رفتن یک عضو شورا به نفع شورا نبود

اولین واکنش قربانی به دخالت در جلوگیری از استعفای نجفی: باید زودتر استعفا می‌داد، من دخالتی نداشتم!

قربانی با تاکید بر این نکته که من همیشه خودم را ملزم به رعایت قانون و مصوبات شورا می دانم خاطر نشان کرد: تا به امروز نه در تصمیمات شورا دخالت کردم و نه خواهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم شهرهای آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در یک گفتگو با جلال شرق درباره حاشیه های عدم توفیق ابراهیم نجفی برای طرح استعفای خود درجلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر و آبستراکسیون دو عضو شورا گفت: رفتن یک عضو شورا به نفع شورا نبود.

محمد حسین قربانی با بیان اینکه بنده در شورای چهارم و پنجم  بارها عرض کردم نگاه من حمایت از شورا است و این را به کرات هم ثابت کردیم افزود: اگر اعضای شورا پنج نفرند، من نیز در کنار آنها پیوسته به عنوان یار ششم بودم و خواهم بود.

وی تغییر و تحول شهردار سابق آستانه اشرفیه را یکی از مصداق های بارز خود در حمایت از شورا عنوان کرد و اظهار داشت: علیرغم میل باطنی من از اینکه آقای سلیمانی یک جوان بومی، فعال و از بدنه شهرداری بود و توسط شورا برکنار شد از تصمیمات شورا  که حق آنها بود دفاع کردم.

قربانی ادامه داد: دقیقا به یاد دارم در جلسه شورای اداری که امام جمعه سابق (حجت الاسلام دکتر محمد ساجدی ) اظهار نظری داشت، در همان جلسه رسمی از تصمیم شورای شهر دفاع کردم و امروز هم باور دارم اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و تصمیمات خودشان متوجه خودشان است و باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر این نکته که من همیشه خودم را ملزم به رعایت قانون و مصوبات شورا می دانم خاطر نشان کرد: تا به امروز نه در تصمیمات شورا دخالت کردم و نه خواهم کرد و همیشه سیاست من، حمایت از تصمیمات شورا بوده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درباره بازتاب انتشار تحلیل های رسانه ای در  فضای مجازی و خبرگزاری و پایگاه های خیری گفت: دو نفر از اعضای شورا همانطور که در بیانات و صحبت های خود اشاره کردند، صحبت هایشان این بود که ما با شعار شفاف سازی در مجموعه شهرداری و حتی تغییر شهردار، فضای همدلی را ایجاد کردیم و رفتن یک عضو شورا به نفع شورا نیست و این تصمیم خودشان بود و حق دارند شرکت بکنند و رای بدهند و پاسخگوی مسائل خودشان باشند.

وی در پاسخ به لابی گری پرده پنهان برای عدم حضور دو نفر در نشست فوق العاده  شورا گفت: همانطور که عرض کردم من هیچگونه دخالتی نداشتم و نخواهم داشت و به کرات تاکید کردم در جلسات رسمی و غیر رسمی از هرکاندیداتوری و هرشخصی در هر جایی باشد استقبال می کنم.

قربانی با بیان اینکه باید ما به فضای رقابت و حضور حداکثری داوطلبان و مشارکت مردم کمک کنیم، افزود: هرچه قدر فضای رقابت شفاف تر باشد و بستر لازم را برای حضور بسیاری از دوستانیکه فکر می کنند در این عرصه حضور پیدا کنند فراهم سازیم، این کمک می تواند به مشارکت بیشتر مردم منجر شود و از این منظر هر عزیزی که می خواهد ورود کند استقبال هم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: من فکر می کنم یک فضای غیر واقعی در فضای رسانه ای و مجازی ایجاد شد و یک ویدئی از زبان خود برادر عزیز مان آقای نجفی هم انتشار یافت، این که گفته ایشان چقدر منطبق بر واقعیات بوده یا نیست عرضی ندارم، بهرحال عزیزی که می خواهد در یک عرصه بزرگ انتخابات پیدا کند همانطوری که قانون  گذار صراحت دارد باید زودتر مقدمات کار را فراهم کند و بگذارد برای روزهای آخر شاید این حساسیت ها را به وجود بیاورد.

قربانی تصریح کرد: من قطعا باور دارم آن دو عزیز بزرگواری که به هردلیلی شرکت نکردند یا رای ندادند، دغدغه شورای شهر، عمران و آبادانی شهر را دارند، دلشان با این قول و فعلی که دادند برای همدلی و بودن در کنار هم است و انشاالله باید این فضا را برای مدیریت شهری ترسیم کنیم زیرا باور دارم که این مردم چک سفید امضا به کسی ندادند و تصمیم مردم هرچه باشد درست است.

Share