حضور داوران کشوری در جشنواره نمایشنامه نویسی رودو

برگزاری دومین جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا

مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان آستارا تلاش های نمایشنامه نویسان را یک گام بزرگ در جهت اعتلای فرهنگ جامعه دانست و عنوان کرد: پیش از این نخستین دوره جشنواره رودو در سطح شهرستان برگزار شد و در دوره های بعد در سطح استانی، منطقه ای و ملی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری ستاد اجرایی دومین جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان با عنوان “رودو” با اصجاب رسانه برگزار شد.

عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان مرزی بندر آستارا با تأکید بر لزوم افزایش سطح کیفیت اجرا های نمایش در این شهرستان گفت: شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش با هدف بالا بردن سطح کیفی و حمایت از هنرمندان نمایش این شهرستان تشکیل شده و همواره از این گونه اجراها در آستارا حمایت می کنیم.

سیامک حسن‌زاده با اشاره به سال گذشته و برگزاری اولین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی رودو گفت: سال گذشته با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان این جشنواره با سه داور از سه استان کشور برگزار و با کمترین حاشیه و دردسر خروجی مناسبی داشت.

حسن‌زاده با اشاره به افزایش سطح کیفی این جشنواره در سال جاری گفت: این جشنواره در سال جاری با محوریت غرب گیلان برگزار و در سال آینده استانی و در سال‌های آتی به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

وی یک بازه زمانی ۵ ساله را برای مطرح شدن “رودو” در سطح کشور متصور شد و بیان کرد: برای چنین حرکاتی نیاز به حمایت مسئولین امر هستیم و متاسفانه تا این لحظه با هزینه شخصی و عدم حمایت مسئولین امر فعالیت ها در حال برگزاری بوده و این سوال همواره در ذهنمان نقش می بندد که چرا مسئول شهرستان توان و یا اراده کمک ۵ میلیون تومانی به فرهنگ آستارا را ندارد؟

حسن زاده بیان کرد: در بخش آزاد، موضوعات پیرامون مشکلات جامعه و مضامین بومی و فولکلور خواهد بود و از نظر هیات داوران در اولویت قرار خواهند گرفت.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان آستارا تلاش های نمایشنامه نویسان را یک گام بزرگ در جهت اعتلای فرهنگ جامعه دانست و عنوان کرد: پیش از این نخستین دوره جشنواره رودو در سطح شهرستان برگزار شد و در دوره های بعد در سطح استانی، منطقه ای و ملی برگزار خواهد شد.

سیامک حسن زاده با اشاره به این که نام جشنواره از عنوان قله ای در آستارا گرفته شده است اضافه کرد: اغلب، نمایش ها در برخی شهرستان های استان به صورت کارگاهی و بدون نمایشنامه اجرا می شود و این جشنواره افق جدیدی برای فعالان نمایش خواهد گشود.

بابک زینالی دبیر دومین جشنواره نمایشنامه نویسی “رودو” در این نشست با اشاره به برگزاری آن در سطح غرب گیلان گفت: در گام دوم چند متن نمایشی به دلیل نبودن در محدوده غرب گیلان از روند جشنواره کنار گذاشته شدند و ۱۰ اثر وارد بخش مسابقه جشنواره شده اند که تیم داوری شامل: حسن فرضی پور دانشجوی دکترای مطالعات تئاتر از دانشگاه تهران، یوسف فخرایی از چهره‌های برجسته تئاتر کشور و دکتر شیرین بزرگمهر مدرس و هیئت علمی دانشگاه هنر تهران و فارغ التحصیل دانشگاه تگزاس آمریکا بوده که این نشان دهنده سطح بالای داوری این دوره از جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان است.

زینالی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه در روز جمعه ۱۴ تیر ماه ۹۸ مصادف با روز قلم تصریح کرد: این جشنواره با هدف کسب اعتبار برای تئاتر آستارا برگزار و قطعاً در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت و این مهم مستلزم حمایت همه جانبه و داشتن دغدغه فرهنگ توسط مسئولین امر است.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت می کنند.

Share