معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

وجود امید و نشاط در بین جوانان موجب توسعه متوازن در جامعه می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: جوانان از مهمترین عوامل موثر در توسعه یافتگی جامعه محسوب می شوند و لازم است از ظرفیت آنان به درستی استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در سومین جشنواره نشاط و امید گیلان که در خانه جوان رشت برگزار شد، اظهار داشت: در استان گیلان جوانان در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و به خصوص ورزشی موفق به کسب دستاوردهای مهم و ارزشمند ملی و بین المللی شده اند.

وی افزود: در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی، ورزشکاران کشور ما به خصوص جوانان گیلانی درخشیدند و توانستند مقام های شایسته ای نیز کسب کنند که مایه مباهات آحاد مردم ایران است.

وی ادامه داد: در این راستا ما برای حمایت از این جوانان و همچنین ورزشکاران از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد که یکی از برنامه های مورد تاکید استاندار گیلان نیز اجرای طرح “هزار روستا-هزار ورزشگاه” است و علاوه بر آن، از هیات‌ها، باشگاه ها و تیم های ورزشی که جوانان علاقمند زیادی نیز دارند، حمایت کرده و خواهیم کرد.

معاون استاندار گیلان بیان کرد: همچنین جوانان گیلانی در عرصه فعالیت های مدنی و سازمان های مردم نهاد از پیشتازان بین استان های کشور هستند و ما نیز کوشش می کنیم ضمن بسترسازی مناسب، بیش از پیش این جوانان را مورد حمایت قرار دهیم که در این راستا تشکیل “مجمع مشورتی جوانان” در شهرستان ها می تواند بستری برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت سمن های جوانان باشد.

زارع به تاثیرات مثبت امید و نشاط در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواری از مهمترین موضوعاتی است که همواره مورد توجه جامعه شناسان، روان شناسان و علمای سیاست است که دلیل اصلی این توجهات، پیامدهای مثبت آن از لحاظ فردی و گروهی در جامعه است.

وی اظهار کرد: در جامعه ای که توسعه یافته است یا در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته، وجود امید بین آحاد مردم و اقشار مختلف آن به ویژه جوانان ، یک اصل مهم است چون وجود امید و نشاط در جامعه به ویژه بین جوانان از مهمترین عوامل موثر در توسعه متوازن آن جامعه محسوب می شود.

در سومین جشنواره نشاط و امید که به مناسبت تجلیل از ۱۱۰ ورزشکار برتر و جوانان منتخب گیلان در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد؛ روسای هیات های ورزشی، مدیران ادارات ورزش شهرستان های مختلف گیلان، ورزشکاران و سمن ها حضور داشتند.

Share