نقش معماران، در غنا بخشيدن به ميراث گذشتگان و احيای هويت و اصالت شهر

پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به مناسبت روز معمار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به مناسبت روز معمار پیامی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به مناسبت روز معمار پیامی منتشر  کرد. متن کامل این پبام به شرح ذیل است:

«معماری هنر افراشتن و آراستن بنا توسط انسان است.»

تاثیر دانش و هنر معماری بر آرامش و آسایش جامعه غیرقابل انکار می باشد. نقش با اهمیت معماران در طراحی فضاهایی که منطبق با شرایط اقلیمی و فراهم کننده آسایش باشد در کنار در نظرگرفتن جنبه های فنی، زیبایی شناسی و تامین کننده آرامش، وصف ناشدنی است. سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی، دانشمند نامدار و معمار برجسته عصر صفوی، فرصتی است تا ضمن تبریک این روز، از زحمات و تلاشهای معماران قدردانی شود و اهمیت جایگاه حساس این رشته یادآوری گردد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان حدود ۳۵۰۰ عضو معمار دارد که وجود این تعداد نیروی معمار متخصص، پتانسیل مناسبی است تا با آموزه های معماری گذشته و استفاده از تکنولوژی و دانش روز، هویت معماری خود را بازیابیم. بی تردید طراحی کالبد ساختمانها بر ذهن و روان استفاده کنندگان تاثیر مستقیم دارد و اغتشاش بصری در فضا، نابسامانیهای روحی برای استفاده کنندگان را به همراه خواهد داشت. امید است با درک جایگاه معماری و نقش معماران، در غنا بخشیدن به میراث گذشتگان و احیای هویت و اصالت معماری شهرهایمان گام موثری برداریم.

عبدالرضا قاسمیان لنگرودی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

Share