در بازدید مدیرکل راهداری گیلان از شهرستان فومن عنوان شد

پل‌های آسیب دیده شهرستان فومن وارد مرحله انتخاب پیمانکار می‌شوند

پل های آسیب دیده در روستاهای کلفت، سیدآباد، خسروآباد و قلعه رودخان نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد که پس از دریافت پاسخ آزمایشگاه مکانیک خاک ظرف یک تا دو هفته آتی، انتخاب پیمانکار برای پل ها انجام شود‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در چارچوب دستورالعمل ابلاغی استاندار گیلان در شهرستان فومن حضور یافت.

نازک کار به همراه محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به بازدید از نقاط مختلف شهرستان پرداخت‌ و با مردم دهستان آلیان نیز ملاقات کرد و ضمن شنیدن دغدغه های مردم در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

 در این بازدیدهای میدانی که به منظور رسیدگی به مسائل مرتبط با روکش آسفالت روستایی، بررسی وضعیت پلهای آسیب دیده و تخریب شده شهرستان انجام شد، از مشکلات نقاط مختلف بخش مرکزی و سردار جنگل شهرستان شامل روستاهای تطف رود، تیمورکوه و سیاهورود دهستان آلیان، کمسر، کردآباد، قصابعلیسرا، کلفت، سیدآباد، خسرو آباد، قلعه رودخان و… اطلاع حاصل شد و مطالبات مطرح شده مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فرماندار شهرستان با اشاره به بازدید میدانی از روستاهای سند و کمسر که علی رغم تعیین اعتبار لازم اما به مرحله اجرایی نرسیده، خواهان تکمیل این دو پروژه به مجموع اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان شد.

قاسم نژاد همچنین با بازدید از پل های آسیب دیده ماکلوان، آبرود، کردمحله، نوده و خجکه آلیان، خواهان رسیدگی سریع تر به این پل ها شد و افزود: راهداری استان ظرف یک هفته پل های مذکور را از حیث نیاز به مقاوم سازی بررسی کند و اداره راهداری شهرستان اماکن نیازمند به سنگ ریزی را اعلام کند. سپپس تامین سنگ به عهده این اداره و هماهنگی های آن نیز به عهده فرمانداری باشد.

قاسم نژاد افزود: در سطح شهرستان میانگین آسفالت در وضعیت مناسبی قرار داریم اما بخشی از راه های آسفالت شده از شکل مطلوب خود خارج شده و نیازمند آسفالت مجدد است.
مهندس
در ادامه، فرماندار شهرستان با اشاره به تامین اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید لودر، خواهان تسریع در تهیه آن شد و مقرر گردید با افزایش تخصیص اعتبار آن، نسبت به خرید لودر برای شهرستان اقدام شود.

قاسم نژاد با اشاره به وجود یک دهنه پل کم عرض در شهرستان در روستای حیدرآلات، خواهان تعریض این پل و آسفالت دو طرف آن شد و مقرر گردید بررسی های بیشتری در این زمینه انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز با اعلام این که این اداره کل دو وظیفه تامین رفاه عمومی و حفظ سرمایه های مملکت را در رابطه با راه ها در دستور کار خود دارد، به لزوم تعیین تکلیف اعتبار پروژه ها برای ادامه مراحل اجرایی آنان توسط این اداره کل در شهرستان پرداخت و افزود: در این پروژه به علت صفر شدن تخصیص بند ۱۸ قادر به ادامه کار نیستیم و ابتدا باید بحث اعتباری آن تعیین تکلیف شود.

نازک کار گفت: ۹ هزار کیلومتر راه روستایی در استان داریم که حدود ۵ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است که هزینه نگهداری و ترمیم راه های خاکی و آسفالته بر عهده این اداره کل است.

گفتنی است اماکن نیازمند نصب گاردریل در دو محور فومن به ماسوله و قلعه رودخان که دارای دره های متعددی هستند نیز موضوع دیگری بود که مورد بررسی مسئولین قرار گرفت و مقرر گردید که در صورت تحقق و دریافت حواله گاردریل، اداره راهداری شهرستان نسبت به نصب گاردریل اقدام کند.

همچنین در این جلسه به جابجایی اعتبار روکش آسفالت راه روستایی لات به روکش آسفالت راه روستایی گشت رودخان پرداخته شد و در ادامه جابجایی پروژه رفع نقاط حادثه خیز در دو نقطه حسین کوه و پیش حصار از اداره راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و انجام آن مصوب گردید.

پل های آسیب دیده در روستاهای کلفت، سیدآباد، خسروآباد و قلعه رودخان نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد که پس از دریافت پاسخ آزمایشگاه مکانیک خاک ظرف یک تا دو هفته آتی، انتخاب پیمانکار برای پل ها انجام شود‌.

Share