رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی یونسکو

ثبت جهانی چادر شب قاسم آباد نیاز به مطالعات و تحقیقات بیشتری دارد

رئیس مرکز آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی یونسکو با اشاره به اینکه ثبت جهانی یک اثر باید شاخص ها و استانداردهای لازم را داشته باشد، گفت: برای ثبت چادر شب بافی نیازمند مطالعات بیشتر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غادا هیجاوی پنجشنبه در حاشیه سفر سه روزه به گیلان در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی این استان در زمینه ثبت جهانی چادر شب بافی در قاسم آباد رودسر دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به جاذبه های گردشگری گیلان و فرهنگ اصیل مردم این استان به ویژه منطقه قاسم آباد، اظهار کرد: ثبت جهانی یک اثر باید دارای شاخص ها و استانداردهای لازم باشد.

غادا هیجاوی ادامه داد: بر اساس مستندات ارائه شده در زمینه ثبت جهانی چادر شب قاسم آباد، روند ثبت این اثر تاکنون مثبت ارزیابی می شود و نیاز به مطالعات و تحقیقات بیشتری برای ثبت دارد.

گیلان مهد تمدن، فرهنگ و آثار فاخر تاریخی و هنری است

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان نیز در این دیدار ضمن قدادرنی برای انتخاب و قرار دادن چادر شب قاسم آباد شهرستان رودسر به نمایندگی از ایران برای ثبت جهانی، افزود: گیلان مهد تمدن، فرهنگ و آثار فاخر تاریخی و هنری است.

شهرود امیرانتخابی گفت: هنرمندان و فعالان صنایع دستی، حلقه اتصال شناساندن فرهنگ هر منطقه به اقصی نقاط جهان هستند.

رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی یونسکو در سفر سه روزه خود به گیلان ضمن ارزیابی میدانی، با فعالان و هنرمندان صنایع دستی در حوزه چادر شب بافی دیدار می کند.

Share