استاندار گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در گیلده شفت:

رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی و مهاجرت روستائیان می‌شود

مصطفی سالاری، استاندار گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در روستای گیلده شهرستان شفت از معرفی و احیاء تولیدات، آداب و سنن گیلان از طریق برگزاری جشنواره‌ها در شهرها و روستاها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در حاشیه برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در روستای گیلده شهرستان شفت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف این جشنواره‌ها افزود: گردهمایی مردم در اوقات فراغت و تبلیغ یک محصول ویژه مربوط به آن منطقه از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هریک از مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان می تواند موضوع جشنواره‌ها باشند، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی اولیه صورت‌گرفته، امسال در شهرها و روستاهای استان گیلان با موضوعات مختلف همچون تولیدات استان یا مراسم‌های فرهنگی سنتی و آداب محلی شاهد برگزاری جشنواره‌ها خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: با برگزاری جشنواره‌ها مراسم‌های قومی و فرهنگی و محصولات استان را به مردم ایران و دیگر کشورها معرفی می‌کنیم.

وی حضور مردم در این جشنواره‌ها را جذابیتی برای رونق و توسعه بخش گردشگری دانست و اظهار داشت: مردم از اقصی نقاط کشور می‌توانند به واسطه حضور در جشنواره‌ها از خدمات اقامتی و گردشگری منطقه نیز بهره ببرند.

استاندار گیلان افزود: حضور گردشگران در روستاهای گیلان برای استفاده از برنامه‌های جشنواره باعث برنامه‌ریزی درست رونق اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان و جلوگیری از زمین فروشی و مهاجرت روستائیان می‌شود.

Share