بلاتکلیفی ۱۸ ماهه پس از پذیرش در آزمون؛

نامه نگاری پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه به رئیسی

تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه از بلاتکلیفی ۱۸ ماهه پس از پذیرش در آزمون، انتقاد کرده و در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواهان حل مشکل شان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، آزمون کادر اداری قوه قضاییه در قالب ۶۴۰۰ سهمیه استخدامی در تاریخ ۹۶/۰۹/۱۰ برگزار شد و تعداد ۷۲۲۸ نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند. مهدی ناصری دولت آبادی رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه یک سال پس از برگزاری آزمون اعلام کرد: نتایج مورد پذیرش طی تماس تلفنی به پذیرفته‌شدگان اعلام می شود و نیازی به پیگیری از سوی متقاضیان نیست

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه درخصوص فرایند مصاحبه مجدد مردودین هم اعلام کرده بود: مصاحبه تجدید نظر استان‌ها انجام گرفته است و مصاحبه تجدید نظر استان تهران نیز با اعضای جدید مصاحبه انجام شده است. پذیرفته شدگان پس از اعلام نظر هسته‌های گزینش بر اساس رشته‌های شغلی جهت آموزش بدو خدمت به آموزش استان‌ها معرفی می شوند. برای اولین‌بار است که قصد داریم، پذیرفته‌شدگان آزمون کادر اداری قوه قضاییه قبل از شروع به کار، آموزش‌های لازم اعم از شغلی یا توجیهی بدو خدمت، آموزش سمپ و آموزش مهارت‌های رفتاری را بینند. پس از انجام گزینش، استعلامات و نیز آموزش؛ اطلاعات اولیه پذیرفته شدگان در سامانه راهکار ثبت و پرونده الکترونیکی جهت بررسی و صدور ابلاغ انشائی به این امور ارسال خواهد شد و شروع به کار پذیرفته‌شدگان با صدور مجوز از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه انجام می‌شود.

حالا بیش از هجده ماه از برگزاری ازمون کادر اداری قوه قضائیه می گذرد واگر چه بارها مسئولان قضایی در این مدت، بودجه را عامل همه مشکلات می دانند اما تعدادی از پذیرفته شدگان از بلا تکلیفی انتقاد کرده و در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواهان حل مشکل شان شدند. متن نامه پذیرفته شدگان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نامه ی سرگشاده به حضرت آیت الله رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه

با عرض سلام و احترام؛
با استناد به علم مدیریت«منابع انسانی اصلی ترین سرمایه ی هر سازمان است»

با تقدیم احترام به استحضار حضرتعالی می رساند، این نامه توسط پذیرفته شدگان آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه تاریخ ۱۳۹۶/۹/۱۰ نگارش شده است.
در ابتدا انتصاب حضرتعالی به ریاست قوه قضائیه را تبریک عرض می نماییم. تردیدی نداریم توانایی برجسته ی جنابعالی در مدیریت اجرائی، موجد تحولی چشمگیر در قوه قضائیه می گردد.

آزمون مزبور با استناد به قانون برنامه ی ششم توسعه-بخش حقوقی و قضائی-ماده ۱۱۳/ ث، صورت گرفته است. اکنون با گذشت ۱۸ ماه از تاریخ برگزاری آزمون و اتمام همه مراحل اداری جذب، ابلاغ شروع به کار حتی یک نفر از پذیرفته شدگان صادر نگردیده است.

شایان ذکر است جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین امینی، معاونت محترم منابع انسانی قوه قضائیه، مورخ ۱۳۹۷/۷/۲۷ در نشستی خبری اعلام کرد، تمامی پذیرفته شد گان کادر اداری تا پایان سال ۱۳۹۷ جذب می شوند.

رییس محترم قوه قضائیه، جمعی از پذیرفته شدگان این ازمون، به صورت قراردادی در مشاغل مختلف اشتغال داشته اند، اما با توجه به نامشخص بودن زمان شروع به کار در قوه قضائیه، الزام به پایبندی یک ساله به قرارداد و عدم تمدید قراردادها توسط کارفرمایان، متاسفانه شغل خویش را از دست داده اند.

باری، امید ما این است که با پیگیری های حضرتعالی ابلاغ شروع به کار تمام پذیرفته شدگان صادر گردد و متقابلاً ترس مبهم ما این است که با گذشت ۱۸ ماه از برگزاری آزمون، عده ی قلیلی به صورت نمادین مشغول به کار شوند و ما بقی افراد در کشاکش دوران به دست فراموشی سپرده شوند.

حضرت آیت الله رئیسی، کوتاه زمانیست ریاست قوه قضائیه را بر عهده گرفته اید و مطابق انتظار مردم شریف ایران، در بادی امر اقدامات قاطع و شایسته ای را به انجام رسانیده اید.
با عنایت به کمبود شدید کادر اداری در قوه قضائیه و تاکیدات مکرر حضرتعالی مبنی بر کاهش اطاله دادرسی، ما ۶۴۰۰ نفر پذیرفته شده ی این ازمون از حضرتعالی تقاضا داریم با دستورات راهبردی و رهنمودهای تابناک خویش، ابلاغ شروع به کار تمام پذیرفته شدگان را صادر بنمایید.
استدعا داریم با راهکارهای مدیریتی به معاونت های ذی ربط اعلام بفرمایید تاریخ دقیق شروع به کار پذیرفته شدگان به منظور احتراز از بلاتکلیفی و عدم برنامه ریزی برای زندگی و اینده اعلام گردد.

ما جوانان در گام دوم و آغاز دهه ی پنجم انقلاب، جان بر کف، پرنشاط و با انگیزه آماده ایم در پرتو رهبری های پیامبر گونه امام خامنه ای (مدظله العالی) و دستورات حضرتعالی، تحقق سیاست های داهیانه مقام معظم رهبری را به منصه ی ظهور برسانیم.
پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی کمال امتنان و سپاسگزاری را داریم.

پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸

Share