مطالبه گری از مسئولان رویکرد جدید ستاد امر به معروف گیلان

تشکیل ۲ هزار گروه مقاومت تذکر لسانی و برخورد با ۲۸ هزار بد حجاب در گیلان

اجتماع بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر و گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عصر امروز(سه شنبه) با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و امام جمعه رشت، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سردار اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا دادستان مرکز گیلان، جمعی از مسئولین شهری و عده کثیری از مردم ولایتمدار و انقلابی در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دادستان شهرستان رشت در اجتماع آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: گروه هایی عاملانه تلاش می کنند تا چهره رشت و گیلان را نازیبا نشان دهند.
حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه نمی خواهیم چهره اسلام را خشن نشان دهیم، تصریح کرد: اما باید نسبت به بوم گردی حساس باشیم بنابراین در جامعه اسلامی نیاز مبرم به امر به معروف و نهی از منکر داریم و این فریضه در گام نخست باید از اداره ها آغاز شود.

تشکیل ۲ هزار گروه مقاومت تذکر لسانی در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در اجتماع مذکور، بقای انقلاب اسلامی را به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: سازمان بسیج تعداد ۲ هزار گروه مقاومت در راستای تذکر لسانی و عملی در استان تشکیل داده است.
سردار محمد عبدالله پور به حدود ۲۲ هزار نفر گشت در محله های گیلان توسط نیروهای بسیجی در طول هفته خبر داد و بیان کرد: برخورد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه باید در مورد حجاب انجام شود.

برخورد با ۲۸ هزار بد حجاب در گیلان
فرمانده انتظامی گیلان نیز از برخورد با ۲۸ هزار و ۲۳۸ نفر بانوان بد حجاب از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۳۲۱ نفر از افراد مذکور به امنیت اخلاقی هدایت شدند و از آنها تعهد گرفت شد ضمن اینکه برای ۶۴ نفر تشکیل پرونده قضایی تشکیل شده است.
سردار محمدرضا اسحاقی با اشاره به توقیف ۵۸۷ خودرو در حوزه آلودگی صوتی و حرکات غیر متعارف از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان، بیان کرد: نرم افزار ۱ و ۲ ناظر به منظور رصد خودروها و مکان های عمومی در راستای کشف حجاب تهیه شده و در آینده ناظر ۳ برای اشخاص در خیابان ها تهیه می شود.

مطالبه گری از مسئولان رویکرد جدید ستاد امر به معروف گیلان
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در اجتماع مذکور با بیان اینکه مطالبه گری از مسئولان استان از رویکردهای این ستاد است، اظهار کرد: حمایت از تمام موسسه ها و مجموعه های مردمی از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است و در این راستا از استاندار می خواهیم بودجه مناسب و ویژه ای برای آن اختصاص داده شود.
حسن کربلایی بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: تمام مردم حق دارند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و ویژه گروه خاصی نیست.

Share