با دستور دادستان انزلی

احیای تالاب انزلی به روش بایوجمی متوقف شد

پروژه احیای تالاب انزلی به روش بایوجمی که به صورت پایلوت در استخر شماره ۴ قلم گوده شبیه سازی و در مرحله اول در ۵۰ هکتار از تالاب انزلی در حال اجرا بود با دستور دادستان انزلی متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروژه احیای تالاب انزلی به روش بایوجمی که به صورت پایلوت در استخر شماره ۴ قلم گوده شبیه سازی و در مرحله اول در ۵۰ هکتار از تالاب انزلی در حال اجرا بود با دستور دادستان انزلی متوقف شد.

حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه انزلی با انتقاد از اجرای روش بایوجمی در تالاب انزلی خواستار توقف این طرح شده و گفته بود: «کارشناسان مخالف این پروژه، با حفظ تالاب و احیاء آن مخالف نیستند بلکه آسیب های جدی که این پروژه دارد، آنها را نگران کرده است»

پیش از این محمدپور مدیرکل محیط زیست گیلان گفته بود« مسئولانی که از این پروژه بازدید کردند، اظهار داشتند که این پروژه بسیار بزرگ باید محصور و محدود، به صورت پایلوت اجرا شود تا اتفاقی رخ ندهد. تا یک ماه دیگر مرحله پایلوت تمام می شود و نتایج از دانشگاه های معتبر دنیا به دستمان می رسد که پس از /ان تصمیم گیری نهایی در کمیته ملی انجام و اگر جواب منفی باشد وارد فاز بعدی نخواهیم شد.»

توقف پروژه طرح زیست پالایی تالاب درحالی صورت گرفته است که این نوع شیوه احیای تالاب طی چندماه اخیر توسط کارشناسان محیط زیست با انتقادات فراوانی رو به رو شده بود.

گفتنی است نامه توقف اجرای این طرح با دستور دادستان انزلی به دست مسئولان این شهر از جمله امام جمعه انزلی رسیده است.

اطلاعات تکمیلی در این خصوص به زودی ارائه می شود.

Share