سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا خبر داد:

تولد مارال ماده در پارک طبیعت گردی لوندویل آستارا

مصطفی فلاح مجاور، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یکی از سه راس مرال آبستن پارک طبیعت گردی لوندویل آستارا تحت درمان دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در سلامت کامل وضع حمل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از سه راس مرال آبستن پارک طبیعت گردی لوندویل آستارا تحت درمان دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در سلامت کامل وضع حمل کرد.

مصطفی فلاح مجاور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا با اعلام این خبر گفت: مرال های آبستن دیگرنیز تا چند روز آینده زایمان خواهند کرد و هم اکنون حال عمومی آنها مساعد  است.

وی افزود: حدود یک هفته از تولد این بچه مرال ماده می گذرد و دراین مدت کاملا تحت مراقبت های ویژه  کارشناسان  و محیط بانان دلسوز و پر تلاش اداره حفاظت محیط زیست  شهرستان آستارا بوده و حال عمومی بره  کاملا مساعد است.

فلاح مجاور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳راس مرال در این پارک زندگی می کنند، افزود: مرال بزرگترین گوزن ایران است که در مناطق جنگلی هیرکانی  از دیرباز زیست می کرد اما متاسفانه در سال های گذشته نسل حیوان به دلیل شکار بی رویه و تخریب زیستگاه در خطر قرار گرفته است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا با بیان داشت; اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در راستای حمایت از این گونه زیبا و برای ازدیاد نسل آن ،همچنین آشنایی و انس بیشتر مردم و مخصوصا کودکان با حیات وحش ،افزایش مشارکت همگانی درحفظ تنوع زیستی و ترویج و توسعه اکو توریسم، گردشگری با محوریت طبیعت گردی، حفاظت و حمایت از این گونه فوق العاده با اهمیت و زیبا را با جدیت هرچه بیشتر پی گیری می نماید.

Share