مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خبرداد: برگزاری سومین جشنواره بورس و رسانه

بورس جایی برای افراد صبور است | ارزش معاملات روزانه در بورس تهران ۱۲۰۰ میلیارد تومان است

فلاح در رابطه با سومین جشنواره بورس در رسانه گفت: این جشنواره ۳ سال است که به صورت مداوم از سال ۹۶در حال برگزاری است که در دوره های اول اکثریت شرکت کنندگان مربوط به رسانه های پایتخت نشین بوده و اکنون ما درصدد برگزاری این جشنواره در مقطع ملی هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، ظهر امروز در نشست سومین جشنواره بورس و رسانه در جمع خبرنگاران گیلانی گفت: بورس و تمام توسعه ای که در بازار سرمایه اتفاق افتاد در سی سال گذشته و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بوده است و بنابراین ما با موجود جوان و نوپایی مواجه هستیم که نیاز به تلاش چندانی دارد‌.
فلاح در ادامه در رابطه با بازار سرمایه گفت: ضریب بازار سرمایه در کشور ما حدود ۱۰درصد است و تعداد افرادی که در کشور کد سرمایه گذاری دارند حدودا تا پایان سال ۹۷ بالغ بر ۱۲/۵میلیون نفر بوده است و این امر بدین معنی است که ما در عرصه شناخت بورس به مردم، وظیفه سنگین و سختی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: مفهوم بورس در کشور ما همراه با نگرش تردید گونه در بین مردم مطرح شده است. نگرش مالی در ایران در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری بیشتر مربوط به حوزه بانک است و بازار سرمایه ما محل تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی داخلی است.

فلاح افزود: حدود ۶۳۰ شرکت در بورس های کشور پذیرفته شده اند که از محل مردم تامین مالی می‌شوند و بخشی از مالکیت آن ها متعلق به مردم شده است.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: بورس این امکان را به حوزه اقتصادی کشور می‌دهد تا چرخ اقتصاد کشور بهتر بچرخد.

وی در رابطه با انواع بورس های موجود در کشور اظهار کرد: ۴ نوع بورس عامل در کشور وجود دارد که محل عملیات و معاملات اقتصادی اند. این ۴ بورس عبارتند از؛ بورس اوراق بهادر تهران که تالار منطقه ای رشت و شهرستان های دیگر استان گیلان از شعبات این بورس هستند، فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی ایران.

 ارزش معاملات روزانه در بورس تهران ۱۲۰۰ میلیارد تومان است/بورس جایی برای افراد صبور است

فلاح در ادامه در رابطه با میزان معاملات انجام شده توسط بورس اظهار داشت: در خرداد ماه سال ۹۵ میزان معاملاتی که در بورس انجام شد، ۷۴۸۵۰ واحد بود که در ۲۱ خرداد ۹۸ میزان شاخص کل بورس به ۲۳۰۶۱۷ واحد افزایش یافت و ۲۰۰درصد بازدهی بیشتر داشت.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: به عقیده من خریداری ارز در چنین شرایطی به معنی پرداخت قیمت بیچارگی خود در آینده نه چندان دور است.

فلاح در خصوص تالار منطقه ای رشت نیز اظهار کرد: تالار بورس منطقه ای رشت از تالار های خوب کشور است و به لحاظ ارزش حدود ۱۶۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۷، نقل و انتقال سهام صورت گرفت که به لحاظ دارا بودن کد بورسی رتبه دهم را در کشور دارد که همچنین حجم معاملات ۴۹۴۳ میلیون سهم است.

وی در رابطه با ارزش معاملات روزانه در تهران گفت: ارزش معاملات روزانه در بورس تهران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ بوده است که اکنون در سال ۹۸ با رشد ۶۰۰ درصدی به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

فلاح در رابطه به سرمایه گذاران در عرصه بورس توصیه کرد که سرمایه گذاری در بورس باید با آموزش و دانش قبلی صورت بگیرد چرا که فرد سرمایه گذار باید واقف به تمامی اخبار به روز و اخبار صنایع مختلف باشد.
وی در ادامه گفت: بورس بخشی است که همه صنایع در آن حضور دارند و عموما ۳۳ درصد بورس مربوط به شرکت های پتروشیمی است.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه بورس جایی برای افراد صبور است، تصریح کرد: مردم اگر وارد بورس شدند باید سبد سهام تشکیل دهند این بدین معنی است که از شرکت های مختلف برای افزایش شانس خود در سوددهی بالاتر سهام بخرند.

برگزاری سومین جشنواره بورس و رسانه

به گزارش دیارمیرزا فلاح در رابطه با سومین جشنواره بورس در رسانه گفت: این جشنواره ۳ سال است که به صورت مداوم از سال ۹۶در حال برگزاری است که در دوره های اول اکثریت شرکت کنندگان مربوط به رسانه های پایتخت نشین بوده و اکنون ما درصدد برگزاری این جشنواره در مقطع ملی هستیم.

وی یادآور شد: فراخوان این جشنواره از هفته اول خرداد تا ۲۰ تیر در بخش های مختلف رسانه ای ادامه خواهد داشت و اختتامیه این جشنواره در هفته دوم مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فلاح در خصوص محورهای جشنواره گفت:نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های، اثر متقابل بازار سرمایه و کسب و کارهای نوین در رشد اقتصادی کشور، نقش بورس‌های کالایی در شفافیت اقتصادی و جلوگیری از انحصار، چگونگی توسعه فرهنگ سهام داری در افق پیش روی بازار سرمایه، نحوی اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از رونق تولید، تأثیر توسعه ابزارها و نهادهای مالی در افزایش کارایی بازار سرمایه از محورهای این جشنواره است.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: داوران این جشنواره آقایان محمدسلطانی فر، حسن نمک دوست تهرانی، علی صالح آبادی، محسن کدیور و آقای فاخری خواهند بود.

فلاح در پایان گفت: در سال جاری حتما برای خبرنگاران گیلانی دوره های رایگان بورس همراه با اعطای مدرک معتبر برگزار خواهیم کرد.

Share