معاون خدمات مشرکین و درآمد آبفای گیلان خبرداد: تعویض 4000 دستگاه کنتور فرسوده آب

پیشرفت ۹۸ درصدی قرائت کنتورهای آب با استفاده از تلفن همراه در گیلان

رضا سبحانی معاون خدمات مشرکین و درآمد آبفای گیلان گفت: جهت اندازه گیری دقیق مصارف مشترکین و محاسبه واقعی میزان هدررفت آب، پروژه تعویض ۴۰۰۰ دستگاه کنتور آب فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا سبحانی معاون خدمات مشرکین و درآمد آبفای گیلان گفت: جهت اندازه گیری دقیق مصارف مشترکین و محاسبه واقعی میزان هدررفت آب، پروژه تعویض ۴۰۰۰ دستگاه کنتور آب فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز شد که هم اکنون با تأمین بخش عمده کنتورهای مورد نیاز، تعویض آنها در کلیه شهرهای استان به طور ویژه در حال انجام می باشد.

سبحانی افزود: در کنار تعویض کنتورهای فرسوده، نسبت به ساماندهی بیش از ۳۳۰ انشعاب پرمصرف نیز اقدام شد که هدف از آن استانداردسازی و کاهش آسیب پذیری تاسیسات انشعاب و جلوگیری از هدر رفت و افزایش دقت اندازه گیری می باشد.

همچنین رضا سبحانی درباره پیشرفت ۹۸ درصدی قرائت کنتورهای آب با استفاده از تلفن همراه در استان گیلان گفت: قرائت کنتورهای آب مشترکین استان گیلان با استفاده از تلفن همراه از سال ۱۳۹۷ در چند شهر استان اجرا و تاکنون بیش از ۹۸ درصد مشترکین استان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: صدور فوری قبض مشترکین در محل نیز تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ به طور کامل در سطح استان انجام خواهد شد و به این ترتیب ماموران قرائت کنتور ضمن قرائت و ثبت لحظه ای مصارف شهروندان، گزارشات لازم را نیز به شرکت ارائه می دهند که این موضوع ضمن افزایش سرعت گردش اطلاعات، موجب ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت تر می شود.

سبحانی افزود: اجرای این پروژه ضمن کاهش مراجعه ماموران قرائت به محل مشترک و کمک به ارزیابی کمی و کیفی عملیات و مسیر قرائت با استفاده از اطلاعات مکان محور سنسور GPS تلفن همراه، منجر به افزایش دقت و انعطاف پذیری نرم افزاری و کاهش هزینه تجهیزات قرائت در مقایسه با دستگاه های قدیمی (Hand held)  شده است و به دلیل کاهش وزن، امکان نگهداری ، حمل راحت تر و همچنین دریافت و ارسال بر خط لیست های قرائت، برای مامورین نیز جذابیت ویژه ای دارد.

معاون خدمات مشترکین آبفای گیلان همچنین اظهار داشت: جهت پیاده سازی سامانه قرائت برخط کنتور و چاپ همزمان و لزوم صدور فوری قبوض، این حوزه نسبت به ارزیابی و پالایش شرایط متنوع مصارف ، اعمال کنترل بیشتر و دقیق تر بر اجرای تعرفه ها اقدام نمود که در نتیجه ضمن خودکار شدن بخش زیادی از کنترلها، امکان بروز خطای انسانی و به تعویق افتادن صدور صورتحساب به حداقل می رسد.

Share