سالاری در دیدار با مدیران و جمعی از مبلغین فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

اجازه ندهیم بر چهره آرام، متین، فرهنگی و باورمند گیلان پنجه بیاندازند

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کسی به حیثیت استان و فرهنگ کهن گیلان خدشه وارد نماید، از تمامی فعالان حوزه فرهنگ به ویژه علما و مبلغین فرهنگی خواست تا محاسن و وجوه مثبت استان را نیز مورد توجه قرار داده و به تبلیغ و ترویج آن بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سالاری در دیدار با مدیران و جمعی از مبلغین فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، به نقش روحانیون در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت:حضور روحانیون در مناطق مختلف از جمله روستاها و شهرها نه تنها در حوزه فرهنگ بلکه در سایر حوزه های اجتماعی نیز می تواند موثر باشد.

وی اظهار داشت: حضور مبلغین دینی و روحانیون در روستاها و اعزام تعدادی دیگر از مبلغین دینی در اعیاد و ایام خاص به این مناطق انسجام ، وحدت و باورمندی جامعه را تقویت می کند و می تواند در تبلیغ و یادآوری افتخارات دینی و ملی ما موثر باشد.

وی با بیان سخت افزار در کار فرهنگی وسیله و ابزاری برای اجرای برنامه‌ها و اهداف است، گفت: در برخی حوزه ها با تمرکز بیش از حد بر مسائل سخت افزاری، بهره گیری از نرم افزار مغفول مانده و فراهم کردن ابزار به عنوان هدف تلقی شده و ماموریت و رسالت اصلی فراموش شده است.

سالاری با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ کسب و کار بویژه در استان گیلان با مواهب کم‌نظیر الهی، افزود: و توانمندی کرد و گفت: برای استفاده از این ظرفیت در مسیر رونق اشتغال و کسب درآمد نیازمند برنامه ریزی،هدف گذاری و از همه مهمتر توجه به مباحث فرهنگی هستیم.

استاندار گیلان در خصوص توسعه گردشگری در گیلان به عنوان قابلیتی ویژه تصریح کرد: جمعیتی که به عنوان مسافر وارد استان می شود می تواند فرصتی بزرگ برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باشد اما اگر نسبت به این قابلیت نگاه و برنامه ریزی همه جانبه و فرابخشی  نداشته باشیم، نه‌تنها سودی ندارد بلکه تهدیدی برای فرهنگ ،محیط زیست و حتی سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بخش دولتی باید نسبت به تعریف ساز و کار برای استفاده از ظرفیت های استان تلاش کند،یادآور شد: دولت نباید متصدی کار فرهنگی باشد بلکه باید تنها ناظر بوده و سیاستگذاری در حوزه فرهنگی را دنبال کند.

سالاری افزود: کار فرهنگی تنها با نصیحت ممکن نیست و منحصر به ایام و یا رویدادهای مناسبتی و یا صرفا یک فرد یا گروه خاص نیز نمی شود بلکه نیازمند فراهم کردن ساز و کار اصولی است تا رفتار و امور عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم با نگاه فرهنگی با مشارکت و مسوولیت پذیری همگان دنبال شود.

استاندار گیلان گفت: امروز بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و انسجام هستیم و همه باید مقابل هر چه که به انسجام ما لطمه می زند و تفرقه انگیز است، با قاطعیت بایستیم.

سالاری با بیان اینکه حفظ وحدت همواره از تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد:همه باید نسبت به پیام های ایشان درس بگیریم و در رفتارمان با رعایت وحدت و قانون در امتداد تدابیر ایشان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در جامعه نیز همچون خانواده نیز ممکن است مسائلی جزئی و نامناسب رخ بدهد، افزود: گاهی تذکر غیرمستقیم تاثیر رفتاری بیشتر و بهتری را به دنبال دارد و ضروری است نوعی رفتار کنیم که دیگران فکر نکنند درون خانواده و جامعه ما مشکلات و اختلافات شدید وجود دارد.

سالاری با بیان اینکه معتقدم که گیلان از نظر فرهنگ، متانت و رفتار مردم همواره از استان ‌های برگزیده و خوب کشور بوده است، گفت: برخی ایرادات و معایب در این استان نیز مانند همه نقاط کشور وجود دارد اما آن چیزی که اهمیت دارد نوع مواجهه با این مشکلات است که به هیچ کس اجازه ندهیم بر چهره آرام، متین، فرهنگی و باورمند گیلان پنجه بیاندازد.

سالاری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کسی به حیثیت استان و فرهنگ کهن گیلان خدشه وارد نماید، از تمامی فعالان حوزه فرهنگ به ویژه علما و مبلغین فرهنگی خواست تا محاسن و وجوه مثبت استان را نیز مورد توجه قرار داده و به تبلیغ و ترویج آن بپردازند و در کنار آن ایرادات احتمالی را نیز به موقع و با شکلی مناسب تذکر دهند که محاسن استان تحت شعاع قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه رهبری در تمام مقاطع  تخطی از قانون را خلاف شرع می داند، گفت: تمام مسایل و بندهای قوانین کشور توسط شورای نگهبان از جهت عدم مغایرت با اسلام تایید می شود، اگر همین خط مشی را پیروی و متحد عمل کنیم، هیچ مسئله غیر قابل حلی در استان وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در بسیاری از سخنان مقام معظم رهبری و رهبر انقلاب تخطی از قانون خلاف شرع است ،گفت: بر روی تمامی مسایل و بندهای قانون شورای نگهبان متشکل از شش فقیه نظارت داشته تا مغایرتی با اسلام نداشته باشد، اگر وحدت و پیروی از قانون را ملاک عمل قرار دهیم، هیچ مسئله غیر قابل حلی در استان وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: باید همه بنای کار خود را بر انجام کار برای مردم بگذاریم و در استانی که زادگاه بزرگ مردانی همچون میرزا کوچک خان، آیت الله ضیابری، دکتر معین و آیت الله بهجت به عنوان افتخارات دینی و ملی و بیش از هشت هزار شهید است به درستی گام برداریم و در جهت رفع ایرادات و نواقص با یکدیگر متحدانه اقدام کنیم تا زندگی بهتری برای مردم گیلان رقم بزنیم.

سالاری افزود: عهدی که با خود بسته ام این است که برای مردم کار کنم و بر همین اساس برای هیچ دسته‌ و گروهی جز مردم در معنای مطلق آن کار نمی کنم و این مهم تعهد اخلاقی، اداری،قانونی و دینی من است.

Share