آیت الله فلاحتی در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

هلال‌احمر در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوش درخشید|نقش زدوبندهای سیاسی در ساخت‌و‌سازها

نماینده ولی فقیه در گیلان به خوش درخشیدن جمعیت هلال احمر در کمک به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: جمعیت مردم نهاد هلال احمر برگرفته از دل مردم است و مسئولان وظیفه دارند از آن حمایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرعامل، معاونان ستادی و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان به مناسبت هفته هلال احمر با خدا قوت به تلاش هلال حمر در سیل اخیر اظهار کرد: در ایامی که سیل بخش های عظیمی از کشور را فرا گرفته بود، خوش درخشید.
وی به مشهود بودن تلاش جمعیت هلال احمر در کمک به سیل زدگان اشاره کرد و افزود: جمعیت مردم نهاد هلال احمر برگرفته از دل مردم است و مسئولان وظیفه دارند از آن حمایت کنند.
امام جمعه رشت، خواستار اطلاع رسانی و رسانه ای شدن فعالیت های انجام شده توسط جمعیت هلال احمر شد و بیان کرد: اگر مردم از فعالیت های انجام شده توسط جمعیت هلال احمر آگاهی پیدا کنند کمک های آنها به این سازمان بیشتر می شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برطرف کردن مشکل مردم به ویژه در حوادث غیر مترقبه ماموریت اولیه جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد: هلال احمر پیشگیری را مد نظر قرار دهد و برای انجام آن برنامه ریزی مناسب داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ساخت و سازهای بی رویه در حریم رودخانه ها اشاره کرد و گفت: گاهی از مواقع زدوبندهای سیاسی موجب می شود در بستر و حریم رودخانه ها ساخت و ساز غیر مجاز انجام شود و جمعیت هلال احمر در پیشگیری از این امر کمک کار متولیان امر باشد.
وی با اشاره به گسترش آپارتمان نشینی در جامعه، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی به مردم می تواند نقش موثر و تاثیرگذار داشته باشد.

جذب ۳۰ هزار داوطلب توسط جمعیت هلال احمر گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در دیدار مذکور به هدف گیری جذب یک درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان در این سازمان اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ تعداد ۳۰ هزار نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر گیلان جذب و ساماندهی شدند.
مهدی ولی پور به انعقاد ۳۶ تفاهمنامه جمعیت هلال احمر گیلان با سازمان های مردم نهاد استان اشاره کرد و افزود: برنامه های مشترکی با کمک سمن های مذکور در مناطق کمتر برخوردار گیلان در حال انجام است.
وی از توسعه آموزش همگانی جمعیت هلال احمر با کمک سازمان های مردم نهاد در گیلان خبر داد و بیان کرد: راه اندازی خانه هلال از جمله اقدام ها بوده و تاکنون ۱۶۸ خانه هلال در استان ایجاد شده که بیشتر آنها فعال است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، راه اندازی مرکز توانبخشی در شهر رشت را از اولویت های این سازمان در سال ۹۸ دانست و تصریح کرد: ساختمان مرکز مذکور تهیه شده است.
ولی پور با اشاره به اینکه ساخت ۲ انبار امدادی در شهرستان های شفت و فومن از جمله اولویت های جمعیت هلال احمر گیلان در سال جاری است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد ۵۶ برنامه توانمندسازی با کمک داوطلبان جمعیت هلال احمر در مناطق کم برخوردار استان انجام شده است.
وی به انجام یک هزار و ۵۵۰ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر گیلان در سال ۹۷ اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر نجات یافته در حوادث مختلف داشتیم.

Share