بیانیه رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت:

در صورت عدم رسیدگی در موعد مقرر به جهت رعایت مصلحت مردم جاده مرگ را خواهیم بست

چنانچه خواسته بحق مردم ما و خاصه این جاده (خمام به خشکبیجار) و جاده خشکبیجار به زیباکنار که اینک تبدیل به قربانگاه هفتگی گردیده است، طی ضرب الاجل معین تعیین تکلیف نگردد خود چاره اندیشی خواهیم کرد و به جهت رعایت مصلحت مردم این جاده ها را خواهیم بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزادر پی حوادث اخیر جاده های مرگ خمام به خشکبیجار و خشکبیجار به زیباکنار، ابراهیم اخوان عضو شورای اسلامی شهر خشکبیجار و رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت، بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سالهاست که مردم دو بخش خشکبیجار و خمام ندای حق طلبی سر می دهند و پیگیر حداقل توقعات و انتظارات بحق زیست محیطی خود هستند و تاکنون کوچکترین توجهی به آنها نشده است و همچنان با مصائبی غم انگیز و دلخراش مواجه هستند.

یکی از خواسته های بحق و مورد انتظار و دغدغه اصلی این مردم شریف و فهیم، تعریض و بهسازی پهنای باند جاده خمام به خشکبیجار می باشد که نیم قرن است کماکان جان عزیزان مردم این دو بخش را به کام مرگ میکشاند. آنچنان که متولیان امرخود اذعان دارند این جاده و قربانگاه کم نظیر بطور میانگین هر ماه یک کشته میدهد بطوری که طی دو هفته اخیر ۳ کشته بر جای نهاده است.

طی ۴۰ سال اخیر با وجود رشد جمعیتی و تردد بیشمار مسافران و گردشگران و ایجاد منطقه آزاد کاسپین و رونق سواحل زیباکنار که اهمیت و ضرورت توجه به این مهم را دو چندان می‌نماید متاسفانه هیچگونه اقدام عملی در راستای تعریض، بهسازی و ایمن سازی این جاده و جاده های مشابه بعمل نیامده است و سالهاست که مسئولین صرفا با امیدهای واهی و وعده های تو خالی مردم را دلخوش کرده و مردم شریف و فهیم ما نیز چاره ای جز صبر و شکیبایی و انتظار نداشته اند که موضوعی که به نظر میرسد بجای قدر شناسی مسئولان از این نجابت و شرافت مردم زمینه کم کاری و سوء استفاده آنان فراهم شده است.

صرفنظر از همه مشکلات موجود اقتصادی، معیشتی، بیکاری و… حق مردم ما نیست که با تحمل تمامی این رنج ها داغ عزیزان خود را نیز بی دلیل و بی جهت تحمل نمایند. عزیزانی که در طی ۸ سال دفاع مقدس خم به ابرو نیاورده و بر آرمانهای خود ایستادگی و پافشاری میکنند اما امروزه تحمل این کشته ها و این مصیبتها و داغ ها که نتیجه بی تفاوتی و بی کفایتی مسئولان می باشد، ظلم مضاعف است.

روز گذشته یکی از همکاران ما به منزله اعتراض به نادیده گرفتن حقوق حقه مردم، استعفای خود را تسلیم دفتر فرمانداری نموده است که این موضوع مایه تاسف بنده و سایر همکاران گردیده است هر چند که آن را کاملا مردود دانسته و در اولین جلسه هفته جاری خود قطعا با استعفای ایشان موافقت نخواهیم کرد و هیچ یک از مسئولان استان هم طبق قانون قادر به موافقت با این استعفا و برکناری ایشان نخواهند بود.

ما منتخبین مردم که عصاره و چکیده این مردم عزیز هستیم هیچگاه از ندای حق طلبی هراسی نخواهیم داشت و هیچ چیز نیز برای از دست دادن نداریم و بی باکانه مطالبات بحق شهروندان را طلب خواهیم کرد و بدینوسیله با اقتدار و به پشتوانه مردم عزیز ظلم ستیز اعلام می‌داریم که چنانچه خواسته بحق مردم ما و خاصه این جاده (خمام به خشکبیجار) و جاده خشکبیجار به زیباکنار که اینک تبدیل به قربانگاه هفتگی گردیده است، طی ضرب الاجل معین تعیین تکلیف نگردد خود چاره اندیشی خواهیم کرد و به جهت رعایت مصلحت مردم این جاده ها را خواهیم بست و مطمئن باشید که بنده و همکارانم همگام و همراه با مردم و پیشرو و مصمم به انجام این اراده و تصمیم خواهیم بود.

در پایان به ۳ نماینده عزیز شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان می کنیم که امسال آنچنان دلخوش به آرای مردم این شهرها و بخش ها نباشید چون مسلما و بلا تردید اخذ آرای شما در گرو تعیین تکلیف قطعی این جاده ها و قربانگاهها و سایر مطالبات بحق شهروندان خواهد بود و در صورت عدم تحقق خواسته های مشروع مردم، تردید نداشته باشید که پایگاههای مردمی شما چه در این بخشها و چه درکل سطح شهرستان به مخاطره خواهد افتاد.

گفتنی است پیش از این رامین صفاری در اعتراض به وضعیت موجود استعفای خود را از عضویت در شورای شهر خشکبیجار اعلام کرده بود.

Share