دو عضو شورا مطرح کردند

اجازه واگذاری اسناد مشروطه به تبریز داده نمی‌شود|نقش گیلان در مشروطه انکار ناپذیر است

عصر دیروز در جلسه ۹۳ شورای شهر رشت، نایب رئیس شورا از تعیین فرص زمانی برای مذاکره مجدد برای خرید اسناد مشروطه گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رضا رسولی در حاشیه جلسه ۳۰ اردیبهشت ماه، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر قصد فروش اسناد مشروطه گیلان به موزه مشروطه تبریز اظهار کرد: بنده یقین دارم اگر این اسناد به تبریز واگذار شود، برای آنکه نقش گیلان را در اعاده مشروطه از حافظه تاریخ پاک کنند، این اسناد یا بایگانی می شود و یا آن را معدوم می کنند.

عضو شورا با تایید این نکته که سال گذشته با یک مجموعه دار خصوصی بنام حسن اکبری برای خرید اسناد مشروطه گیلان مذاکره شده است، افزود: شورای شهر در بودجه امسال ردیفی را برای مرمت خانه میرزا خلیل رفیع و تجهیز موزه مشروطه از محل اعتبارات اجرای پروژه های بازآفرینی کددار کرد و جلساتی هم در همین راستا با مدیر سازمان عمران و سازمان اسناد برگزار شده است. ولی متاسفانه عدم پیگیری شهرداری برای خرید این اسناد، پروسه را به تعویق انداخت و به مجموعه دار گفته شد شهرداری قصد خرید ندارد.

رسولی افزود: جلسه مشترکی با کمیسیون فرهنگی شورا و دعوت از مدیر کل سازمان اسناد گیلان برگزار می شود تا موضوع خرید اسناد مجدد پیگیری گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز در این زمینه بیان داشت: نقش گیلانیان در اعاده مشروطه انکار ناپذیر است و وعده ایجاد موزه مشروطه از سوی شورای شهر داده شده و می باید به این مطالبه بحق مردم پاسخ داده شود.

عاقل منش همچنین افزود: امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی مجدد در زمینه خرید اسناد مشروطه بحث خواهد شد و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

Share