رئیس هیات کاراته گیلان:

امیدوارم سارا بهمنیار حسرت چندین ساله گیلان را پایان دهد | ماجرای درخواست غرامت ۲۰۰ میلیون تومانی

رسولی با اشاره به اینکه اینقدر تعارضات در کاراته استان گیلان وجود داشت که فردی می‌آید و از ما شکایت می‌کند که ۲۰ سال در کاراته بودم و باید ۲۰۰ میلیون تومان به من پرداخت شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی، رئیس هیات کاراته استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۶ آذرماه ۹۶ در خدمت هیات کاراته استان گیلان هستم، گفت: یک سال است بصورت مفید در خدمت هیات کاراته ای هستم که با آمار می‌شود گفت که پرافتخارترین ورزش استان است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم که خانم سارا بهمنیار به المپیک راه پیدا کند، گفت: امیدواریم خانم بهمنیار حسرت چندین ساله استان گیلان در کسب مدال المپیک که پس از مرحوم نامجو گیلان در آن ناکام بوده را پایان دهد.

رسولی با اشاره به اینکه گیلان در گذشته همیشه جزو بهترین‌ها بود اما متاسفانه امروز به جایی رسیدیم که به غیر از خانم بهمنیار کسی را در تیم ملی نداریم، تصریح کرد: تلاش خود را می‌کنیم که چالش‌ها را پشت سربگذاریم و کاراته گیلان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رئیس هیات کاراته استان گیلان با بیان اینکه در متاسفانه بین خانواده کاراته گیلان تعارضاتی صورت گرفت، گفت: سعی خواهیم کرد که با تعامل سازنده استعدادهای کاراته استان را پرورش دهیم.

رسولی با اشاره به اینکه باید بزرگان کاراته در کنار ما باشند تا سبب پرورش استعدادها شویم، اظهار کرد: تلاش خود را می‌کنیم تا از فضای دوقطبی و منازعه جدا شویم.

وی به نقش ویژه بانوان در استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: بانوان در کاراته گیلان بسیار مثمر ثمر هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند.

رسولی افزود: در مدیریت ورزشی تنها ورزشی بودن کافی نیست و باید مدیریت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بنده بصورت آماتور ۱۰ سال جودو کار کردم، گفت: سعی می‌کنم جریان جدیدی را در هیات کاراته راه بیاندازیم.

رئیس هیات کاراته استان گیلان با بیان اینکه قزوین تقریبا جایگزین گیلان در کاراته کشور شده است، گفت: قزوین برای قهرمانان رده اول کشور خود برنامه ویژه‌ای دارند و ما نیز برای آینده خود باید برنامه داشته باشیم.

وی بازنگری در کادرفنی، تمرین مشترک پیشکسوتان و قهرمانان و ایجاد انگیزه را از برنامه‌های هیات کاراته استان دانست و گفت: در سه هفته آینده شورای عالی راهبری کاراته استان گیلان تشکیل خواهد شد.

رسولی نقش پیشکسوتان را در کاراته استان پررنگ دانست و افزود: باید از ظرفیت این بزرگان در پیشبرد اهداف کاراته استان گیلان بهره بگیریم.

رئیس هیات کاراته گیلان از برنامه این هیات جهت استعدادیابی از نوجوانان و جوانان گیلانی خبر داد و اظهار کرد: با وجود بازی‌های رایانه‌ای زیاد اما هنوز در محلات ما استعدادهایی هستند که شرایط فیزیکی مناسبی دارند و از ظرفیت آن‌ها در کاراته استان استفاده کرد.

رسولی با اشاره به اینکه تا پایان خرداد ماه قصد برگزاری یک “کاپ بین‌المللی” را داریم، تصریح کرد: این کاپ می‌تواند جایگاه کاراته استان گیلان در کشور را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه مطمئنم در جامعه کاراته افرادی هستند که فقط به کاراته فکر می‌کنند، گفت: اگر هدف جوانان و استعدادهای ما باشند همه “مایی” و “منی” خود کوتاه بیایم و کاراته استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رسولی با اشاره به اینکه نباید مشکلات خود را وارد حوزه کاراته نماییم، گفت: پا مجبور بودیم هژمونی کاراته را بشکنیم و بنابراین چندین همایش را برگزار کردیم.

وی افزود: ما سال گذشته توانستیم در ماه مبارک رمضان اولین رویداد ورزشی را در پیاده راه فرهنگی برگزار کنیم و آمادگی برگزاری این‌چنین رویدادی را داریم.

ماجرای درخواست غرامت ۲۰۰ میلیون تومانی

به گزارش دیارمیرزا رسولی با اشاره به اینکه اینقدر تعارضات در کاراته استان گیلان وجود داشت که فردی می‌آید و از ما شکایت می‌کند که ۲۰ سال در کاراته بودم و باید ۲۰۰ میلیون تومان به من پرداخت شود، افزود: یک رئیس هیات شهرستان می‌آید و مسیر شکایت این فرد را باز می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: آیا این افراد با بنده مشکل دارند!؟ من می‌توانم با یک برگه استعفاء بدهم و چیزی که می‌ماند مشکلات برای هیات کاراته استان گیلان است.

رئیس هیات کاراته استان گیلان گفت: صادقانه باید بگویم هیات کاراته گیلان تا اکنون کار خاصی برای خانم بهمنیار انجام نداده است و باید سعی کنیم ایشان را از حاشیه‌ها دور کنیم تا به راحتی به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که به قهرمانان خود رسیدگی کنیم، اظهار داشت: تجارب زیادی کسب کردیم و در آینده بهتر عمل نماییم.

رسولی اظهار داشت: سارا بهمنیار می‌تواند سهمیه المپیک را کسب نماید و تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم فضای بهتری را برای کاراته استان ایجاد کنیم.

کل تیم هیات کاراته گیلان به غیر از ۴ نفر برکنار شدند

رسولی با اشاره به اینکه امروز کل تیم هیات کاراته گیلان به غیر از ۴ نفر برکنار شدند، اظهار داشت: این کار بدین معنی نیست این افراد صلاحیت ندارند و شاید در آینده از این افراد استفاده کنیم.

وی گفت: من احساس دین به کسانی که من را آوردند نمی‌کنم بلکه احساس دین من به کاراته است و قرار نیست چون که این افراد من را آوردند باید بخاطر آن‌ها منافع کاراته را زیرپا بگذارم.

رسولی اظهار داشت: در کاراته مدیرانی داشتیم که با این شرایط سه ماه دوام می‌آورند اما ما تصمیم گرفتیم با یک دیپلماسی جلو رفتیم و امروز روز محک ما است که می‌گویم به کاراته وفا داریم نه به افراد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که هیات کاراته را تحویل گرفتیم هیچ مدارکی از افراد گذشته با ما تحویل داده نشد، گفت: زمانی که آمدیم حدود ۲۰۰ میلیون تومان تعهد مالی داشتیم.

روایتی از مسابقات پیش‌روی سارا بهمنیار

به گزارش دیارمیرزا فاطمه قاسمی، مربی تیم ملی کاراته ایران با بیان اینکه مسابقه پیش‌روی خانم بهمنمیار مسابقه چین است که ضریب بالایی دارد، گفت: وزن خانم بهمنیار در مسابقات ۵۰ است و در المپیک در وزن منفی ۵۵ باید شرکت کنند که خانم بهمنیار در مجموع دو وزن رنکینگ ۱۴ و در وزن خودش ۶ است و اگر بتواند به رنکینگ ۳ برساند می‌تواند به المپیک صعود کند.

وی افزود: این مسیر، مسیر راحتی است و مسیر بعدی مسابقات فرانسه است که ادغام دو وزن است.

سارا بهمنیار نیز در این جلسه گفت: تمام تلاش خود را می‌کنم برای شهر و استان خود مدال خوش رنگی کسب نمایم.

Share