آیت الله فلاحتی در دیدار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گیلان:

احیای امر به معروف و نهی از منکر با کار پلیسی، پرخاشگرانه و عجولانه محقق نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ورود برای احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر پلیسی، پرخاشگرانه و عجولانه نیست، بیان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید عاقل، مدبر، هوشمند و دارای سعه صدر و دلسوز جامعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان اظهار کرد: پیشکسوتان جهاد و شهادت یادگاران دوران سخت انقلاب هستند و در روزگاری که در شرایط سخت با کمبود جنگ افزار در داخل و تحریم ها از بیرون مواجه بودیم از انقلاب و ارزش های آن دفاع کردند.

وی، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را یادگاران طلایی دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است و آنها که ماندند مانند پاره های گداخته آهن در مسیر انقلاب حرکت می کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر انتقال فرهنگ ارزش های انقلاب اسلامی به نسل امروز جامعه، بیان کرد: با توجه به اینکه رسانه های دشمن بسیار فعال است و بعضی از رجال سیاسی ناخواسته و خواسته در مسیر دشمنان حرکت می کنند این امر موجب شده انتقال فرهنگ انقلاب به نسل جوان سخت شود.

آیت الله فلاحتی، دیدار با مردان عرصه جنگ و شهادت را زیارت اولیای خدا دانست و تصریح کرد: اگر بعضی ها تشنه دیدار شما نیستند اما ما شما مجاهدان را برترین های جامعه می دانیم.

وی بر خودصیانتی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تاکید کرد و گفت: گرایش های مادی و شخصی موجب ایجاد فاصله افراد با ارزش ها می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه زبیر پنجمین نفری بود که به پیامبر(ص) ملحق شد، خاطرنشان کرد: زبیر در تمام غزوه ها و سریه های پیامبر اسلام(ص) شرکت کرد اما منفورترین تاریخ بشر و اسلام شده است.

آیت الله فلاحتی یادآور شد: بعضی از کسانی که از روزهای نخستین کنار امام(ره) بودند اما در مقابل جانشین ایشان که دنیای بشر را اداره می کنند، ایستادند و این موضوع به ما درس خودصیانتی می دهد.

وی، ورود به مسائل دنیوی و مادی را سبب بیچارگی انسان دانست و اظهار کرد: نبود تربیت درست یکی از مشکلات است و باید خودصیانتی را یک ارزش و جهاد برای خود بدانید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکسری از ریزش های جامعه معلول آقازاده هاست، تصریح کرد: امر مذکور نشان می دهد که به نقش کلیدی تربیت فرزندان مان توجهی نداشتیم بنابراین ارزش ها را باید به صورت منطقی به فرزندان خود انتقال دهیم.

آیت الله فلاحتی، امر به معروف و نهی از منکر را از نداهای بزرگ مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در دولت های مختلف به فکر اقتصاد مردم بودند اما دو واجب امر به معروف و نهی از منکر مغفول واقع شده است.

وی ادامه داد: به آب، غذا، شکم و اقتصاد مردم باید توجه شود ضمن اینکه ورود به دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید عاقلانه، هوشمندانه و مدبرانه باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ورود برای احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر پلیسی، پرخاشگرانه و عجولانه نیست، بیان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید عاقل، مدبر، هوشمند و دارای سعه صدر و دلسوز جامعه باشد.

آیت الله فلاحتی، موفقیت در دفاع مقدس را به دلیل وجود اراده، مجاهدت و همفکری مجاهدان در این عرصه ذکر کرد و گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان فرمودند که یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا از ارزش های انقلاب هستند و هر موضوعی که موجب شود این ارزش ها از جامعه دور شود باید با آن مقابله کرد.

وی با تاکید براینکه همه بدانند آنها که در دفاع مقدس بودند دلسوزان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: حضور در جمع یادگاران عرصه جهاد و شهادت موجب شادی و شعف بنده می شود.

تشکیل ۱۸ کانون پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در گیلان

مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت گیلان نیز در دیدار مذکور به اهداف تشکیل این سازمان اشاره کرد و گفت: استفاده از تجربه پیشکسوتان برای انتقال ارزش های انقلاب به نسل امروز از اهداف سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.

قادر رستمی از تشکیل ۱۸ کانون پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در نقاط مختلف گیلان خبر داد و افزود: ۷ کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و … در سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان تشکیل شده است.

وی، ساخت مسکن محرومان را از جمله برنامه های سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گیلان برشمرد و بیان کرد: در سه منطقه از استان با استفاده از امکانات مردمی احداث مسکن محرومان را آغاز کردیم.

Share