در پی تخلف دولت از اجرای مصوبه مجلس

سقف حقوق مدیران دولتی از ۲۰ به ۲۳ میلیون افزایش یافت؟+ جدول

بررسی مصوبه دولت درباره افزایش حقوقها در سال ۹۸ نشان می‌دهد، در حالی که برخی مدیران با افزایش ۳ میلیون تومانی حقوق رو به رو‌ شده‌اند، سقف جدید حداکثر پرداختی از ۲۰ به ۲۳ میلون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، بر اساس جدول زیر که جزییات افزایش حقوق برای تمامی حقوق بگیران بر مبنای مصوبه هیئت دولت (رشد ۱۸ درصدی) را نشان می‌دهد، حداکثرحقوق از ۲۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ افزایش خواهد یافت. البته این میزان پرداختی بعد از کسر مالیات ۵ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تبدیل می‌شود.

بر مبنای مصوبه دولت، حداکثربگیران در سال ۹۸ از افزایش ۱۶ درصدی بهره‌مند شده‌اند این در حالی است که با مصوبه مجلس این افزایش حدود ۱۱ درصد بوده است.

بر اساس جدول منتشر شده از سوی مرکز پژوهشهای مجلس، نکته جالب توجه این است که با مصوبه دولت عملا برخی مدیران دولتی توانسته‌اند از افزایش ۳ میلیون تومانی حقوق در سال ۹۸ بهره‌مند شوند.

گفتنی است، این مرکز معتقد است، دولت در مصوبه ۳۱ فروردین ماه خود عملا به مصوبه مجلس در خصوص افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق بی توجهی کرده است. تبدیل رقم ثابت به ضریب علاوه بر اینکه موجب نقض آشکار مصوبه مجلس شده، براساس محاسبه‌های ارائه شده، باعث از بین رفتن هدف قانونگذار و تکرار چگونگی افزایش حقوقها در سنوات پیشین شده است. به عبارت دیگر افزایش سنواتی حقوق کارکنان در سال ۱۳۹۸ همانند سالهای قبل تعیین و به رویکرد جدید مجلس بی‌توجهی شده است.

حاجی بابایی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در این باره گفت: متاسفانه اقدامات دولت در زمینه مصوبه مجلس بر پایه چه معجزه‌ای صورت گرفته است که هم افزایش حقوق ۲.۵ میلیون تومان و حقوق ۲۰ میلیون تومان ۱۸ درصد شده است؟ این ۱۸ درصد از کجا آمده است؟ علیرغم تصریح قانون با این تغییر و اجرای نادرست مصوبه ظلم بزرگی به حقوق‌های ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان شده است؟

وی افزود: چرا باید علیرغم تصریح قانون به حقوق یک جهادگر بازنشسته ۴۴۰ هزار تومان اضافه شود و به حقوق فرد دیگری ۵ میلیون تومان افزوده شود؟!

به گزارش تسنیم، بعد از مصوبه ۳۱ فرودین ماه هیئت دولت و تبدیل افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوقها به ضریبِ افزایشی؛ انتقادهای جدی از سوی نمایندگان در خصوص عدم اجرای کامل مصوبه مجلس در قانون بودجه مطرح شده است.

Share