در بازدید از سایت زباله سراوان مطرح شد:

تولید بیش از ۲ هزار تن زباله در گیلان | حتی یک متر هم نباید به محل دفن زباله اضافه شود

معاون عمرانی استانداری گیلان در این برنامه بازدید با تاکید بر تولید بیش از ۲ هزار تن زباله در گیلان بیان داشت: ۵۰۰ تن از ۲۰۰۰ تن زباله تولیدی در گیلان روانه مراکز پردازش و کارخانه های کمپوست برای بازیافت می شود و مابقی نیز به محل دفن زباله ها هدایت می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناصر حاج محمدی، شهردار رشت به همراه علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان، میر شمس مومنی زاده فرماندار رشت، محمدحسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر، علی مقصودی معاون خدمات شهری و علیرضا حاجی پور رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری از سایت زباله سراوان بازدید بعمل آوردند.

معاون عمرانی استانداری گیلان در این برنامه بازدید با تاکید بر تولید بیش از ۲ هزار تن زباله در گیلان بیان داشت: ۵۰۰ تن از ۲۰۰۰ تن زباله تولیدی در گیلان روانه مراکز پردازش و کارخانه های کمپوست برای بازیافت می شود و مابقی نیز به محل دفن زباله ها هدایت می گردد.

علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به تاکیدات مصرانه استاندار گیلان در راستای پیگیری مشکلات سایت سراوان تصریح کرد: در استان ۹ مرکز رسمی و ۲۰ مرکز غیر رسمی برای دفن زباله وجود دارد.

وی بحث زیست محیطی را یکی از معضلات محل دفن زباله و پسماند عنوان کرد و افزود: حل مشکل پسماند نیازمند توجه ویژه و مستلزم صرف زمان و تعامل همه جانبه همه دستگاههای اجرایی است، چرا که شهرداری به تنهایی از عهده مدیریت زباله سراوان بر نمی آید.

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به ورود زباله ۴ شهرستان رشت، صومعه سرا، شفت و فومن به محل دفن زباله سراوان خاطرنشان کرد: در محل دفن زباله سراوان اقدامات شایسته ای انجام شده است. خوشبختانه امروز در مقایسه با سال گذشته شاهد الودگی بسیار کمتری در محل دفن زباله سراوان هستیم.ِ

اکبری مقدم در خصوص بحث تصفیه شیرابه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاهی با قابلیت تصفیه شیرابه به مقدار ۳ لیتر در ثانیه در این مکان ساخته شده و اکنون در این مکان مستقر است و پیمانکار در حال آماده سازی سوله این کارگاه است و در چند ماه آینده با اتمام ساخت سوله و نصب دستگاه شاهد افزایش مقدار تصفیه شیرابه ها خواهیم بود.

وی در پایان ضمن ضرورت تعامل و همکاری همه جانبه های دستگاه های زیرساختی با شهرداری یادآور شد: بنده به شخصه مخالف تعرض و یا چشم داشت به زمین های منابع طبیعی هستم و از این به بعد حتی اگر یک متر از زمین منابع طبیعی به محل دفن اضافه گردد مخالفت و ممانعت خواهم کرد.

ناصر حاج محمدی نیز در ادامه این دیدار بیان داشت: امروز به همراه معاون عمرانی استانداری از محل دفن زباله در سراوان بازدید داشتیم.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت تسریع بخشی در احداث تصفیه خانه رشت گفت: این تصفیه خانه باید تا قبل از فصل بارندگی احداث و آغاز به کار نماید.

وی با تاکید بر عدم وجود مشکل در پروسه دفن زیاله تصریح کرد: امید است با همکاری دستگاههای اجرایی این تصفیه خانه راه اندازی شود تا آب تصفیه شده از پس ماند به رودخانه و چرخه طبیعت باز گردد و مقدار شیرابه هم به صفر رسد.

Share