حامل محموله لوازم یدکی خودرو؛

ورود نهمین کشتی تجاری از مسیر کریدور بین المللی «یک کمربند، یک جاده» به مجتمع بندری کاسپین

نهمین کشتی ورودی از مسیرکریدور بین المللی «یک کمربند، یک جاده» به مجتمع بندری کاسپین حامل محموله لوازم یدکی خودرو وارد منطقه آزاد انزلی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نهمین کشتی ورودی از مسیرکریدور بین المللی «یک کمربند، یک جاده» به مجتمع بندری کاسپین حامل محموله لوازم یدکی خودرو وارد منطقه آزاد انزلی شد.

براین اساس محموله مزبور با کشتی ۵ هزار تنی شامل لوازم یدکی خودرو مورد نیاز شرکت های خودرو ساز کشور بود که به صورت حمل و نقل ترکیبی از طریق کشورهای چین و قزاقستان در قالب ۴۹ کانتینر ۴۰ فوتی وارد این مجتمع بندری شد تا در ادامه به مقصد شرکت های داخلی ترانزیت شود.

بنابراین گزارش تاکنون ۹ فروند کشتی مابین ۴ تا ۶ هزار تنی مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی منطقه و کشور را از این مسیر وارد مجتمع بندری کاسپین نموده اند، قطعات یدکی دوچرخه و موتور سیکلت و لوازم یدکی خودرو بهمراه لوازم برقی، منسوجات، لوازم موتور برقی و مواد بهداشتی مهمترین اقلام وارداتی این کشتی ها را تشکیل می دهند.

محموله های وارداتی به مجتمع بندری کاسپین توسط شرکت های کشتیرانی دریای خزر از کشور قزاقستان وارد بندرکاسپین شده اند، بندر مهمی که درمسیر کریدور «یک کمربند، یک جاده» قرارگرفته اند، ورود نهمین کشتی از مسیر جدید بیانگر رویکرد موفق  سازمان منطقه آزاد انزلی در افزایش ترانزیت کالا از طریق کریدور استراتژیک  فوق می باشد.

گفتنی است این مسیر از کریدور ترانزیتی «یک کمربند، یک جاده» با محوریت منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپپین در راستای ایجاد مسیرهای جدید ترکیبی میان ایران و چین، به منظور افزایش ظرفیت حمل و نقل کالا در دریای خزر، با حضور معاون اول رییس جمهور از تیر ماه سال ۹۷ و با پهلوگیری نخستین کشتی ‌تجاری در مجتمع بندری کاسپین به صورت رسمی شروع به کار نمود و در بهمن ماه سال گذشته نیز اولین محموله تجاری از بندر بزرگ نینگبو در شرقی ترین نقطه کشور چین از طریق این کریدور وارد مجتمع بندری کاسپین شد، مسیری که با توافقات صورت گرفته جدید از سوی این سازمان با شرکت های حمل و نقل بین المللی، کشتیرانی و تجار این کشورها در ده ماه گذشته شاهد رشد مبادلات تجاری کشور از آن بوده ایم.

Share