جهت بررسی استعفای ابراهیم نجفی جهت شرکت در انتخابات

دستور فرماندار آستانه اشرفیه برای برگزاری جلسه فوق‌العاده شورا

حیدری در خصوص نامه نشست فوق العاده نیز گفت: فرمانداری بر اساس درخواست نامه رئیس شورا تقاضای نشست فوق العاده کرده است و ما خود درخواست کننده جلسه فوق العاده نبودیم اگر چه بدون نامه شورا نیز برگزاری چنین نشستی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار آستانه اشرفیه در گفتگو با جلال شرق در خصوص نشست فوق العاده امشب گفت: این نشست به دعوت فرماندار نیست در واقع با نامه رئیس شورا و موافقت فرماندار در ساعت ۱۰ امشب برگزار می شود همانطوری که امشب ساعت ۹ در رشت هم برگزار می شود.

رحیم حیدری با بیان اینکه بر اساس قانون فرماندار نیز می تواند نشست فوق العاده برگزارکند و ما فقط موافقت خودمان را اعلام کردیم اظهار داشت: درنشست فوق العاده بحث ۲۴ ساعت مطرح نیست و اگر کسی قصد کارشکنی داشته باشد می تواند همیشه این کار را انجام دهد و اگر قصد همراهی باشد علی القاعده دنبال این نوع مسائل نمی روند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: با رفتارهای قانونی باید بتوانیم کسی از حق خودش محروم نکنیم و اگر قانون است این که عضو شورا را با این فرض که خود را بالاتر از قانون در نظر بگیریم و بگوییم چرا آمد و چرا رفت ، بهرحال یک نفر از اعضای شورای شهر درخواست استعفا داده کما اینکه استعفای وزیر آموزش و پرورش مطرح شد و روحانی هم پذیرفت و این جا باید بگوئیم پس چرا آمده وزیر شده و استعفا داده است نه این قانون این حق را داده است و من و شما و دیگران در جایگاهی نیستیم که حق قانونی را از کسی سلب کنیم.

حیدری در خصوص نامه نشست فوق العاده نیز گفت: فرمانداری بر اساس درخواست نامه رئیس شورا تقاضای نشست فوق العاده کرده است و ما خود درخواست کننده جلسه فوق العاده نبودیم اگر چه بدون نامه شورا نیز برگزاری چنین نشستی وجود دارد.

وی با بیان اینکه علاقه مند بودم بدون نشست فوق العاده و با حضور اعضا انجام می گرفت خاطر نشان کرد: اگر من این نشست را برگزار نمی کردم رئیس شورا می توانست ادعا کند که از فرمانداری درخواست نشست فوق العاده شد ولی با عدم برگزاری نشست باعث شده که این جانب از حق خودم محروم شوم.

فرماندار اذعان کرد: اینکه در ایام تعطیلات بعضی از اعضا تشریف ندارند بستگی به خود اعضای شورای شهر، مردم شهر و منافع شهرستان دارد و به عنوان یک فرماندار وظیفه داشتم این نشست را برگزار کنم و حال موافقت یا مخالفت به آنان بستگی دارد.

وی در خصوص آبستراکسیون جلسه فوق العاده امشب نیز گفت: باید به مردم شهرستان نیز پاسخ داده شود که آیا نماینده مردم در شورا شدند که در داخل جلسات شرکت نکنند و یا اینکه با حضور در جلسات با استدلال های منطقی خود در نفع یا نفی آن بیان کنند و رای را بر اساس استدالال های خود بگیرند و فرار کردن از جلسه مشکلی را حل نمی کند.

گفتنی است این نشست با دستور کار بررسی استعفای ابراهیم نجفی جهت شرکت در انتخابات مجلس خواهد بود.

Share