مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

احداث موزه دفاع مقدس گیلان وارد فاز عملیاتی شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از کلنگ‌زنی قریب‌الوقوع پروژه احداث موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: موزه دفاع مقدس، رشادت‌های رزمندگان گیلانی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ پاسدار عباس بایرامی  ضمن اعلام این خبر که کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث موزه دفاع مقدس گیلان به زودی به زمین زده می‌شود اظهار داشت: موزه دفاع مقدس رشادت‌ها و حضور رزمندگان گیلانی را در آن دوران خطیر به خوبی برای همگان به تصویر می‌کشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلانی‌ها در تمام عملیات‌ها و صحنه‌های دوران دفاع مقدس پیشتاز بودند عنوان کرد:‌ امیدواریم با ساخت موزه دفاع مقدس بتوانیم، جلوه‌هایی از ایثارگری‌ جوانان این خطه را برای بازدید عموم و مردم ولایتمدار گیلان به نمایش بگذاریم.

بایرامی با بیان اینکه سپاه قدس گیلان یک زمین ده هکتاری را برای احداث موزه دفاع مقدس اهداء کرده‌اند تصریح کرد: دولت نیز در همین راستا قصد دارد قطعه زمینی را از طریق مسکن و شهرسازی برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان اختصاص دهد، که امیدواریم روند واگذاری آن سریع‌تر انجام شود.

وی ضمن تقدیر از کمک‌ها و مساعدت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و استاندار در خلال اجرایی شدن احداث موزه دفاع مقدس ابراز داشت: امیدواریم پس از انجام آئین کلنگ‌زنی پروژه موزه دفاع مقدس گیلان، دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط برای ادامه اجرای آن نیز حمایت‌های لازم را از ما داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان وجود منبع یا منابع موثق در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از کارهای زیربنایی در حوزه دفاع مقدس،‌ ورود به مباحث علمی و پژوهشی است که از اولویت‌های بسیار مهم این نهاد محسوب می‌شود.

بایرامی از تهیه دانشنامه‌های دفاع مقدس در هر کدام از استان‌های کشور سخن گفت و تصریح کرد:‌ بر اساس برنامه ابلاغی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور،‌ دانشنامه‌های دفاع مقدس با مشورت اساتید برجسته دانشگاه‌ها در تمام استان‌های کشور تدوین می‌شوند.

Share