روایت اسماعیل حاجی‌پور از جهنم اهواز در گفتگو با دیارمیرزا

از تماس‌های مکرر نماینده رشت به وزیر ورزش تا ماجرای حضور محسن خلیلی در رختکن

مالک باشگاه داماش گیلان ادامه داد: آقای جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حداقل شش تا هفت با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردند و پیگیر مشکلات پیش آمده برای داماش بودند و با بنده و برادر بنده نیز تماس گرفتند و مرتبا پیگیر قضیه بودند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز یکشنبه ۱۲ خردادماه فینال جام حذفی ایران بین دو تیم داماش گیلان و پرسپولیس تهران که قرار بود از ساعت ۲۱ در ورزشگاه اهواز (فولاده‌آرنا) آغاز شود اما اتفاقی عجیب در ورزشگاه رخ داد و در حالی که هر یک از دو تیم داماش و پرسپولیس سهم ۵۰ درصدی از سکوی هواداران را داشتند اما فولادآرنا سرتاسر توسط هواداران پرسپولیس پر شده بود و هواداران داماش پشت درهای وزرشگاه ماندند و راهی برای حضور به ورزشگاه نیافتند.

در ادامه این اتفاقات که با واکنش شدید مسئولین تیم داماش گیلان همراه شد و در یک اتفاق نادر در فوتبال ایران داماش گیلان در موعد مقرر در زمین حاضر نشد و اعلام کرد باید هوادارانش که پشت در ورزشگاه هستند به داخل ورزشگاه بیایند.

مالک و مدیرعامل داماش گیلان آنقدر بر درخواست خود پافشاری کردند که بالاخره پس از حضور هواداران داماش در ورزشگاه و با بیش از دو ساعت تاخیر از ساعت ۲۳:۲۰ بازی این دو تیم آغاز شد و پرسپولیس تهران توانست با تک گل دقیقه ۲۲ علی علیپور داماش گیلان را شکست دهد و قهرمان جام حذفی ایران شود.

در این خصوص اسماعیل حاجی‌پور، مالک تیم داماش گیلان طی گفتگویی با خبرنگار دیارمیرزا از حواشی فینال جام حذفی ایران پرده برداشت.

حاجی‌پور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روز‌ه‌داران و تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، گفت: ما دو روز زودتر از بازی فینال جام حذفی تیم را به اهواز فرستادیم و تیم در هتل نیشکر اهواز مستقر شد و بنده با توجه به مشغله کاری که داشتم روز یکشنبه (روز بازی) با پرواز ۱۶:۲۰ رشت به اهواز به‌همراه مهندس الطافی، آقای فرهام زاهد و تعدادی از دوستان دیگر به اهواز رفتیم و تقریبا ساعت ۱۸:۳۰ به فرودگاه اهواز رسیدیم و همان لحظه به طرف استادیوم حرکت کردیم و نزدیک استادیوم که رسیدیم ترافیک بسیار سنگینی وجود داشت اما با هماهنگی پلیس به داخل استادیوم رفتیم.

هواداران داماش از تشنگی و گرما لهله می‌زنند

وی ادامه داد: وقتی وارد ورزشگاه شدم هواداران داماش را دیدم که بیرون ایستاده‌اند، من متعجب شدم و به سمت آن‌ها رفتم و مشاهده کردم زیر آفتاب شدید که حرارت آنجا حدود ۴۵ درجه بود ایستاده بودند و از تشنگی و گرما لهله می‌زنند و اطراف استادیوم نیز هیچ آبادی نبود. حتی یک سوپرمارکتی نبود که ما بتوانیم برای هواداران آب تهیه کنیم و با هماهنگی‌های که صورت دادیم از همان آب شیر ورزشگاه برای هواداران آب تهیه شد که آن نیز به دلیل گرمای بسیار بالای هوا داغ بود!

مالک باشگاه داماش گیلان افزود: از هواداران پرسیدم که شما چرا به سکوهای استادیوم نرفتید و اینجا ایستادید؟ که آن‌ها در پاسخ به من گفتند که ما را از ساعت ۱۶:۳۰ که به ورزشگاه رسیدیم ما را راه نمی‌دهند و می‌گویند که استادیوم پر است که بنده در پاسخ به آن‌ها گفتم که شما قانون و مقررات را رعایت کنید و با کسی درگیر نشوید و دعوا نگیرید، من پیگیری می‌کنم و بصورت آمیز قطعا مسئله را حل می‌کنیم زیرا براساس قرعه‌کشی که شب قبل بازی انجام شد به هر حال میزبان این مسابقه ما هستیم و ۵۰ درصد ورزشگاه نیز باید به هواداران داماش اختصاص یابد.

آقای فتاحی گفت نتوانستیم هواداران پرسپولیس را کنترل کنیم

وی به دیارمیرزا گفت: به دنبال آقای فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ رفتیم که در کنار ایشان آقایان بهاروند و ممبینی و جمعی از کارکنان فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند. به آقای فتاحی گفتم برویم داخل استادیوم من شرایط استادیوم را ببینم وقتی وارد استادیوم شدم دیدم که بر روی سکوها جای سوزن انداختن نیست و همه نیز یکدست قرمز هستند.

حاجی‌پور ادامه داد: به آقای فتاحی گفتم که شما بایستی احترام تیم ما را نگه دارید، ما تیم لیگ دسته دومی هستیم ولی اینجور نیست که بخواهید چنین رفتاری با ما بکنید که ایشان گفتند دیگه ما نتوانستیم کنترل بکنیم و جمعیت وارد ورزشگاه شدند، که بنده در پاسخ گفتم اینطور نیست و شما مکلف به این بودید که آن قسمت ورزشگاه که برای ما است را مأمور بگذارید و مانع ورود پرسپولیسی‌ها شوید و با پلاکارد مشخص می‌کردید که این قسمت جایگاه میزبان یعنی تیم داماش است که آقای فتاحی گفت که دیگر نتوانستیم کنترل کنیم.

هواداران ما با همه هواداران فرق می‌کنند | پرخاشگری هواداران پرسپولیس با حاجی‌پور

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به تماسهای صورت گرفته برای انجام بازی افزود: افرادی آمدند تا وساطت بکنند اما ما محکم بر روی حرف خودمان ایستادیم و گفتیم تا هواداران ما نیایند ما داخل زمین نخواهیم شد که بالاخره گفتند ما جایی داریم که می‌توانیم به هواداران داماش اختصاص دهیم که پرسیدیم کجاست که گفتند پشت شیشه و ما نیز جواب دادیم که اگر قرار است پشت شیشه هواداران ما قرار بگیرند پس ما می‌توانیم تلویزیون بگذاریم و هواداران از تلویزیون بازی را مشاهده کنند زیرا هوادار نمی‌آید که بنشیند و پا روی پا بگذارد و بازی را ببیند. هواداران ما با همه هواداران فرق می‌کنند، هوادار ما باید سرپا بماند و از دقیقه یک تا ۹۰ تیم خودش را تشویق بکند الان شما می‌گویید که بروند پشت شیشه بنشینند!؟ که حالا پشت شیشه نیز ۳۰ تا ۴۰ نفر بیشتر جا نبود که آن هم برای خبرنگاران بود و آنجا را نپذیرفتیم.

وی ادامه داد: جای دیگری را به ما نشان دادند که آنجا چهار عدد تخت بود که دورتادور آن نیز هواداران پرسپولیسی بودند و اصلا امنیت وجود نداشت که من گفتم هواداران جوان هستند و احتمال درگیری وجود دارد و حتی به ما که برای بازدید به آنجا رفتیم نیز پرخاشگری کردند.

حاجی‌پور با بیان اینکه به مسئولین گفتم که بخشی از هواداران پرسپولیس را بیرون بکنید تا هواداران ما وارد استادیوم شوند اظهار داشت: گفتند امکانش نیست و من نیز در پاسخ گفتم که این موضوع مشکل من نیست، مشکل شماست! در اهواز ساعت ۲۰:۳۵ اذان مغرب زده می‌شد و من گفتم اجازه بدهید آب بخورم زیرا از تشنگی در حال مرگ هستم!

تماس وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال با اسماعیل‌ حاجی‌پور

وی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا ادامه داد: پیگیری مسئولین امر همچنان ادامه داشت و تا ساعت ۲۲:۳۰ نتوانستند کاری از پیش ببرند که آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان زنگ زدند که واقعا از ایشان تشکر می‌کنم زیرا ایشان سه بار با بنده تماس گرفتند و دستورات ویژه‌ای را به اعضای فدراسیون فوتبال دادند و آن‌ها نیز تلاش کردند که زمینه‌ای را برای شروع بازی ما فراهم کنند.

مالک باشگاه داماش گیلان افزود: بعد از وزیر ورزش و جوانان، آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال سه بار از فرانسه به بنده زنگ زدند و با من صحبت کردند زیرا ایشان در فرانسه حضور داشتند و و گفتند که کمک کنید تا بازی برگزار شود که من نیز گفتم حتما کمک خواهیم کرد.

از برخورد بطری‌های آب معدنی به حاج اسماعیل تا مصدومیت عضو شورای شهر رشت به دلیل برخورد سنگ

حاجی‌پور با بیان اینکه تیم من یک ساعت و نیم درون زمین بود اما هواداران پرسپولیس صندلی‌های ورزشگاه را شکستند و به سمت بازیکنان ما که در حال گرم کردن بودند پرت کردند، گفت: من مجبور شدم بازیکنان را به رختکن هدایت کنم. پنج تا شش عدد بطری آب به من اصابت کرد همچنین آقای فرهام زاهد، عضو شورای شهر رشت به دلیل برخورد سنگ مصدوم شد و پای او آسیب دید و خیلی از هواداران ما را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند که من در بین هواداران ماندم.

وی تصریح کرد: تا ساعت ۲۲:۳۰ هیچ کاری نتوانستند بکنند تا اینکه آقای وزیر زنگ زد، آقای استاندار گیلان، معاون سیاسی امنیتی گیلان، بچه‌های امنیتی استان تماس گرفتند. از استاندار خوزستان و شورای تأمین خوزستان تشکر می‌کنم که خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند.

آقای جعفرزاده به شدت پیگیر ماجرا بودند | ایشان شش تا هفت بار با وزیر ورزش و جوانان تماس گرفتند

مالک باشگاه داماش گیلان ادامه داد: آقای جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حداقل شش تا هفت بار با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردند و پیگیر مشکلات پیش آمده برای داماش بودند و با بنده و برادر بنده نیز تماس گرفتند و مرتبا پیگیر قضیه بودند.

این عضو شورای شهر رشت افزود: آقای جعفرزاده به شدت پیگیر ماجرا بودند و بالاخره با دستور آقای وزیر و عوامل فدراسیون مشکل ما حل شد و هواداران ما وارد ورزشگاه شدند.

ساعت ۲۲:۳۰ داشتم تیم را جمع می‌کردم و برمی‌گشتیم | گفتم ما با این شرایط بازی نمی‌کنیم زیرا امنیت جانی نداریم

وی با بیان اینکه اگر آقای تاج در ایران حضور داشتند این اتفاقات صورت نمی‌گرفت، گفت: آقای تاج بنده خدا از فرانسه تماس گرفتند و به من گفتند که شما بازی کنید، که بنده نیز گفتم من مشکلی ندارم و آماده بازی کردن هستم زیرا من در ساعت ۲۲:۳۰ داشتم تیم را جمع می‌کردم و برمی‌گشتیم، به اتوبوس گفتم که بیاید بازیکنان لباس خود را بپوشند که ما برویم زیرا ما با این شرایط بازی نمی‌کنیم زیرا امنیت جانی نداریم.

حاجی‌پور در ادامه گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه پس از این ماجرا جلسه شورای تأمین استان خوزستان تشکیل شد و بنده نیز در آن حضور یافتم، تصریح کرد: استاندار خوزستان و فرماندار اهواز واقعا تلاش کردند و دستگاه‌های امنیتی ورود کردند و دوستان ما در آنجا به خوبی عمل کردند و کمک کردند تا بازی انجام شود.

با دستور وزیر و آقای تاج تقریبا زمینه مناسب شد | وزیر ورزش زنگ زد و گفت بازی باید انجام شود

مالک باشگاه داماش گیلان گفت: با دستور وزیر و آقای تاج تقریبا زمینه مناسب شد و من داشتم می‌رفتم وقتی دیدم آقای وزیر زنگ زد که آقا بمانید و بازی بکنید این بازی باید انجام شود، من ماندم بالاخره وزیر ورزش یک کشور است و نفر اول ورزش کشور است و به من تضمین دادند که این موضوع را حل می‌کنیم و از طرفی آقای تاج رئیس فدراسیون هستند و خیلی لطف کردند و چندین با من تماس گرفتند و بالاخره من ماندم و کمک کردم زیرا من نیز می‌خواستم بازی برگزار شود زیرا اولا ما ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم و تیم را به اهواز بردیم ثانیا فینال جام حذفی یک رویداد بسیار بزرگ ورزشی کشور است و اگر برگزار نشود برای کشور خوب نیست.

نمی‌توانستیم از حقمان بگذریم | می‌گفتیم حق ما را باید به ما بدهید

وی ادامه داد: اینجا ایران است، ایران کشور من است و من ایران دوست دارم، من خوزستان را دوست دارم، من در زمان جنگ در خوزستان بودم و جان خود را گذاشتم و به آنجا رفتم و عاشق این کشوریم، عاشق امنیت این کشور هستیم و از اینکه می‌ترسیدیم خدای ناکرده ممکن است اتفاقی بیافتد اما از آن طرف نمی‌توانستیم از حقمان بگذریم و می‌گفتیم حق ما را باید به ما بدهید، شما اشتباه کردید و شما نباید استادیوم را پر می‌کردید.

اوضاع مثل جهنم بود برای ما | به شدت به ما فشار آوردند، خیلی به ما توهین کردند

حاجی‌پور اظهار داشت: با وساطت آقای وزیر، آقای تاج، آقای جعفرزاده، استاندار گیلان، استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، شورای تأمین استان خوزستان و بچه‌های امنیتی گیلان ما بچه‌ها را آرام کردیم و رفتم در بین هواداران با آن‌ها صحبت کردم که راضی نمی‌شدند بیایند زیرا سه بار به سکوها آمده بودند و دیدند که جو خوب نیست برگشتند و همه در حال متفرق شدن و رفتن بودند که من نگذاشتم و همه را به سالنی بردم از آن‌ها نگهداری کردم و مقداری آب به آن‌ها دادیم زیرا داشتند از تشنگی هلاک می‌شدند! از یک طرف عصبی بودند، از یک طرف تشنه بودند، از یک طرف گریه می‌کردند و در مجموع اوضاع خوبی نبود و اوضاع مثل جهنم بود برای ما، واقعا مثل جهنم بود آنجا و به شدت به ما فشار آوردند، خیلی به ما توهین کردند ولی یک تعداد افراد آمدند تا زمینه را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: از کسانی که آمدند و زمینه را برای ما فراهم کردند تشکر می‌کنم و آن‌هایی می‌خواستند این مسابقه برگزار نشود و تلاش کردند که مشکلی را ایجاد بکنند ما سعی کردیم مانع آن‌ها بشویم تا آن‌ها موفق نشوند زیرا آن‌ها هدف دیگری را دنبال می‌کردند.

من پایبند به قانون هستم و در چهارچوب قانون حقوق مردم گیلان را باید می‌گرفتم

مالک باشگاه داماش گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: من پایبند به قانون هستم و در چهارچوب قانون حقوق مردم گیلان و هواداران تیم داماش را باید می‌گرفتم که بحمدالله با وساطتت همه دوستان گرفتیم و در مقابل زورگویی‌های بعضی‌ها ایستادیم و بعد از وساطتت آقایونی که عرض کردم اوضاع مساعد شد و من تیم را نگه داشتم و بعد از آن تیم را وارد کردیم و خودم با تیم وارد زمین شدم و گفتم آماده شوید برای بازی و از آنطرف به تیم پرسپولیس و داوران هم گفتیم بیایند که بازی را انجام بدهیم.

من به وجود بازیکنانم افتخار می‌کنم

وی با بیان اینکه بازیکنان ما بازی جوانمردانه‌ای از خود به نمایش گذاشتند و بازیکنان ما پا به پای پرسپولیس بازی کردند، تصریح کرد: من به وجود بازیکنانم افتخار می‌کنم، بازیکنان ما تلاش کردند و زحمت کشیدند و به افتخار مردم گیلان، به افتخار این سرزمین پرافتخار و به افتخار میرزاکوچک خان هرچه را که داشتند، گذاشتند و تمام تلاش خودمان را کردیم تا حقی از ما ضایع نشود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه اسم رسانه‌ی شما دیارمیرزا است و شما میرزا را بهتر از ما می‌شناسید، گفت: سعی کردیم از طرفی حق مردم ما را بگیریم و از طرف دیگر طوری رفتار بکنیم که اتفاقی نیافتد و خداروشکر می‌کنم که بیشترین کمک را به ما کرد که هم آبرومند شدیم و به ایران اعلام کردیم که حق ما را باید می‌دانند و حق ما را با پافشاری که کردیم، دادند و لطف خداوند بود که همه چیز به خوبی و خیری به پایان رسید.

توضیحات حاجی‌پور درخصوص مصدومین بازی فینال جام حذفی

این عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: بعد از بازی اعلام کردن تعدادی از هوادارانی که در ورزشگاه بودند آسیب دیدند که باید در این رابطه بگویم که این درگیری بین خود هواداران پرسپولیس بود و زمانی درگیری صورت گرفت که فقط هواداران فولاد و پرسپولیس داخل استادیوم بودند و فیلم این موضوع نیز وجود دارد و هنوز هواداران تیم داماش داخل استادیوم نشده بودند و درگیری بین طرفداران فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران بود زیرا هواداران فولاد با هواداران پرسپولیس مخالفت می‌کردند و با هم درگیر شدند، فیلمش موجود است و هیچگونه درگیری بین هواداران داماش گیلان و طرفداران پرسپولیس صورت نگرفت.

حاجی‌پور همچنین در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا ادامه داد: جالب است بدانید که بعد از اینکه بازی تمام شد به کمک نیروی انتظامی و یگان ویژه هواداران را به گوشه‌ای بردیم و نگه داشتیم تا هواداران پرسپولیس خارج بشوند و بعد ما خارج شویم اما در انتها حدود ۱۵۰ نفر از طرفداران پرسپولیس و فولاد که اهوازی بودند به طرف هواداران ما آمدند که من یک لحظه نگران شدم که درگیری صورت نگیرد و رفتم به طرف آن‌ها دیدم که در حال تشویق ما هستند و از ما نیز تشکر کردند و باهم عکس گرفتند و تقریبا ساعت ۲:۳۰ بود.

وی افزود: من تا آخرین هوادار داماش را سوار ماشین کردم آنجا ماندم و تقریبا ساعت ۴ صبح بود و همه بچه‌ها را روانه گیلان کردیم و خودمان به هتل رفتیم و دو ساعت در آنجا اقامت کردیم و بعد از آن به فرودگاه رفتیم زیرا بازیکنان ما ساعت ۷:۲۰ به سمت رشت پرواز داشتند و من هم ۸:۲۰ به تهران پرواز کردم.

ماجرای حضور محسن خلیلی در رختکن داماش گیلان چه بود؟

مالک باشگاه داماش گیلان در خصوص حضور محسن خلیلی، سرپرست تیم پرسپولیس تهران در رختکن داماش گیلان نیز گفت: آقای خلیلی به همراه چند نفر از عوامل فدراسیون فوتبال وارد رختکن ما شد و گفت «من نمی‌دانم چرا بازی نمی‌کنید و از این نوع حرف‌ها».

وی ادامه داد: البته به شما عرض بکنم که آقای خلیلی، آقای بیرانوند و آقای سیدجلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس تهران میکروفن را برداشتند و با مردم صحبت کردند که جای هواداران داماش را خالی بکنید و آن‌ها باید بیاند داخل استادیوم، اگر نیایند بازی صورت نمی‌گیرد، اما هرچی آن‌ها حرف زدند هیچکسی گوش نکرد و حتی یک نفر هم بیرون نرفت.

تدبیر اعلام پایان بازی برای خالی شدن ورزشگاه | آقای جعفرزاده از صفر تا صد در این ماجرا به بنده کمک کردند

حاجی‌پور افزود: نهایتا مسئولین برگزاری مسابقه، پایان بازی را اعلام کردند که فکر می‌کنم این موضوع از تدابیر جناب وزیر یا آقای تاج بود و با این کار تقریبا استادیوم خالی شد و یک بخش تقریبا ۵ هزار نفری را برای ما نگه داشتند که حدود ۴۰۰ هوادار داماش در آنجا مستقر شدند و بازی شروع شد.

وی با اشاره به اینکه مجددا از تمامی کسانی که کمک کردند، تشکر می‌کنم، اظهار داشت: از نماینده پرتلاش و محبوب شهرستان رشت جناب آقای جعفرزاده که از صفر تا صد در این ماجرا به بنده کمک کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

مالک باشگاه داماش گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا افزود: به این شب‌های عزیز دعا می‌کنم که هرگز مشکلی برای ایران پیش نیاید زیرا ایران عشق ماست و جمهوری اسلامی خط قرمز ماست و همه ما در اعتلای این نظام عزیز کوشش بکنیم.

فعلا هیچ اتفاقی برای حضور داماش در لیگ بالاتر نیفتاده است | پرسپولیس در ۲۰ دقیقه آخر وقت‌کشی می‌کرد

حاجی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه خبر خوش در خصوص تیم داماش را چه زمانی به هواداران این تیم می‌دهید، گفت: فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده و هر اتفاقی که بیفتد قطعا به شما اعلام خواهیم کرد زیرا عادت دارم که تا کاری قطعی نشود اعلام نکنم.

مالک باشگاه داماش گیلان با تأکید بر اینکه ما در لیگ دسته دوم شرکت نمی‌کنیم، اظهار داشت: شما در بازی فینال جام حذفی دیدید که این تیم استحقاق خیلی بالاتر از این‌ها را دارد شما ببینید یک تیم لیگ دویی بیاید با نائب قهرمان آسیا و قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر، آنقدر جانانه بازی می‌کند که در ۲۰ دقیقه آخر پرسپولیس در حال وقت‌کشی کردن بود پس این تیم یک چیزی دارد و جایگاهش اینجا نیست.

یک ریال بدهکار هیچ‌یک از بازیکنان نیستیم | خیلی خسته‌ام

وی همچنین اظهار داشت: یک ریال بدهکار هیچ‌یک از بازیکنان نیستیم و تمام پول‌ها پرداخت شده است.

مالک داماش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دیارمیرزا مبنی براینکه حال که می‌گویید قصد حضور در لیگ دسته دوم را ندارید، قصد شما خرید سهمیه تیم لیگ یکی است یا پیگیری حق خود برای بازی با نیروی زمینی نیز اظهار داشت: به من اجازه بدهید پاسخ شما را در موعد دیگری بدهم.

حاجی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی براینکه تیمداری در ایران هزینه بسیار بالایی دارد و شما تا چه زمانی قصد حمایت از تیم داماش را دارید نیز گفت: فقط می‌توانم همین را بگویم که «خیلی خسته‌ام»

وی در پایان با بیان اینکه خوشحالم در چهارچوب قانون و مدنیت حق مردم گیلان را بگیریم، اظهار داشت: ما حرف بی‌حساب نزدیم و ما روی حرف قانونی ما تا آخر ایستادیم و کشور به ما کمک کرد و همه کسانی که حق طلب بودند به ما کمک کردند.

 

Share