سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هیچ طرح و پیشنهادی برای جابجایی زمان کنکور ۹۸ مطرح نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه هیچ طرح و پیشنهادی در این کمیسیون برای جابجایی زمان کنکور ۹۸ مطرح نیست، این امر را “نشدنی” دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر جابجایی زمان برگزاری کنکور۹۸ گفت: درباره تغییر زمان کنکور هیچ صحبتی در مجلس یا کمیسیون آموزش نشده است؛ نه طرحی ارائه شده و نه پیشنهادی تحویل داده شده است.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی طرح چنین بحثی را در روزهای آتی بعید دانست و افزود: این هفته دستور جلسات مشخص است؛ بعد از آن هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خواهد بود و در ادامه هم دستورهای کاری مشخص است.

تغییر تاریخ کنکور به این سادگی شدنی نیست

میرزاده درباره تغییر تاریخ برگزاری کنکور از نظر فنی توضیح داد: تغییر تاریخ کنکور به این سادگی شدنی نیست؛ برگزاری کنکور با زمان‌بندی برنامه دانشگاه‌ها، بازگشایی آنها، برنامه‌ریزی برای اساتید و موارد دیگری ارتباط دارد؛ از آن سو اگر زمان آن به هم بخورد، موضوعاتی همچون اعلام نتیجه سربازی و برنامه‌های چندین دستگاه که برنامه‌ریزی آنها با کنکور ارتباط دارد، دچار اشکال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر بخواهیم تاریخ برگزاری کنکور را جابجا کنیم عملا همه برنامه‌ریزی‌های کشور به هم می‌خورد؛ به همین دلیل هیچ بحث و صحبتی در این خصوص نشده و حتی فضای مناسبی در مجلس به ویژه در کمیسیون آموزش و تحقیقات برای این بحث مطرح نیست.

Share