رییس کمیسیون شوراهای مجلس:

شورای نگهبان به شیوه تخصیص کرسی‌ها ایراد دارد نه اصل استانی شدن انتخابات

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تاکید دارد که رفع ایرادات شورای نگهبان به انتخابات استانی زمان بر است و این موضوع به طور حتم به انتخابات دوره یازدهم مجلس نمی رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا، محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه رفع ایراد شورای نگهبان مبنی بر فقدان عدالت انتخاباتی در طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: شورای نگهبان در مورد استانی شدن انتخابات ۲۸ مورد را بیان کرده که ۱۰ مورد آن موضوع ابهام است نه این که ۲۸ مورد ایراد از این طرح گرفته شده باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در این خصوص افزود: علاوه بر این ۱۰ مورد ابهام شورای نگهبان ۱۴ مورد سوالی را نیز مطرح کرده و در مجموع تنها ۴ مورد ایراد تحت عنوان «خلاف شرع» گرفته شده است.

کولیوند در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر سخنگوی شورای نگهبان درباره نقض حقوق اقلیت‌ها در شیوه انتخابات استانی گفت: حقوق اقلیت‌ها در استانی شدن انتخابات مشکلی ندارد و کمیسیون شوراها و مجلس در این باره تمهیدات لازم را در طرح اندیشیده‌اند. آمادگی داریم تا سوالات و ابهامات شورای نگهبان را در این زمینه رفع کنیم.

وی افزود: ایرادی که شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات گرفته، ایرادی محتوایی بوده و رفع آن زمان‌بر است؛ از این نظر به‌طور قطع اجرای این طرح به انتخابات دوره یازدهم مجلس نمی‌رسد. اما به‌نظر می‌‌رسد شورای نگهبان هم به اصل موضوع استانی شدن انتخابات ایرادی ندارد و در صورت رفع این ابهامات و ایرادات مطرح شده، بتوان در آینده به سمت استانی برگزار کردن انتخابات رفت.

کولیوند با بیان این که بررسی استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها فعلاً در دستورکار نیست، بیان کرد: در این خصوص باید بین دولت و مجلس و شورای نگهبان هم اندیشی صورت بگیرد تا برای رفع این ایراد اقدام کرد.

Share