در جلسه امروز مجلس:

علی لاریجانی رئیس مجلس باقی ماند

در انتخابات هیات رئیسه مجلس، لاریجانی با کسب ۱۵۵ رای، همچنان رئیس مجلس باقی ماند. عارف و ابطحی، دیگر کاندیداهای ریاست مجلس، به ترتیب ۱۰۵ و ۹ رای کسب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ابتدای جلسه علنی، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی، محمدرضا عارف و محمد جواد ابطحی را به عنوان سه داوطلب ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

همچنین  مسعود پزشکیان، عبدالرضا مصری، علی مطهری و محمدحسین فرهنگی به عنوان ۴ کاندیداهای نواب رئیسی مجلس شورای اسلامی در انتخابات هیأت رئیسه اعلام شدند.

در جریان انتخابات ریاست مجلس، علی لاریجانی با ۱۵۵ رأی، مجدداً به عنوان رئیس مجلس در سال پایانی فعالیت مجلس دهم انتخاب شد. محمدرضا عارف ۱۰۵ و محمد جواد ابطحی ۹ رأی کسب کردند و فقط ۵ رأی به عنوان رأی باطله از مجموع ۲۷۴ رأی شمارش شده اعلام شد.

لاریجانی بعد از انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که در چهارمین سال کاری مجلس دهم با کمک نمایندگان بتواند مشکلات پیش روی ملت ایران در زمینه‌های اقتصادی برداشته شود. وی افزود: امیدواریم با حمایت شما نمایندگان برخی مسائل در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی حذف شده و به سرمنزل مقصود برسد و توفیقاتی را در این سال داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به عنوان نواب رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین سال کاری مجلس دهم انتخاب شدند. مسعود پزشکیان کاندیدای نایب رئیسی فراکسیون امید و عبدالرضا مصری کاندیدای فراکسیون ولایی بودند.

علی لاریجانی پس از اعلام نتیجه انتخاب نواب رئیس مجلس که در نتیجه آن مطهری از حضور در هیئت رئیسه سال پایانی مجلس بازماند، گفت: از آقای مطهری تشکر می‌کنم ایشان در سه سال گذشته که در خدمتشان بودیم تلاش خوبی در هیئت رئیسه داشتند و همت سازنده در اداره مجلس به خرج دادند که از ایشان قدردانی می‌کنیم.

همچنین بهروز نعمتی با ۱۶۵ رأی، محمد آشوری با ۱۴۴ رأی و اسدالله عباسی با ۱۳۴ رأی از مجموع ۲۷۹ رأی مأخوذه به عنوان سه ناظر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال چهارم فعالیت مجلس شورای اسلامی دهم انتخاب شدند.

در جریان برگزاری انتخابات هیأت رییسه چهارمین اجلاسیه دوره دهم مجلس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  اسامی ۹ کاندیدای کارپردازی مجلس را اعلام کرد که شامل اسدالله عباسی، عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی، سید مهدی مقدسی، بهروز نعمتی، محمد آشوری، سید قاسم جاسمی، قاسم احمدی لاشکی و سید علی ادیانی  هستند.

همچنین  ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سمت دبیری هیات رئیسه مجلس اعلام کاندیداتوری کردند که در نتیجه رای گیری علیرضا رحیمی، محمدعلی وکیلی، علی اصغر یوسف نژاد، امیرحسین قاضی هاشمی، اکبر رنجبرزاده، احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان دبیران هیأت رئیسه در سال چهارم فعالیت مجلس انتخاب شدند. در سال گذشته هم همین ۶ نفر در جایگاه دبیری هیأت رئیسه حضور داشتند.

در جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس کلیات طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها را بررسی کرده و در نهایت با ۹۸ رای موافق، ۱۵۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع با کلیات این طرح مخالفت کردند.

با اشاره به نتیجه انتخابات هیأت رئیسه، مصطفی کواکبیان گفت که نتایج امروز انتخابات هیأت رئیسه نشان داد که ما اصلاح طلبان اکثریت مجلس نیستیم و نباید مسئولیت اتفاقات به دوش اصلاح طلبان بیفتد.

Share