محمودزاده مطرح کرد:

تخلف در استخدام و شیوه بکارگیری مهندسین ناظر جهاد کشاورزی

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، درباره استخدام مهندسین ناظران گفت:بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط که بیش از ۳۰ ماه سابقه خدمت داشتند پشت درها منتظر هستند اما از سوی دیگر افرادی استخدام شده‌اند که سابقه نظارت ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلال محمودزاده نایب رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چگونگی اجرای قانون اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی و واردات محصولات کشاورزی و دامی با استفاده از ارز و تنظیم بازار، گفت: در هفته جاری در کمیسیون کشاورزی اعضای هیات رئیسه این تحقیق و تفحص انتخاب و اسامی آنها برای رئیس مجلس ارسال شد و در هفته آینده احکام آنها صادر می‌شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: هیات تحقیق و تفحص بعد از دریافت احکام مکاتبات خود را با  دستگاه‌های نظارتی مختلف آغاز می‌کند تا اگر مشکلات و شکایاتی در خصوص شیوه واردات محصولات کشاورزی و تنظیم بازار آنها و همچنین استخدام ناظرین کشاورزی دارند برای ما ارسال کنند.

هزینه کرد ارزهای دولتی غیر از محل تعیین شده توسط واردکنندگان گوشت

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شکایات زیادی به کمیسیون کشاورزی و نمایندگان مجلس در خصوص بروز تخلفات در واردات محصولات کشاورزی و دامی مانند گوشت، ذرت، سویا و سایر محصولات ارسال شده بود این تحقیق و تفحص کلید خورد، ادامه داد: برخی از افراد به منظور واردات محصولات کشاورزی ارز دولتی دریافت کرده‌اند اما ارزها را در محل‌های دیگری غیر از واردات هزینه کرده‌اند.

گوشت های وارداتی به خوبی توزیع نشده است

وی با تاکید بر اینکه در واردات، صادرات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی انحصار به وجود آمده است، عنوان کرد: در زمینه تنظیم بازار برخی از افراد گوشت وارداتی را از شرکت پشتیبانی امور دام دریافت اما آنها را به خوبی توزیع نکرده‌اند، در برخی از موارد مبالغی که باید در ازای فروش گوشت‌های وارداتی به دولت بازگردانده می‌شد برنگشته است.

گزارش‌های از تخلفات گسترده در واردات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی دریافت کرده‌ایم

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش‌هایی از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در زمینه تخلفات گسترده در واردات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دامی دریافت کرده‌ایم، گفت: در زمینه استخدام مهندسین ناظر کشاورزی که دارای سابقه ۳۰ ماه هستند قانون وجود دارد، از بیشتر استان‌ها گزارش‌هایی داریم که افراد با نفوذ در بدنه جهاد کشاورزی به عنوان ناظر کشاورزی استخدام شده‌اند.

قانون استخدام ناظرین کشاورزی برای جذب ۱۰ هزار نفر تصویب شد

محمود زاده، افزود: زمانیکه قانون استخدام مهندسین ناظر کشاورزی در کمیسیون و صحن علنی مجلس تصویب شد تعداد کل ناظرین کشور کمتر از ۱۰ هزار نفر بودند و ما نیز قانون را برای استخدام ۱۰ هزار نفر تنظیم کردیم اما در حال حاضر شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط که بیش از ۳۰ ماه سابقه خدمت داشتند پشت درها منتظر هستند اما از سوی دیگر افرادی استخدام شده‌اند که سابقه نظارت ندارند و برای آنها سابقه سازی شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ناظرین به جا مانده از قانون استخدام مقابل مجلس تحصن کردند و این موضوع به تحقیق و تفحص گذاشته شد، ادامه داد: قطعا تخلفاتی در خصوص استخدام و شیوه بکارگیری مهندسین ناظر جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در پایان با تاکید بر اینکه در جریان تحقیق و تفحص با متخلفین برخورد می‌شود امیدواریم بتوانیم با همکاری هیات رئیسه مجلس و کمیسیون کشاورزی این موضوع را پیش ببریم، خاطرنشان کرد: از افرادی که گزارش‌هایی در زمینه تخلفات مربوط به موضوع تحقیق و تفحص دارند درخواست می‌کنیم مدارک خود را دست اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص برسانند.

Share