تهدید وزیر از سوی یک مفسد اقتصادی از درون زندان

بابک زنجانی وزیر نفت را تهدید کرد: «به زودی جای من و زنگنه عوض می‌شود»+تکذیبیه

هندی اظهار داشت: در ادامه جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجانی برگزار می‌شود، چهارشنبه اول خرداد ۹۸ نیز جلسه‌ای تشکیل شد که در آن‌جا آقای زنجانی ادعا کرد که استیضاح آقای زنگنه در مجلس رأی خواهد آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده حقوقی وزارت نفت، شایعه تهدید وزیر نفت از سوی بابک زنجانی را تائید کرد.

اصغر هندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به اینکه آیا شایعه تهدید وزیر نفت از سوی بابک زنجانی پیش از جریان‌سازی‌های اخیر علیه وزیر نفت صحت دارد، اظهار داشت: در ادامه جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجانی برگزار می‌شود، چهارشنبه اول خرداد ۹۸ نیز جلسه‌ای تشکیل شد که در آن‌جا آقای زنجانی ادعا کرد که استیضاح آقای زنگنه در مجلس رأی خواهد آورد.
نماینده حقوقی وزارت نفت همچنین گفت زنجانی در این جلسه مدعی شد که به زودی جای ما با هم عوض خواهد شد و من آزاد و شما زندانی می‌شوید!
هندی اضافه کرد که البته زنجانی تاکنون چندین شکایت علیه مسئولان مختلف کشور از جمله وزیر نفت به دلیل اخلال در نظام اقتصادی مطرح کرده و دیگر این شکایت‌ها و تهدیدها عادی شده است.
نماینده حقوقی وزارت نفت همچنین، تاکید کرد که وزارت نفت با کمک و حمایت دستگاه قضائی همچنان پیگیر دریافت مطالبات از بابک زنجانی است.

تهدید وزیر نفت از سوی بابک زنجانی، کذب محض است

رسول کوهپایه زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اظهارات منتسب به بابک زنجانی گفت: اخیراً نقل قولی از سوی مشاور وزیر نفت مطرح شده و ایشان اعلام کرده که در جلسه‌ای اخیراً موکلم وزیر نفت را تهدید کرده و بیان کرده است که به زودی جای من و وزیر نفت عوض شده و ایشان زندانی می‌شود. این مطالب خلاف واقع و کذب محض است.

وی با اشاره به جلسه‌ای که اول خرداد در رابطه با پیگیری امور مربوط به پرونده بابک زنجانی در زندان تشکیل شده بود، گفت: در این جلسه، بنده حضور داشته و از ابتدا تا انتها کنار موکل بودم. در این جلسه مسئولان بانکی، قضائی و اطلاعات حضور داشتند و این مسئله به هیچ وجه مطرح نشد. علت تشکیل این جلسه بررسی کوتاهی، تأخیر و تعلل شرکت نفت بود که از پنج ماه گذشته در جهت بازپرداخت موکل انجام داده بود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: متاسفانه شرکت نفت جهت ارسال مدارک مورد نیاز همکاری لازم انجام نشده بود. این عدم همکاری را به مراجع قضائی منتقل و جلسه‌ای در این رابطه تشکیل شد و خوشبختانه دادستانی تهران شرکت نفت را ملزم کرد در چند روز آینده به عدم همکاری پایان دهد و مدارک لازم را ارائه دهد.

وکیل مدافع بابک زنجانی با انتقاد از بهره برداری‌های سیاسی از پرونده موکلش گفت: پرونده زنجانی یک پرونده قضایی است اما به عنوان کارت سیاسی در بازی‌های سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکه در چند روز آینده بحث استیضاح وزیر نفت مطرح است و نقل قولی خلاف واقع از سوی بابک زنجانی برای بررسی تحت تاثیر دادن فضای استیضاح مطرح می‌شود، قابل تامل است.

اینکه کسانی که دنبال استیضاح هستند منتسب به بابک زنجانی مطالبی را ارائه داده یا تلاش می‌شود که این فضا تحت تاثیر بگیرد غیر شرعی و غیر اخلاقی است و نمایندگان حسب وظایف خود تشخیص دادند این موضوع انجام شود و نتیجه استیضاح هر چه باشد همه ملزم به اجرای آن هستند.

وکیل مدافع بابک زنجانی اظهارداشت: به نظر می‌رسد بیان اظهارات خلاف واقع و کذب در شرایطی که مباحثی مبنی بر استفاده از دستگاه پز توسط یکی از کارمندان شرکت نفت مطرح شده و یا بحث استیضاح وزیر نفت طرح شده است، در راستای فرافکنی و بیشتر صرفاً جهت بهره برداری‌های سیاسی مطرح شده است. به عنوان شخص حاضر و ناظر در جلسه مورد ادعا باید بگویم شهادت می‌دهم این نقل قول خلاف واقع و کذب محض است.

Share