رئیس کانون شورای اسلامی کار:

کارگران گیلانی با کوچکترین بهانه‌ای اخراج می‌شوند|کمبود بیمارستان تأمین اجتماعی در گیلان

نماینده جامعه کارگری استان گیلان با اشاره به مشکلات کارگران گیلانی با حقوق ماهیانه یک میلیون تومانی گفت: اگر ۱۳ نماینده مجلس گیلانی با هم متحد شوند قطعاََ می‌توانند بسیاری از مشکلات قشر کارگر را حل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، غلامرضا خوالگر ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به مشکلات کارگران اظهار کرد: امنیت شغلی، ثبات و قراردادهای کار یکی از مشکلات مهم کارگران است که بسیاری از کارگران استان گیلان را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه وحدت ۱۳ نماینده مجلس می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، گفت: رونق تولید سخت است اما بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند دوباره احیاشده و بسیاری از مشکلات کارگران را کم و به تولید رونق ببخشند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان گیلان با تأکید بر لزوم قراردادهای دائم کار تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها قراردادهای کارگران را یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش ماه می‌بندند که امنیت شغلی بسیاری از کارگران استان گیلان را با مشکل مواجه کرده ازاین‌رو، جامعه کارگران انتظار پیگیری مسؤولان اداره کار و تعاون و مسؤولان مربوطه را در این مسئله خواستارند.

خوالگر با بیان اینکه زمانی‌که افراد در شرکت‌های خدماتی گمارده می‌شوند با همان نام شرکت خدماتی نیز بازنشسته می‌شوند، گفت: متأسفانه قراردادها به‌گونه‌ای است که تا پایان بازنشستگی باید بانام خدمات شرکتی کارکرده که این موضوع باعث می‌شود کارگران را با کوچک‌ترین بهانه‌ای از کار بیرون کنند.

وی جلوگیری از دخالت کارفرما و دولت در شکل‌گیری تشکلات کارگری و دستمزد عادلانه و متناسب با شأن و منزلت کارگران را یکی از دغدغه‌های مهم کارگران دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم کارگران حفظ شأن آن‌ها است چراکه کارگران هر کار سختی را انجام می‌دهند و اگر منزلت کارگران به شایستگی حفظ شود کارگران در تولید چند برابری و رونق تولید رغبت بیشتری پیدا می‌کنند.

نماینده جامعه کارگری استان گیلان با اظهار تأسف از اینکه کلان‌شهر رشت تنها یک بیمارستان تأمین اجتماعی دارد و پاسخگوی ‌کارگران و بازنشستگان نیست، افزود: اگر کارگران برای جراحی مجبور به مراجعه به تنها بیمارستان تأمین اجتماعی استان گیلان شوند باید ماه‌ها منتظر نوبت باشند.

خوالگر با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی نیز در حقیقت متعلق به قشر کارگر است، گفت: عدم پذیرش دفترچه‌های درمانی کارگران در برخی بیمارستان‌های خصوصی استان یکی دیگر از مشکلات کارگران محسوب می‌شود.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان گیلان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از جمعیت گیلان را کارگران تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: استان‌های هم‌جوار مانند مازندران چندین بیمارستان کارگری دارند بنابراین دلیل این عقب‌ماندگی گیلان در این مقوله قابل پذیرش نیست لذا مسؤولان باید دست‌به‌دست هم داده تا قدمی در این راستا به نفع کارگران گیلان بردارند.

وی با بیان اینکه کارگران با حقوق یک‌میلیون و ۴۰۰ تومان با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند افزود: در مجموعه کارگری، وقتی از مشکلات اقتصادی جمع زیادی از کارگران مطلع می‌شویم غم و اندوه زیادی همه وجودمان را دربر می‌گیرد چراکه اشک یک مرد عرش را به لرزه درمی‌آورد.

خوالگر با تأکید بر شرمندگی کارگران از خانواده‌هایشان گفت: باید دید که چرا در استان گیلان کارگران در شرایطی قرار می‌گیرند که کارگران از روی شرمندگی از خانواده‌هایشان اشک بریزند رنج‌های زیادی را متحمل شوند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان گیلان با ابراز تأسف از وضعیت اخراجی کارگران در استان گیلان بیان کرد: بسیاری از کارگرانی که اخراج می‌شوند نیروهای بسیار توانمندی هستند که به دلیل عدم امنیت شغلی با کوچک‌ترین بهانه‌ای اخراج می‌شوند.

وی با تأکید به حمایت نمایندگان مجلس و مسؤولان استانی از کارگران بیان کرد: نمایندگان کارگری به‌صورت رایگان در خدمت مسؤولان هستند تا برای حل مشکلات جامعه کارگری مشاوره داده و گامی برای کاهش مشکلات این قشر زحمت‌کش برداشته شود.

Share