با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی؛

نهمین ناوگروه صلح و دوستی ایران عازم قزاقستان شد

نهمین ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشورهای حاشیه خزر با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی به جمهوری قزاقستان اعزام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، نهمین ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشورهای حاشیه خزر با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی به جمهوری قزاقستان اعزام شد.

فرمانده ناوگروه اعزامی به جمهوری قزاقستان در حاشیه بدرقه این ناوگروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می شود که این سفر به مدت هشت روز و با اقامت سه روزه ناوگروه در کشور قزاقستان به طول بیانجامد.

ناخدا یکم عرشه و ستاد محمد مهدی احمدی با اشاره به پهلوگیری این ناوگروه در بندر آکتائو افزود: یگان های حاضر در این ناوگروه شامل ناو های موشک انداز سپر و جوشن هستند.

وی با اشاره به اهمیت این سفر ادامه داد: این ماموریت توسط ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و برای دومین بار به این کشور صورت می گیرد و جایگاه ویژه ای در حوزه دیپلماتیک و مراودات سیاسی کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.

ناخدا احمدی تاکید کرد: گسترش صلح و دوستی در کنار نمایش توانمندی و قدرت به دست می آید و حضور مقتدرانه ناوگان شمال در خزر مبین قدرت و توانمندی آن است.
وی همچنین گفت: پرسنل اعزامی به این سفر به عنوان سفیران ایران در جمهوری قزاقستان به شمار می آیند و باید چهره اصیل و واقعی ملت مسلمان ایران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در کشور میزبان به نمایش بگذارند.

پیش از این هشت ناوگروه صلح و دوستی از ناوگان شمال جمهوری اسلامی ایران با هدف تحکیم روابط بین المللی به کشورهای حاشیه خزر اعزام شده بود و ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون شش بار طی سال های ۸۶، ۹۳، ۹۴ و شهریورماه ۹۵ و دو ناوگروه از جمهوری آذربایجان و جمهوری قزاقستان در مهرماه ۹۶ با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندرانزلی سفر کرده است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این شهر ساحلی مستقر است.

Share