رئيس پليس راهور گیلان خبر داد:

در دو سال گذشته صددرصد جان‌باختگان تصادفات املش عابران و موتورسواران بودند!

سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: متاسفانه برابر آمارهای موجود عابران و موتورسواران صد در صد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی شهر املش در دو سال گذشته را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راهور استان گیلان در هفتمین همایش ایمنی موتورسواران در شهرستان املش گفت: متاسفانه برابر آمارهای موجود عابران و موتورسواران صد در صد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی شهر املش در دو سال گذشته را به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در هفتمین همایش ایمنی موتورسواران که در شهرستان املش برگزار شد بیان داشت: نیروی انتظامی استان در راستای کنترل و کاهش تصادفات رانندگی در سال جدید موضوع آموزش عابران و موتورسواران را در دستور کار خود قرار داده است زیرا بیش از ۶۵ درصد تصادفات رانندگی استان به این دو گروه اختصاص دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متاسفانه درصد قابل توجهی از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و این موضوع در شهرهای حاشیه‌ای و روستا ها فراگیرتر است، افزود: برابر آمار پزشکی قانونی استان ۸۵ درصد موتور سواران کشته شده در تصادفات رانندگی به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع اهمیت اسفاده از کلاه‌ایمنی را برای موتورسیکلت سواران دوچندان می‌کند.

وی اظهار داشت: پلیس راهور و راه استان از ابتدای سال تاکنون ۱۹ همایش ارتقاء ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده را برگزار کرده‌اند و تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این همایش‌ها به صورت حضوری تحت آموزش قرار گرفته و تعداد ۹۰۰ کلاه ایمنی نیز در این همایش‌ها به موتورسواران اهدا شده است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: پلیس تلاش فراروانی برای کاهش تلفات ناشی از تصادف موتورسواران به کار گرفته است و این هم بدون همکاری مردم و استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی تحقق نخواهد یافت.

سرهنگ محمدی از مسؤولان و خیرین شهرستان درخواست کرد تا با تهیه کلاه‌ایمنی و تشویق موتورسواران به ویژه جوانان به استفاده از کلاه در ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان خود تلاش کنند.

گفتنی است، در این همایش فرمانده انتظامی شهرستان املش سرهنگ قاسم جانعلی‌پور نیز ضمن خیر مقدم به حضار شرحی از اقدامات پلیس املش در حوزه ایمنی ترافیک را تشریح کرد و در پایان نیز ۵۰ کلاه‌ایمنی به قید قرعه به موتورسواران حاضر اهداء شد.

Share