امام جمعه انزلی: جوان انزلی زمانی می تواند موفق باشد که عامل جریان ها یا افراد نباشد

در انزلی اعتبارات، امکانات و رانت‌ها بین جریان های سیاسی دست به دست می‌شود

 شمس الدین با تاکید بر اینکه جوان انزلی، زمانی می تواند موفق باشد که، جوان انزلی باشد نه عامل جریان ها یا افراد؛ تاکید کرد: یکی از اتفاقاتی که ضروری است در شهرستان رخ دهد، تشکیل یک جمع حقیقی از جوانانی است که برای آینده خودشان و کشور تلاش می کنند و دغدغه مند باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از جوانان شهرستان بندرانزلی نمایندگان (جوانان انقلابی، هنرمندان، دانشجویان، پایگاه های بسیج، فعالان فرهنگی و مدنی، سمن ها، شرکت های دانش بنیان و نخبگان) حدود یک ساعت و نیم به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درباره‌ی مسائل مختلف شهرستان پرداختند و حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در پایان نشست به اختصار نکاتی درباره‌ی مسائل مطرح‌ شده و راهکارهایی در رابطه با راه های پیشرفت شهرستان بیان کرد.

امام جمعه بندرانزلی در ابتدای سخنان خود، جوانان را به بهره‌ گیری از فرصت کم‌ نظیر ماه مبارک رمضان برای تقویت رابطه با خداوند متعال توصیه کرد و گفت: این فرصت مغتنم انس با قرآن و نماز و دعا را به یک عادت نیکو و ماندگار تبدیل کنید.

شمس الدین در ادامه اینگونه جلسات را بسیار حائز اهمیت و اثر گذار عنوان و خاطر نشان کرد: هدف از این نشست دست یابی به نتیجه و خروجی مناسب بوده است و برگزاری این جلسات با انسجام و کیفیت بهتر در آینده سبب نزدیک شدن به اهداف مطلوب مورد نظر خواهد شد.

متاسفانه در انزلی نگاه غالب در فعالیت ها، انتخاباتی و تبلیغاتی است

وی با بیان اینکه در این نشست جوانان، مطالب خوبی در زمینه های مختلف بیان کردند، گفت: متاسفانه در انزلی نگاه غالب در فعالیت ها، انتخاباتی و تبلیغاتی است که یکی از بزرگترین موانع پیشرفت شهرستان محسوب می شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه این مسئله، تبدیل به یک آسیب جدی شده و سبب گشته تا هر حرکتی نیز در شهرستان می خواهد انجام شود، انتخاباتی تلقی شده، خاطر پنشان کرد: این آسیب جدی باید توسط جوانان در شهرستان برطرف شود و قدم نخست این است که جوانان از این نگاه ها تهی باشند.

 شمس الدین تصریح کرد: اگر جوانان و نخبگان شهرستان با تفکری که دیگران برایشان طراحی می کنند، در مسیری که آنها می خواهند گام بردارند، قطعا آینده بهتر از امروز نخواهد بود.

امام جمعه بندرانزلی خطاب به جوانان تاکید کرد: زمانی می توانید در شهرستان اثرگذار و موفق باشید و خواسته های بحق و ارزشمندتان را بدست آورید، که وابسته به هیچ اندیشه و جریان سیاسی نبوده و دنباله رو منفعت طلب های سیاسی و اقتصادی نباشید.

جوان انزلی زمانی می تواند موفق باشد که عامل جریان ها یا افراد نباشد

 شمس الدین با تاکید بر اینکه جوان انزلی، زمانی می تواند موفق باشد که، جوان انزلی باشد نه عامل جریان ها یا افراد؛ تاکید کرد: یکی از اتفاقاتی که ضروری است در شهرستان رخ دهد، تشکیل یک جمع حقیقی از جوانانی است که برای آینده خودشان و کشور تلاش می کنند و دغدغه مند باشند.

وی ادامه داد: اگر این جمع شکل گرفت، می توانیم به موفقیتِ شهرستان در بخش های مختلف از جمله محیط زیست، اشتغال، مباحث فرهنگی، عمرانی و توسعه ای امیدوار بود.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه نا امیدی ابراز شده از طرف برخی جوانان حاضر در این جلسه از مسئولین شهرستان، اظهار کرد: اتکا به خداوند متعال و تلاش و پشتکار شما تبدیل به امیدی حرکت آفرین خواهد شد و امروز، رمز موفقیت در عرصه های مختلف خصوصا در این جمع ها و بین چنین جوانانی، در ایده های مختلفشان نهفته است.

 شمس الدین افزود: لازم است جوانان علاوه بر توانمندی های علمی و مهارتی در زمینه های مختلف، در ابعاد سیاسی نیز از توانمندی ویژه ای برخوردار باشند؛ متاسفانه گروه ها و جریانات سیاسی از جوانان برای پیشبرد اهداف و مقاصد خودشان سوءاستفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: جوان ها نباید تابع دو یا سه جریان خاص که همه امور را قبضه کرده اند و تمامیت خواه هستند، باشند؛ جوانان باید صاحب فکر سیاسی بوده و در این زمینه نیز به خودباوری و نقش آفرینی دست پیدا کنند.

یکی از آسیب های شهرستان امکانات و اعتباراتی است که بین جریان های سیاسی دست به دست می شود

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه تنها به برخی از آسیب ها، در این جلسه از سوی جوانان اشاره شد، اما آسیب های دیگری نیز در بندرانزلی وجود دارد که پنهان است، بیان کرد: امکانات، اعتبارات، بودجه ها و رانت هایی در شهرستان وجود دارد که بین جریان های سیاسی دست به دست می شود که یکی از مهم ترین آسیب های شهرستان به شمار می رود.

شمس الدین متذکر شد: جوانان، با روحیه جوانی می توانند با این رفتارهای نامناسب مقابله کنند و در اصلاح امور تاثیر گذار باشند؛ البته در برخی موارد ما نیز در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به نتیجه ی موفقیت آمیزی برای شهرستان برسیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هر کاری در شهرستان انجام می دهیم برای مردم است، بیان کرد: امیدواریم افرادی که می خواهند در آینده، در تداوم این جلسات همکاری و همفکری داشته باشند با دیدگاه کمک به مردم و انگیزه رفع مشکلات در این جلسات حضور پیدا کنند.

در ابتدای این دیدار ۸ نفر از نمایندگان جوانان در حوزه های مختلف آقایان (به ترتیب حروف الفبا):

امیرحسین ابراهیمی

سعید بابائی

محمد رضا پژوهنده

علی کاظمی

سید جعفر منصوری

و خانمها:

مریم ساحلی

پونه نیکویی

به مدت ۱ ساعت و نیم برخی از دیدگاه ها و دغدغه های جوانان شهرستان را بیان کردند.

مهم‌ ترین محورهای سخنان جوانان به این شرح است:

لزوم استفاده از جوانان صاحب فکر به عنوان نیروهای محرکه کشور

ضرورت همکاری و همفکری افراد متخصص در کنار جوانان برای خروج از شرایط اقتصادی موجود در شهرستان

انتقاد از عدم وجود اتاق فکر برای استفاده از ایده های جوانان در دستگاه های اجرایی شهرستان

انتقاد از تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان و عدم بکارگیری جوانان توانمند بدون در نظر گرفتن دیدگاه های سیاسی

اشاره به وجود جوانان نخبه و کارآمد، بیش از هر جامعه و کشوری در ایران خصوصا استان گیلان و شهرستان بندرانزلی

اهمیت استفاده از نیروی فکر جوانان برای دست یابی به توسعه شهر و حل مسائل زیست محیطی و اقتصادی و مسائل دیگر در شرایط حساس موجود

تاکید بر ایجاد اتحاد در جامعه و توجه به مسئولیت های اجتماعی

اهمیت مداخله در مسائل زیست محیطی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و مدنی

لزوم رسیدگی به وضعیت تالاب انزلی و خارج کردن آن از تهدیدات موجود که می توانند عامل نابودی تالاب شوند

الزام توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی که از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر دغدغه ها برخوردار است

تاکید بر آموزش سلیقه فرهنگی و مهارت های اجتماعی که هم اکنون ضعف در این زمینه ها مشهود است

لزوم دست یابی به درک صحیح از نیروی جوانی

لزوم حرکت به سمت پرسمان جدید برای برون رفت از وضعیت بغرنج و نابسامان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی شهرستان

لزوم تحلیل ریشه ها و منشاء بروز مشکلات توسط اتاق فکر متشکل از جوانان توانمند شهرستان

انتقاد از بی نصیب بودن از ظرفیت های ادارات کل مستقر در شهرستان

انتقاد از وجود اختلاف گسترده و نبود گفتمان مشترک برای توسعه شهری در بین مسئولان و جوانان فعال شهرستان

اشاره به نیازمند بودن بندرانزلی به تحول مدیریتی به دلیل عدم توانایی برخی مسئولان

لزوم ایجاد تغییر در نگاه و رویکرد انتخاب مسئولان شهری

انتقاد از فراموش شدن جوانان در عرصه های مختلف توسعه شهری اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و…

لزوم تشکیل حوزه ها و کانون های اندیشه ورز برای توسعه هدفمند شهری

اهمیت قرار دادن مساجد به عنوان محور همه ی فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی -انتقاد از عدم توجه به مسائل و مشکلاتی که در گذشته از سوی جوانان مطرح شده

انتقاد از عدم وجود امکانات فرهنگی و هنری متناسب با ظرفیت های شهرستان جهت ارتقاء سطح هنری هنرمندان

تاکید بر حمایت بیشتر شهرستان از فعالیت های فرهنگی و هنری و مرتفع سازی مشکلات اقتصادی انجمن های فرهنگی و هنری

Share