معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن

میزان مصرف سموم و کود شیمیایی کنترل شود | با آموزش می‌توانیم جامعه سالمی داشته باشیم

رضایی با بیان اینکه عرضه مواد غذایی در پیاده روها سبب آلوده شدن آن‌ها می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه این کار به بهداشت و سلامت آسیب میزند، باعث سد معبر می شود و شهرداری فومن به عنوان متولی سد معبر باید به تکالیف قانونی خود عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست کارگروه سلامت، کارگروه پیشگیری از مسمومیت با قارچهای سمی و همچنین کمیته پیشگیری از مواد دخانی شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.
در این نشست رضایی با تبریک روز شوراها، روز کارگر، گرامیداشت مقام آیت الله شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات دربحث سلامت توجه به امور زیربنایی از جمله توسعه مراکز درمانی، آموزشی و آگاهی رسانی به افراد جامعه در زمینه سلامت، توجه به ورزش و ایجاد شور و نشاط در جامعه است که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به این امور توجه ویژه‌ای شده است.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی هر حوزه باید مطالبات و نیازهای مردم را احصا و اولویت بندی نمایند و جهت تخصیص اعتبار به فرمانداری به منظور طرح در کمیته برنامه ریزی ارسال نمایند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم توجه به سلامت آب آشامیدنی در حوزه روستایی و شهری تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در همین راستا در سال ۹۷ با پیگیری نماینده محترم اعتبارات خوبی در بحث توسعه شبکه آبرسانی، بهداشت و درمان و توسعه فضای ورزشی از سوی دولت اختصاص داده شده است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به خصوص دانشگاه‌ها که از اعضای کارگروه سلامت هستند نقش مهمی در بحث آگاهی بخشی و آموزش گروه‌های مختلف در جامعه دارند و همانگونه که مقام معظم رهبری در بحث اصلاح سبک زندگی توصیه‌های مهمی دارند باید به خوبی در این زمنیه ایفای نقش کنند چرا که پیشگیری همواره بهتر از درمان است.
رضایی با تاکید بر اینکه ما با آموزش می‌توانیم جامعه سالمی داشته باشیم، افزود: همه اعضای کارگروه سلامت باید در حوزه مسئولیت خود برنامه مدون برای سال ۹۸ تهیه و براساس آن اقدام کنند و گزارش مربوط را به کارگروه سلامت ارسال نمایند.
وی با بیان اینکه در بحث بهداشت محیط و عرضه محصولات و مواد غذایی همواره باید نظارتها استمرار داشته باشد، یادآور شد: دستگاه‌های متولی چه به صورت انفرادی و چه به صورت گشتهای مشترک، هم بر بهداشت محیط و بهداشت اماکن عرضه مواد غذایی و همچنین مواد غذایی نظارت جدی داشته باشند. به خصوص در ماه مبارک رمضان این نظارتها تشدید شود. در این ماه مبارک علاوه برسایر مواد غذایی، رشته خوشکار و زولبیا بامیه، آش و هلیم و سایر فراورده‌های مخصوص این ماه عرضه می شود. همچنین نظارت بر نانواییها جهت عرضه نان سالم و بهداشتی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است و شبکه بهداشت، دامپزشکی، اداره صمت، اصناف و…همگی باید در امر نظارت، مشارکت فعال داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با تاکید بر اینکه بخشداران باید از طریق شبکه‌های دهیاری و شوراها نظارت و اقدامات مناسب در حوزه سلامت را به عمل آورند، افزود: باتوجه به اینکه در شروع فصل زراعی قرار داریم، جهاد کشاورزی که یکی از مهمترین وظایف آن بحث آموزش و ترویج کشاورزی است در زمینه استفاده از کودها و سموم شیمیایی آموزش و اطلاع رسانی لازم را به کشاورزان ارائه دهد تا شاهد بروز بیماریهای مختلف به خاطر استفاده بی رویه از کودها و سموم شیمایی نباشیم.

رضایی تاکید کرد: مردم حق دارند محصولات سالم و عاری از هرگونه آلودگی در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه عرضه مواد غذایی در پیاده روها سبب آلوده شدن آن‌ها می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه این کار به بهداشت و سلامت آسیب میزند، باعث سد معبر می شود و شهرداری فومن به عنوان متولی سد معبر باید به تکالیف قانونی خود عمل کند چرا که در برخی معابر شهری شاهد این هستیم که علاوه بر پیاده رو بخشی از خیابان هم توسط مغازه داران اشغال شده است.
رضایی حفظ شئونات ماه مبارک رمضان را جزو الزامات هر مسلمانی دانست و افزود: تعدادی از رستورانها جهت پذیرایی از میهمانان در این ایام فعال هستند اما باید حرمت این ماه حفظ شود.

وی همچنین به خطر مسمومیت شهروندان با مصرف قارچ‌های سمی اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش باران رشد این قارچ‌ها افزایش داشته که نیازمند آگاهی رسانی و چاره اندیشی لازم جهت جلوگیری از مسمومیت شهروندان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با اشاره به خطرات مواد دخانی بر لزوم برخورد با مراکز عرضه قلیان تاکید کرد و گفت: قلیان سراها اگر مجوز دارند باید مطابق قوانین عمل کنند و در صورتیکه فاقد مجوز هستند باید برابر مقررات با آنها برخورد شود.

یکتا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با اشاره به ارسال پیامک برای ۱۶۴ هزار نفر در سال گذشته اظهار کرد: ۱۴ هزار نفر در نظرسنجی شرکت کردند که ۹۷ درصد از پاسخ دهندگان رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه هر فومنی سال گذشته به طور متوسط یک و نیم بار به مراکز درمانی مراجعه کرده و ویزیت شده است، افزود: کمبود شدید ویتامین D یکی از مشکلات مردم است.
یکتا با بیان اینکه آلودگی میکروبی آب مشاهده نشده است، افزود: شکستگی لوله آب باید سریعاً پیگری و برطرف شود.
بهادی وند رئیس اداره تعزیرات حکومتی فومن نیز از گشتهای مشترک بازرسی در ایام ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: در زمینه پیشگیری از مسمومیت با قارچهای سمی نیازمند آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص علائم این قارچ‌ها و همچنین چگونگی درمان پس از مسمومیت هستیم.

وی یکی از علل گرایش جوانان به مصرف مواد دخانی را کمبود برنامه‌های شاد و نشاط اجتماعی دانست و گفت: برگزاری جنگهای شادی و همچنین جشنواره‌های بومی محلی و مسابقات کشتی گیله مردی سبب شادی جوانان می‌شود.

Share