رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای قضایی گیلان:

برخی منافع شخصی را بر منافع ملی مقدم می‌دارند|تاکید رئیس قوه قضائیه برای ایجاد تحول در دستگاه قضایی

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای ایجاد تحول در دستگاه قضایی، تصریح کرد: براساس فرمایشات ایشان در راستای رفع اطاله دادرسی، امورات قضایی مردم باید به بهترین نحو و در مناسب ترین زمان و با صدور احکام قضایی متقن همراه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست ماهانه شورای قضایی به ریاست رئیس کل دادگستری استان، با حضور اعضای این شورا و با دعوت از مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان صبح امروز در بازرسی کل استان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست، با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) ماه مبارک رمضان را فرصتی در جهت کسب فیوضات و برکات معنوی در زندگی عنوان نمود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که قانون مداری را یکی از ویژگی های قوه قضائیه انقلابی مطرح نمودند گفت: مسئولان قضایی در مسیر اجرای عدالت، بر مدار قانون و در راه خدمت و رضایت مردم تلاش می نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای ایجاد تحول در دستگاه قضایی، تصریح کرد: براساس فرمایشات ایشان در راستای رفع اطاله دادرسی، امورات قضایی مردم باید به بهترین نحو و در مناسب ترین زمان و با صدور احکام قضایی متقن همراه باشد.

وی با بیان این مطلب که در عصر حاضر، رسانه ها و مطبوعات رسالت خطیری در اطلاع رسانی و انعکاس مشکلات مردم بر عهده دارند، اظهار داشت: رسانه های جمعی مانند صدا و سیما باید علاوه بر انتقال معضلات و کمبودهای مردم به مسئولان و مدیران، دستاوردها و عملکرد مثبت دستگاه ها را در جهت کسب اعتماد و امیدواری هرچه بیشتر جامعه منعکس کنند.

این مقام ارشد قضایی توجه به حقوق عامه را از ماموریت های مهم دستگاه قضایی ذکر نمود و افزود: متاسفانه در جامعه، برخی منافع شخصی را بر منافع ملی مقدم داشته و به حقوق عامه و بیت المال تجاوز می نمایند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تخلفات و جرائم به دلیل عدم آگاهی مردم از قوانین و حقوق اجتماعی صورت می گیرد از صدا و سیما خواست تا با دعوت از کارشناسان مجرب قضایی در افزایش دانش حقوقی و بیان قوانین مورد نیاز مردم همت گمارد.

سیاوش پور در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که در روستاها و در مجاورت اراضی ملی و منابع طبیعی زندگی می کنند باید از نقش جنگل ها، مراتع و سواحل در چرخه زیست محیطی و خطرات و خسارات تخریب و تعرض به منابع طبیعی آگاه شوند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با یادآوری اینکه دولت در تخریب ناشی از سیل های هر ساله در استانهای شمالی، مبالغ هنگفتی برای تعمیر پل ها، جاده و تاسیسات و زمین های کشاورزی هزینه می کند، اظهار داشت: علت عمده این خسارات، تخریب جنگل های انبوه و ساخت و سازهای غیر قانونی است که در صورت آگاهی مردم با اقلیم و شرایط جغرافیای محل زندگی، از حجم تعرضات به منابع ملی کاسته خواهد شد.

Share