رئیس کل دادگستری گیلان:

صنعت باید در کنار منابع طبیعی رشد کند | مسؤولین برای حفظ منابع طبیعی تلاش کنند

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید بر لزوم توجه مسؤولین به حفظ منابع طبیعی در کشور گفت: حفظ جنگل و منابع طبیعی ازجمله مواردی است که به بیت‌المال مربوط بوده و مسؤولین باید برای حفظ، نگهداری و استفاده صحیح از آن تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، احمد سیاوش پور در همایش حفظ حقوق بیت‌المال در سالن حزین دانشگاه آزاد لاهیجان با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی باعث امیدواری مردم به جامعه می‌شود، اظهار کرد: حفظ حقوق بیت‌المال مهم‌ترین نکته برای حفظ نشاط و‌ توسعه جامعه و‌ کشور است و برگزاری چنین جلساتی با محوریت حفظ بیت‌المال بسیار برای مردم و‌ مسؤولین خوشایند و مفید است.

وی با اشاره به بیان دغدغه مردم و مسؤولین گفت: مردم باید خود را جزئی از جامعه دانسته و‌ دغدغه‌های خود را در عرصه‌های مختلف بیان کنند و این کار برای شناسایی مشکلات مفید است که خوشبختانه این روند در استان گیلان آغازشده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اذعان به اینکه فرهنگ‌سازی باعث تغییر نگرش مردم به مسائل می‌شود، افزود: اخیراً حساسیت‌های ایجاد شده در جامعه و در بین مدیران استانی نسبت به مسائل مختلف بسیار خوب و‌ عالی است که این به دلیل فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش و تغییر نگاه مردم نسبت به مسائل است.

سیاوش پور با تأکید بر لزوم توجه مسؤولین به حفظ منابع طبیعی در کشور تصریح کرد: حفظ جنگل و منابع طبیعی ازجمله مواردی است که به بیت‌المال مربوط بوده و مسؤولین باید برای حفظ، نگهداری و استفاده صحیح از آن تلاش کنند تا همه مردم از این نعمت نهایت استفاده را ببرند.

وی لازمه توسعه جامعه را حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها دانست و‌ گفت: مردم و مسؤولین باید ببینند آیا حفظ منابع طبیعی برای آن‌ها منفعت دارد یا خیر و با دقت و‌ انجام کارهای کارشناسی به این نتیجه می‌رسند که حفظ جنگل باعث توسعه صنعت و پیشرفت اقتصادی منطقه و کشور می‌شود و از مسؤولین می‌خواهم در این زمینه توجه جدی کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اذعان به اینکه پیشرفت صنعت در کنار حفظ محیط‌زیست امکان‌پذیر است، اذعان کرد: کشور آلمان یکی از پیشرفته و صنعتی‌ترین کشور اروپایی است ولی مسؤولین کشور آلمان در کنار پیشرفت و توجه صنعت، به حفظ منابع طبیعی خود نگاه ویژه‌ای داشتند و نتیجه‌اش رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در آلمان شد.

سیاوش پور با اشاره به کارهای انجام‌شده در کشورهای اروپایی برای حفظ منابع طبیعی افزود: صنعت باید در کنار منابع طبیعی رشد کند و اگر این دو را از هم جدا کنیم توسعه و پیشرفت حاصل نمی‌شود لذا از همه مسؤولین درخواست را به حفظ این منابع خدادادی توجه کنند.

وی پایه و اساس هر کاری را فرهنگ‌سازی مناسب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در ایران نگاه‌ها به حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست تغییر کرده و حساسیت نسبت به این موضوع بیشتر شده و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

سیاوش پور از تصویب شیوه‌نامه در راستای رشد اقتصادیِ منطقه خبر داد و‌ بیان کرد: از سال ۹۷ تا تاکنون شیوه‌نامه‌های احیا و ساماندهی آب‌بندان ساماندهی رودخانه‌ها را ابلاغ کردیم و با توجه به ‌پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای گیلان بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه باید در  رودخانه‌های گیلان لایروبی انجام شود، اظهار کرد: رودخانه‌های استان گیلان بر اساس ضوابط باید لایروبی و دستگاه‌های متولی هر چه سریع‌تر باید اعلام کند در چه رودخانه‌هایی برداشت شن و ماسه ممنوع است تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود‌.

رئیس کل دادگستری گیلان با اذعان به اینکه مردم باید در بین خودشان فرهنگ‌سازی انجام دهند، تصریح کرد: مردم باید به این باور برسند که می‌توانند در بین جامعه فرهنگ‌سازی انجام دهند زیرا در صورت انجام گرفتن این مهم‌ بسیاری از مشکلات حل می‌شود که خوشبختانه در این زمینه گام‌های مؤثری در استان برداشته‌شده است.

سیاوش پور با اشاره به اختلاف‌نظر در بین برخی از مسؤولین گفت: در قوانین ساحلی یکسری اختلاف‌نظر وجود دارد، زیرا تعیین حریم ساحل به عهده سازمان آب بوده و نگهداری به عهده منابع طبیعی است و برای حل شدن این اختلاف‌نظرها، باید تعیین شود کدام دستگاه متولی کدام امر است که خوشبختانه این امر در استان گیلان در حال انجام شدن است.

وی لازمه پیشرفت جامعه را همگرایی مسؤولین دانست و افزود: مسؤولین باید از فرصتی که به آنان برای خدمت به مردم داده‌شده نهایت استفاده را کرده و با وحدت و‌ همدلی به‌سوی پیشرفت جامعه حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به نقش مفید طرح‌هادی در پیشرفت روستاها خاطرنشان کرد: طرح‌هادی یکی از بهترین طرح‌ها برای پیشرفت و کم شدن خسارت به روستاها است که در استان‌های دیگر به‌خوبی اجراشده ولی در استان گیلان در اجرای آن مشکلاتی بود که با ورود دستگاه قضایی مشکلات خوشبختانه حل شد.

Share