افتتاح نمایشگاه اسناد تاریخی ارزشمند خاندان رودباری

نمایشگاه اسناد و همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب گیلان برگزار خواهد شد

ژاله حساس خواه، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان اظهار داشت: نمایشگاه اسناد و همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب استان گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایشگاه اسناد و همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب استان گیلان برگزار خواهد شد.

ژاله حساس خواه، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: همزمان با ۱۹ اردیبهشت سالروز بزرگداشت شیخ کلینی و روز اسناد ملی و میراث مکتوب این سازمان در راستای اشاعه فرهنگ جمع آوری و صیانت از میراث مکتوب کشور اقدام به برگزاری این دو برنامه خواهد نمود.

وی افزود: روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح نمایشگاه اسناد تاریخی ارزشمند خاندان معظم رودباری با حضور مسئولین استانی و علاقمندان در محل دائمی نمایشگاه اسناد استان گیلان واقع در فلکه گاز،خیابان نامجو ، نگارخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان افتتاح خواهد شد و علاقمندان می توانند بمدت یک هفته از این نمایشگاه بازدید نمایند.

حساس خواه خاطر نشان کرد: پس از افتتاح نمایشگاه در سالن اجتماعات این سازمان همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب استان برگزار خواهد شد و در این مراسم از دستگاه برتر در حوزه احیاء بایگانی راکد، پژوهشگر برتر استان در حوزه اسناد، آرشیویست برتر استان و همچنین از افرادی که در سال گذشته اقدام به اهداء سند به آرشیو ملی در استان نموده اند تقدیر بعمل خواهد آمد.

این مسئول فرهنگی در خاتمه با گرامیداشت این روز ملی و تاکید بر ضرورت صیانت از میراث مکتوب کشور گفت: از مردم فهیم گیلان خواستار برای غنای حافظه ملی این مرز و بوم و انتقال میراث مکتوب آن به نسل های آینده، اسناد تاریخی خود را که در شرایط نامساعد نگهداری می شود به خانه اصلی خود آرشیو ملی بسپارند تا در غبار زمان نابود نشوند.

Share