مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان:

بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مصادیق شعائر الهی در عصر کنونی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در سومین جلسه طرح اندیشه انقلاب اسلامی ایران در دفتر کانون تفکر “زبرالحدید” اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مصادیق شعائر الهی در عصر کنونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در سومین جلسه طرح اندیشه انقلاب اسلامی ایران در دفتر کانون تفکر “زبرالحدید” اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مصادیق شعائر الهی در عصر کنونی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان شعائر الهی را نشانه‌ای از حاکمیت الهی دانست و عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های شعائر الهی این است که سبب انسجام مسلمانان شده و سبب پیوند دنیا و آخرت می‌شود و مثال بارز شعائر الهی عمل حج است.

مهدوی با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی به معنای تحقق یک خواسته دیرینه الهی است ابراز داشت: امروز برای دریافت میزان اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، باید واکنش دشمنان نسبت به این بیانیه را بررسی کنیم‌.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان با تاکید بر اینکه عمل کردن به بیانیه گام دوم انقلاب مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است گفت: عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب سبب ایجاد تقوا در قلوب عاملین به آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقوای قلوب سبب کسب تقوای اندیشه می‌شود خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر الهی نخستین مرتبه کسب شناخت است‌.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن تقدیر از برگزاری کنندگان نشست‌های “طرح اندیشه انقلاب اسلامی” گفت: باید تلاش شود تا برگزاری چنین برنامه‌هایی گسترش پیدا کند.

مهدوی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در نظام اسلامی است اظهار داشت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین عملیاتی شدن آن سبب شکست نقشه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران می‌شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان بیانیه گام دوم انقلاب را تذکری در راستای ایجاد نظام تمدن‌ساز توحیدی دانست و تصریح کرد: عقبه فکری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید مجدد بر اصولی است که انبیاء الهی بر آن تاکید داشتند‌.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری صرفاً برای تحقق اهداف سیاسی بر لزوم تکیه بر ظرفیت جوانان تاکید نمی‌کنند افزود: رهبر انقلاب با توجه به باورهای قرآنی و اعتقاد عمیقشان به جوانان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای آن‌ها تاکید می‌کنند‌.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به روایت پیامبراکرم(ص) در راستای لزوم بهره‌مندی از ظرفیت جوانان ابراز داشت: بنا به فرموده پیامبراکرم(ص)، جوانان به دلیل رقیق القلب بودن بیشتر به دنبال توجه به شعائر الهی هستند.

مهدوی جوانان را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری در میادین دفاع از انقلاب در دورانی جوانی، از جمله دلایل تاکید ایشان بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان ضمن تشریح دلایل مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت و توانایی‌های جوانان خاطرنشان کرد: عدم کارآمدی برخی خواص در مقاطع مختلف سبب شده است تا مقام معظم رهبری پیگیر تحقق استفاده از ظرفیت جوانان باشند‌

وی اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به مسئله “جهاد اکبر” عنوان داشت: نگارش بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری نشان دهنده آن است که ایشان همچنان در مسیر تحقق اهداف آرمانی انقلاب اسلامی در حال مجاهدت هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری، جوانان گام نخست انقلاب را مدیریت و ساماندهی کردند گفت: بنا به تاکید ایشان، امروز نیز لازم است تا جوانان مدیریت و ساماندهی گام دوم انقلاب را به دست بگیرند.

مهدوی با اعلام اینکه امروز مقام معظم رهبری به طور کامل از خواص کشور ناامید شده‌اند خاطرنشان کرد: متاسفانه خواص در طول انقلاب اسلامی نتوانستند عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده کنند و امروز حضور جوانان در صحنه‌های اجتماعی لازمه تحقق عدالت است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان اسلام‌گرایی در اروپا ۱۶ برابر شده بود افزود: یکی از دلایل ایجاد داعش جلوگیری از اسلام‌گرایی اروپائیان به ویژه جوانان بود.

Share