مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

سازماندهی بناهای تاریخی میدان انزلی نیازمند بازنگری در قوانین است

شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: سازماندهی بناهای تاریخی میدان انزلی نیازمند بازنگری در قوانین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: سازماندهی بناهای تاریخی میدان انزلی نیازمند بازنگری در قوانین است.

شهرود امیر انتخابی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی میدان امام خمینی شهرستان بندرانزلی در خصوص تعیین تکلیف بناهای تاریخی محدوده میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: برای بازسازی بناهای تاریخی این میدان برخی از قوانین میراث فرهنگی نیازمند بازنگری است و این امر خارج از حوزه مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی استان است و باید در خارج از حوزه گیلان مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه تعارض نماهای دو سوی ساختمان های میدان امام خمینی(ره) باید رفع شود افزود: پرونده بناهای تاریخی میدان مرکزی بندرانزلی آماده و مشکلات میراثی آن نیز با سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح شده و قول مساعد داده که این مشکل هرچه زودتر مرتفع شود تا شاهد بازسازی این بناها و خروج میدان امام از وضعیت فعلی باشیم.

امیر انتخابی تاکید کرد: دو بانک تجارت و رفاه کارگران موجود در میدان امام نیز باید نمای خود را به نمای سنتی تغییر داده و حساسیت های میراثی را رعایت کنند تا علاوه بر انجام مطالبات مردم ، منظر شهری با بافت تاریخی حفظ شده و شهر از این شکل بهم ریخته خلاص شود.

Share