روایت لاهوتی از نشست مشترک دولت و مجلس:

۳ سناریو مجلس درباره قیمت بنزین که در جلسه امروز مطرح شد

لاهوتی گفت که نمایندگان مجلس در جلسه امروز مخالفت خود با افزایش قیمت بنزین را به دولت اعلام کردند، اگر هم دولت بخواهد لایحه بیاورد مجلس با آن موافقت نمی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «مهرداد لاهوتی» در گفت و گویی با اشاره به جلسه صبح امروز (۱۶ اردیبهشت) نمایندگان مجلس با وزرای دولت برای تصمیم گیری در رابطه با ساماندهی مصرف بنزین در کشور گفت: امروز رای استمزاجی در مورد استفاده از کارت سوخت  توسط نمایندگان مجلس گرفته شد که نمایندگان به این موضوع رای مثبت دادند. همچنین در رابطه با بحث گسترش جایگاه های سی ان جی نیز مجلس نظرش مثبت بود و تاکید کرد که در این زمینه دولت را برای گسترش جایگاه های سی ان جی جهت صرفه جویی در مصرف بنزین حمایت می کند و قرار بر این شد که دولت تا سقف ۲۰ میلیون لیتر بر روی جایگاه های سی ان جی سرمایه گذاری کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگری که در آن از نمایندگان مجلس رای استمزاجی گرفته شد در رابطه با افزایش قیمت بنزین بود که در این زمینه سه سناریو مطرح شد، دو نرخی شدن با سهمیه ۶۰ لیتر با قیمت هزار تومان و مابقی با قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان مطرح شد که به شدت مجلس با آن مخالفت کرد، پیشنهاد دیگر پیشنهاد وزیر کشور بود که بنزین با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان ارایه شود و دو نرخی نشود که مجلس با این موضوع نیز مخالفت کرد و در نهایت مجلس با سناریوی دیگری که ادامه وضع موجود بود، موافقت کرد و به افزایش قیمت بنزین رای نداد.

وی با بیان اینکه مجلس نظر خود را در مورد افزایش قیمت بنزین اعلام کرد، گفت: دولت هم اگر فردا لایحه بیاورد که بخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد ما با آن موافقت نمی کنیم.

Share