غادا هیجاوی: برای تحقیقات بیشتر بار دیگر به قاسم آباد سفر می‌کنم

تجلیل عضو شورای جهانی صنایع دستی از چادر شب و لباس قاسم‌آبادی

غادا هیجاوی، رئیس شورای منطقه ای آسیا-اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی که در روستای قاسم آباد چابکسر حضور یافته بود اظهار کرد: در آینده نزدیک یک بازدید طولانی دیگر با یک گروه ۳ نفره انجام خواهیم داد.

ختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته صنایع دستی رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی یونسکو از موزه مردم شناسی روستای قاسم آباد چابکسر از نزدیک بازدید کرد.

غادا هیجاوی، رئیس شورای منطقه ای آسیا-اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی که در روستای قاسم آباد چابکسر حضور یافته بود با ابراز خرسندی از جاذبه های گردشگری گیلان و و فرهنگ اصیل مردم منطقه گفت: از لباسهای محلی و زیبایی که زنان روستا به تن کرده اند شگفت زده شدم و این نشان دهنده آن است که شما انسانهای شاد و مفرحی هستید.

وی با بیان اینکه بر اساس مستندات ارائه شده در خصوص چادر شب قاسم آباد، روند ثبت این اثر تاکنون مثبت ارزیابی می شود، افزود: این سفر بسیار کوتاه بود و برای تکمیل فرآیند ثبت جهانی چادرشب بافی این روستا نیاز به مستندات و اطلاعات تکمیلی بیشتری می باشد و من دوست دارم که اطلاعات بیشتری داشته باشم.

رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی یونسکو از سفر مجدد خود به منطقه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک یک بازدید طولانی دیگر با یک گروه ۳ نفره انجام خواهیم داد و در طول آن مدت علاوه بر بازدید از موزه و کارگاه‌ها با هنرمندان چادرشب بافی آشنا خواهیم شد و پس از آن نتیجه نهایی را اعلام می کنیم.

Share