با آغاز رسمی طرح ملی کنترل فشار خون؛

استاندار گیلان به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در گیلان پیوست

مصطفی سالاری، استاندار گیلان با بیان اینکه طرح ملی کنترل فشار خون کار ارزشمندی است است گفت: نقش آن با رویکرد پیشگیرانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری صبح امروز با کنترل نمادین فشار خون، ضمن آغاز رسمی فاز اجرایی به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست و اظهار داشت: این طرح در راستای ارتقای سلامتی مردم با رویکرد پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود افزود: با شناخت بهتر کنترل فشار خون می‌توان اثرات منفی این عارضه را بر سلامتی کاهش داد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این طرح ملی کم هزینه و به لحاظ زمان همکاری مردم وقت‌گیر نیست.

نمایند عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این کار می‌تواند تمرینی برای اجرای نظام ارجاع الکترونیک باشد تصریح کرد: نظام ارجاع الکترونیک مراجعات پراکنده به واحدهای مختلف درمانی، تجویز‌های مجدد آزمایشات قبلی و هزینه‌های مضاعف و تکراری را کاهش دهد.

سالاری خاطر نشان کرد: در این سیستم، پرونده‌های پزشکی مردم به صورت الکترونیک‌ و محرمانه خواهد بود چون مسائل شخصی است و برای سلامت‌شان بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در گیلان طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را برنامه‌ای ارزشمند دانست و اظهار داشت: فشار خون بالا قطعاً بیماری‌ها و مشکلات جسمی متعدد دیگری برای مبتلایان ایجاد می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به پیشگامی گیلان در سطح کشور در اجرای این طرح طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: هر اقدامی که نیاز باشد جهت همکاری دستگاه‌ها در سطح استان ابلاغ می‌کنیم که بتوانیم گسترده‌تر این کار انجام شود.

گفتنی است بعد از گذراندن مرحله اطلاع رسانی برنامه ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت ماه گذشته تا ۱۶ خرداد ماه جاری، از امروز (شنبه)، مرحله اجرایی غربالگری فشار خون در قالب طرح بسیح ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد و استاندار گیلان در پایان با کنترل نمادین فشار خون به این طرح ملی پیوست.

Share