جعفرزاده ایمن‌آبادی: تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستاییان افزایش یابد

عدم تعلق گرفتن تسهیلات روستایی برای شهرک‌های صنعتی یک مشکل است

جعفرزاده با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی باید برای روستاییان افزایش یابد گفت: شیوه‌نامه نظارتی، با آئین نامه کارمتفاوت است و باید به این خلاء ها رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، غلامعلی جعفرزاده در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به کم‌بودن مقدار اعتبار اختصاص داده شده به راه و شهرسازی گفت: یکی از اقدامات شایسته این دولت پروژه‌محور بودن است که باعث می‌شود بانک‌ها برای پروژه‌های نیمه‌کاره فراخوان داده و به آنها اولویت بخشند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه راستی‌آزمایی باید کنترل شود اظهار کرد: شیوه‌نامه نظارتی، با آئین‌نامه کار متفاوت است، در شیوه‌نامه چیزهای متفاوتی از قوانین بانک‌ها وجود دارد و باید این خلاءها رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد بانک‌ها باید متناسب با هدف‌گذاری اشتغال باشد بیان کرد: باید تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستاییان را افزایش دهیم.

جعفرزاده با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی گفت: مشکلی که در شهرک‌های صنعتی وجود دارد عدم تعلق گرفتن تسهیلات روستایی برای این نواحی است.

«کیوان محمدی» نیز در این جلسه گفت: باید برنامه‌هایی که برای جوانان به‌خصوص تحصیل‌کردگان ایجاد اشتغال می‌کند، هدف قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه منابع مالی اشتغال تبصره ۱۸ از سه منبع تامین می‌شود اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات قانون بودجه، ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۳۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: سهم استانی و ملی پروژه‌ها مشخص شده و چگونگی قرارگیری منابع در اختیار سازمان‌هاقرار گرفته است.

محمدی بابیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی تبصره ۱۸ بطور مرتب برگزار شده اظهار کرد: سازمان‌ها مشکلاتی که در سطوح ملی و استانی دارند را بررسی کرده و در سطح استان انعکاس دهند.

Share