مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در آستارا:

اگر مردم صرفه‌جویی کنند سالی بدون خاموشی در گیلان خواهیم داشت

طالبی تابستانی با قطعی های بسیار کمتر از سال گذشته برای گیلان متصور شد و بیان کرد: با توجه به خشکسالی سال گذشته وخروج از مدار نیروگاه های برق آبی گیلان امسال مانند گذشته نخواهیم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به بدهی های متعدد ادارات و شرکت های استان به شرکت توزیع برق گفت: بدهی ده میلیارد تومانی شرکت آب منطقه ای گیلان و سه میلیارد تومانی راه و شهرسازی گیلان نمونه ای از این بدهی ها بوده و در صورت وصول این مبالغ بسیاری از بدهی ها و کم و کاستی های حوزه برق گیلان بر طرف شده و دچار مشکل نخواهیم شد.

جمشید طالبی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید با پرداخت بدهی در تکمیل پروژه ها دست ما را گرفته و بدانند که این بدهی ها در واقع اعتبار مورد نیازی است که می توان طرح های عمرانی حوزه برق شهرهایی همچون آستارا را تکمیل کرد.

وی یکی از الزامات حوزه پدافند غیرعامل را آماده بکار کردن ژنراتور های واحد های صنعتی از جمله مرغداری ها دانست و بیان کرد: با پیش بینی های مناسب هواشناسی باید به این مساله توجه کرد تا دچار کمبود برق نباشیم، امروز در گیلان مشکل کمبود برق نداریم و با توجه به تولید ۲۹۰۰ مگاواتی سال گذشته و مصرف ۲۲۰۰ مگاواتی شاهد تامین برق و عدم مشکل در حوزه برق رسانی گیلان هستیم.

طالبی با اشاره به احتمال قطعی برق در حیران آستارا در تابستان سال جاری گفت: افت ولتاژ استاندارد در برخی مواقع بدلیل اسمی بودن ترانس ها باعث قطعی برق شده و در برخی ساعات شبانه روز احتمال قطعی برق در شهرک صنعتی و حیران آستارا وچود خواهد داشت البته این قطعی بسیار کمتر از گذشته و مدیریت شده خواهد بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به تامین اعتبار برای پیش پرداخت خرید تجهیزات اولیه توسعه برق گیلان گفت: در صورت تغییر مکان پست ۶۳ کیلوولت برق آستارا در پل اجمد و توسعه و تجهیز امکانات، بهبود ولتاژ شهرستان آستارا حل شده و حتی در حیران نیز مشکل قطعی برق نخواهیم داشت.

طالبی حل مشکل روشنایی معابر راه های روستایی را نیز در برنامه این شرکت دانست و تصریح کرد: با غقد قرارداد های مناسب با شرکت های مربوطه تجهیزات روشنایی معابر روستایی را بزودی دریافت و این مشکل مهم روستانشینان آستارا را نیز رفع خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از خرید تجهیزات برای پروژه های برق آستارا خبر داد و گفت: تخصیص ۲۵ دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق و اصلاح بهینه شبکه برق، تخصیص حداقل ۲۰ کیلومتر کابل خود نگه دار برای بهبود ولتاژ از تجهیزات مهمی بوده که برای شهرستان آستارا تخصیص داده شده و می توان گام به گام مشکلات حوزه برق آستارا را در آینده نزدیک مرتفع کرد.

وی تابستانی با قطعی های بسیار کمتر از سال گذشته برای گیلان متصور شد و بیان کرد: با توجه به خشکسالی سال گذشته وخروج از مدار نیروگاه های برق آبی گیلان امسال مانند گذشته نخواهیم بود و در صورت همکاری مردم استان و عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعات اوج آن (۱۲ ظهر تا ۶عصر) و استفاده از کولر در دمای بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سالی بدون خاموشی در گیلان خواهیم داشت.

فرماندار آستارا در این دیدار از لزوم پیگیری پروژه شهر شب های روشن در گیلان خبر داد و گفت: این مساله باغث افزیش امنیت و همچنین ارتباط بیشتر مردم با یکدیگر و کاهش ترافیک شده و آستارا از دیرباز شهر شب های روشن بوده و باید با تامین روشنایی شهرستان در اوقات شبانه این مساله نیز رفع شود.

حسن رستم زاد آستارا را گلوگاه ودروازه اروپا به ایران دانست و تصریح کرد: با توجه به بافت عمیق ادبی و فرهنگی و تفاوت آستارا با دیگر شهرهای گیلان ((حیات شهر در شب )) باید بطور کامل در آستارا ایجاد شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا دراین نشست از سرقت تجهیزات چاه های کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به سرقت تجهیزات برخی چاه ها در روستاهای شهرستان لزوم جلوگیری از وقوع دوباره این گونه مسایل کاملا جدی بوده و شرکت توزیع نیروی برق گیلان با تجهیز این چاه ها در رفع تامین مشکل آب کشاورزی زمین های شهرستان گام مهمی را بردارد.

از ۴۹ هزار مشترک برق در آستارا ۷۱ درصد مسکونی، ۱۷ درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است و در این شهرستان در فصل تابستان و اوج مصرف برق، خاموشی های مقطعی رخ می دهد.

شهرستان گردشگرپذیر و مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در دو بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share