حواشی کاراته گیلان ادامه دارد

حسنی‌پور: نمی‌دانم رئیس هیئت کاراته در این ۱۸ ماه کجا بود|جعفرزاده: خانواده کاراته را زیر یک چتر جمع کنیم

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین چیزی که سبب عقب‌افتادگی استان ما شده است، اختلاف بوده است و اختلاف و اختلاف! بنده در جریان هیچ یک از این اتفاقات نبوده‌ام. کار بنده کمک کردن است. تنها استانی که در حال حاضر برای المپیک ۲۰۲۰ بودجه اخذ کرده گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ضیافت افطاری جامعه کاراته با دعوت سبک شیتوریو اینویی‌ها با حضور جمعی از پیشکسوتان دو تن از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین زره از پیشکسوتان کاراته استان گفت: چند خبر آخری که از کاراته گیلان خوانده‌ام و به‌خصوص آخرین آن‌ها، بیشتر جنبه تهدید داشت! خدا را شاکرم از کودکی این اخلاق را داشته‌ام که اگر کسی مرا تهدید می‌کرد روی کار خود پافشاری می‌کردم.

وی ادامه داد: گفته‌اند که ۱۳ میلیارد ریال برای هیئت کاراته استان هزینه شده است. بله چنین چیزی ممکن است انجام‌شده باشد، اما چه هزینه‌هایی؟! هزینه برای تعویض درِ ورودی هیئت کاراته؟ چون قبلاً مدیریتی نبود و حالا مدیریتی شده است! آیا قرار است این میزها باقی بماند؟ تمرکز دوستان بر این بود که اتاق جلسه برای خودشان بسازند.

این پیشکسوت کاراته استان با بیان موضوعاتی دیگر از هزینه کرد در هیئت کاراته استان، افزود: حدود یک دهه قبل وقتی برای کاراته استان از یک فرد غیرکاراته‌ای استفاده کردند، همان زمان به بزرگان کاراته گفتم که این خطر و آسیب برای کاراته استان است. ما سال‌هاست تاوان افراد غیر فنی و غیر کاراته‌ای را می‌دهیم!

زره تصریح کرد: در روزهای نخست به ما قول‌هایی داده شد که مسابقات ستارگان جهان و یا لیگ برگزار خواهند کرد، اما اکنون می‌بینیم که کاراته‌کاهای گیلانی که به مسابقات رفته‌اند دستمزد خود را نیز دریافت نکرده‌اند. آسیب ماجرا عدم اعتماد کاراته‌کاهای گیلان به هیئت استان است.

وحید حسنی پور قهرمان پیشین کاراته آسیا و جهان نیز در ادامه با تشکر از حضور نمایندگان مجلس و جامعه کاراته که در جلسه حضور داشتند، اظهار داشت: از زمان حضور ریاست هیئت کاراته استان وعده‌هایی در خصوص برگزاری جام ستارگان جهان و لیگ کاراته داده شد، اما در طول این یک سال و نیم چنین اتفاقاتی رخ نداد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازیکنان حاضر در لیگ تنها ۴ نفرشان حدود ۲۰ درصد از قراردادشان را دریافت کرده‌اند. علیرغم طرح عدد ۱۳ میلیارد ریالی، ۲ یا ۳ نفر در لیگ جهانی شرکت کرده‌اند. نفر هشتم ما خانم سارا بهمنیار بود اما نفر هشتادم یا نودم به مسابقات جهانی اعزام شدند.

رئیس سابق هیئت کاراته شهرستان رشت تصریح کرد: نمی‌دانم رئیس هیئت کاراته در این ۱۸ ماه کجا بود که پس از یک مصاحبه بنده نشست خبری برگزار کرد! یعنی صحبت‌های بنده تا این حد سنگین بود که پس از مصاحبه اقدام به عزل من از هیئت کاراته شهرستان رشت کند؟! ما در ۴ رده تیم ملی جوانان، نوجوانان، امید و بزرگسال آقایان یک مدال طلا در این مدت به دست نیاورده‌ایم. در این مدت فقط یک ملی‌پوش در رده پسران داشته‌ایم. آن‌هم در شرایطی که گیلان همواره استان شاخص در کاراته بود. یک نفر ملی‌پوش در میان ۶۰۱ نفر یعنی ۱٫۵% و فدراسیون هم به همان اندازه به ما بها می‌دهد.

وی با اشاره به قهرمانان آسیایی و جهانی کاراته گیلان، تصریح کرد: به ما میگویند قهرمان‌های خودخوانده! به ما میگویند لُمپن! همه اساتیدی گه در این جمع حضور دارند زحمت‌کشیده‌اند تا زیکساری‌ها، بهمنیارها، گیلان‌پورها و… به اینجا برسند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد هرکسی هر حرفی بزند و پاسخی نشنود. قسم می‌خورم که به دنبال هیچ جایگاهی در هیئت استان نیستم؛ اما برای شعور کاراته‌ای خود تلاش خواهم کرد.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان جلسه گفت: مهم‌ترین چیزی که سبب عقب‌افتادگی استان ما شده است، اختلاف بوده است و اختلاف و اختلاف! بنده در جریان هیچ یک از این اتفاقات نبوده‌ام. کار بنده کمک کردن است. تنها استانی که در حال حاضر برای المپیک ۲۰۲۰ بودجه اخذ کرده گیلان است.

وی با اشاره به عزل وحید حسنی پور از هیئت کاراته شهرستان رشت، اظهار داشت: بنده میدانم که آن‌قدر برای کاراته اهمیت قائل هستید که میگویید به خاطر کاراته سکوت خواهم کرد. هرکس بخواهد پیشرفت ورزش استان ایستادگی کند با آن برخورد خواهیم کرد. بنده به دنبال این هستم که جوانان ما و بخصوص کاراته‌کاهای استان ما در بهترین شرایط باشند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده با رئیس فدراسیون در خصوص ظرفیت کاراته استان صحبت کرده‌ام. ظرفیت کاراته ما بالاست. باید از این ظرفیت استفاده شود. از داوران ما باید استفاده شود. کاراته‌کاهای ما را باید دید. برای من نه سیاه وجود دارد و نه سفید. همه باید به کاراته کمک کنیم. یک عده جوان تمام زندگی خود را برای کاراته گذاشته‌اند.

وی با اشاره به حواشی اخیر رخ‌داده اذعان داشت: بنده آن مصاحبه را خوانده‌ام و در مورد این ادبیات گلایه دارم. ما در مورد کسانی صحبت می‌کنیم که عمر خود را در این ورزش گذاشته‌اند. من از جامعه کاراته استان که در این جمع حضور دارند می‌خواهم مرا وکیل خود بدانند تا این مشکلات حل شود.

جعفرزاده در پایان تأکید کرد: خواهش بنده بر این است که خانواده کاراته را زیر یک چتر جمع کنیم. فقط به المپیک ۲۰۲۰ فکر کنید. هرچه می‌خواهید و نیاز است بنده به‌عنوان کارگر شما انجام خواهم داد؛ اما نباید اختلافات بیشتر شود. باید همه دور یکدیگر جمع‌شویم و اختلافات را حل کنیم.

Share