آیت الله فلاحتی در جمع جامعه کارگری گیلان:

کسی نیست حرف کارگر را بشنود | گیلان عقب مانده‌ترین استان در بحث بیمارستانی است

نماینده ولی فقیه در گیلان وجود قشر کارگر را افتخار جامعه عنوان کرد و گفت: قبول دارم شرکت ها و کارفرمایان با مشکلاتی مواجه هستند اما کسی نیست حرف کارگر را بشنود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در جمع جامعه کارگری استان که در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: قوام و داوم جامعه به تلاش کارگران وابسته است.

وی به همزمانی روز کارگر و معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: دستان تلاشگر کارگران و معلمان را می بوسم و روز معلم را نیز به معلمان عزیز تبریک عرض می کنم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اقشار مختلف مردم سر سفره کارگران به عنوان زحمتکشان جامعه نشسته اند، تصریح کرد: کارگر تعبیر زیبایی است و نام کارگر به عنوان عاملین در قرآن آمده است.

آیت الله فلاحتی، وجود قشر کارگر را افتخار جامعه دانست و بیان کرد: قبول دارم شرکت ها و کارفرمایان با مشکلاتی مواجه هستند اما کارگر زبان بیان مشکل خود را ندارد ضمن اینکه کسی نیست حرف کارگر را بشنود.

وی به نتایج برجام برای کشور اشاره کرد و گفت: سال های گذشته دولت تلاش خود را معطوف برجام بی حاصل کرد و به دولتمردان اعلام می کنم دست از اروپائیان بکشید زیرا آنها از پشت به ملت ما شمشیر و خنجر می زنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دولت یاغی و وحشی آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود به گفتمان اعتقادی ندارند، خاطرنشان کرد: پس از برجام بعضی از مدیران با هواپیما برای شکرگزاری برجام به مشهد رفتند.

آیت الله فلاحتی بر کنترل نقدینگی خانمانسوز توسط مسئولان بالادستی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: اگر متولیان امر به واحدهای تولیدی توجه داشتند می توانستیم پیشرفت بسیاری در این عرصه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی بعضی از شرکت ها را با کمترین قیمت واگذار کرده است، اظهار کرد: اکنون بعضی از مدیران خصوصی سازی را ممنوع الخروج کردند.

امام جمعه رشت، نبود نظارت در مصرف ارز دولتی، نبود نظارت در گمرکات و … را سبب ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه عنوان کرد و افزود: اکنون شاهد نبود نظارت در توزیع پیاز و برنج هستیم و سود به جیب واسطه های بی انصاف می رود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آثار نبود نظارت و به موقع ترخیص نشدن مواد اولیه به واحدهای تولیدی می رسد، بیان کرد: مدیران باید بدانند مدیریت تنها به سرمایه نیست بلکه مدیریت به فکر و خلاقیت است.

وی به اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: طبق فرموده امام(ره)؛ تحریم موجب شد تا رشد پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بیچاره مسئولی که علاقه داشته باشد با قلدر رابطه برقرار کند، تصریح کرد: بعضی از مسئولان به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

آیت الله فلاحتی، خواستار تقویت بنگاه های کوچک تولیدی و تبدیلی گیلان شد و اظهار کرد: گیلان با وجود جنگل، کوه و دریا ظرفیت بالایی در اشتغالزایی دارد و مسئولان باید راهکارهای لازم را در این زمینه ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در گیلان از مصوبات مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: گیلان عقب مانده ترین استان در بحث بیمارستانی در کشور است و این موضوع را در سفر رئیس جمهور به استان مطرح کردم.

امام جمعه رشت بر میدان دادن به کارگران مبنی بر بیان مشکلات خود تاکید کرد و یادآور شد: به مدیران و متولیان امر در شرکت ها عرض می کنم با اخلاق با زیر مجموعه خود برخورد داشته باشید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه موفقیت مدیران در گرو قرار گرفتن در کنار کارگر است، تصریح کرد: بعضی از مدیران ما پروازی هستند و ما فرماندار پروازی نمی خواهیم.

Share