نماینده قائم شهر: محیط زیست در برخی موارد کشور را قفل می‌کند

۶۷ هزار حق‌التدریسی‌ها مهر‌ماه ۹۸ استخدام آموزش و پروش می‌شوند

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای از استخدام ۶۷ هزار حق‌التدریسی‌ها در مهر‌ماه ۱۳۹۸ در آموزش و پروش خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سید‌علی ادیانی صبح امروز در جمع مدیران ادارات و نهاد‌های سوادکوه، اظهار کرد: طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها را با استناد به قانون مجلس هشتم در شهریور ۹۷ اصلاحیه زدیم که در صحن علنی مجلس مصوب شد و امسال ۶۷ هزار نفر از حق‌التدریسی‌ها استخدام و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۴ استان در موضوع آموزش و پرورش از دهه ۱۳۷۰ بسیار بد و ناعادلانه عمل کردند و پیش‌دبستانی از ۱۳۸۶ به بعد کد‌دار می‌شود و بر طبق قول وزیر در مهر‌ماه ۱۳۹۸ کد پرسنلی پیش‌دبستانی صادر و جذب می‌شوند.

* محیط زیست در برخی موارد کشور را قفل می‌کند

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی، همکاری و همراهی در سیل اخیر را نمایش فرهنگ غنی ایرانی در چارچوب نگاه دینی و انقلابی توصیف کرد.

ادیانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فاقد تریبون هستند و در مجلس هم تریبون آنها، قرعه‌کشی است، افزود: نماینده مجلس باید برابر قانون اساسی در ۳ حوزه قانون‌گذاری، نظارت و کمک به کشور در ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه به مردم گزارش دهد و ۳۶۴ مورد اظهار نظر در صحن علنی مجلس دارم که در کارنامه هیچ نماینده استان بعد از انقلاب در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه می‌توان به رئیس جمهور و وزرا  تذکر داد و سؤال پرسید و طرح تفحص به دستگاه‌های دولتی است و استیضاح هم از اهرم‌های نظارتی ما است، خاطر نشان کرد: سؤال از رئیس جمهور به همراه ۸۲ نفر داشتم و تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت زیست که طراح آن من و ۱۷ نماینده بودیم و معتقدیم که سازمان محیط زیست در برخی موارد کشور را قفل می‌کند و کک‌سازی نمونه آن است که مجوز زیست محیطی کک‌سازی سوادکوه صادر شده بود.

ادیانی، تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی و صندوق ذخیره فرهنگیان که ۱۲ هزار میلیارد تومان پول معلم را بالا کشیدند والبته آن‌ور آب نرفت و متخلفین در زندان هستند، اظهار کرد: چند فعالیت را در ظرفیت‌سازی انجام دادم که به عنوان نماینده برای ظرفیت‌سازی انجام دادیم که برای اولین بار مطالعه و اجرای فاضلاب شهری در شهر الاشت، پل‌سفید، زیراب، شیر‌گاه و کیا‌کلا دارای ردیف بودجه‌ای شد و اعضای شورا‌ها و شهرداران شهر‌ها و فرماندار شهرستان این قانون را پیگیری کنند.

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه در مجلی شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲ سال و ۳ ماه قبل با وزیر وقت نیرو صحبت کردیم که برای تعیین حریم رودخانه برای زیراب و کیا‌کلا پیگیری کردیم که محدوده حریم رودخانه تعیین و مشاور کارش را به اتمام رساند و آگهی روزنامه شد و مشاوران برای سایر کار‌ها در حال فعالیت هستند، افزود: ۳ ماه قبل از عید ۴ میلیارد تومان از وزیر نیرو برای مهندسی رودخانه تلار و سیاهرود پول گرفته شد که بخشی از همان پول برای ایمن‌سازی در حال انجام است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چیزی با نام نبود بودجه برای گازرسانی نداریم و بر طبق قول وزیر نفت در دهه سوم خرداد شاهد افتتاح گاز الاشت به عنوان نماد گازرسانی به دهستان ولو‌پی هستیم، بیان کرد: همه اماکن مسکونی و تجاری آسیب‌دیده سیل برای دو ماه به تأیید بنیاد مسکن رایگان است و علی الحساب صورت حساب صادر نمی‌شود.

ادیانی با اشاره به اینکه در بودجه ۹۸ و بعد از سال‌ها، مطالعه و اجرای سد کسلیان که مصوبه هیات وزیران است و اگر سد موجود بود خسارت سیل به زیراب اتفاق نمی‌افتاد که سد کسلیان در ردیف بودجه‌ای قرار گرفت و سد کسلیان و سد آپن هم مصوبه هیأت وزیران داریم و تا الان هم انجام نشد و ضرر برای مردم بود و ساخت سد برای کشور ما مثل هوا لازم است و اگر سد آیت‌الله صالحی مازندران نبود، بخش‌هایی از بابل و بابلسر در سیل خسارت می‌دید.

Share