امام جمعه آستارا:

منتظر ظهور به دنبال احتکار، نزول و گران‌فروشی نیست|قرار بود کاری کنند به یارانه احتیاج نداشته باشیم

استاد حوزه علمیه دومین وظیفه مومن در دوران غیبت را اصلاح انسان دانست و بیان کرد: منتظر امام زمان (عج) همواره به دنبال رشد معنوی است، کسب او حلال بوده و به دنبال احتکار، نزول و گران فروشی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آرش جوهری: وقت خاموش کردن شمع هاست. باید چراغ به دست بگیریم و در این تاریکی به دنبال تو بگردیم: کجایی ای یوسفِ …؟! شب عید است. خیابان‌ها را دور می‌زنیم. کوچه‌ها را به امید یک نشانی رد می‌کنیم.

سر هر کوچه‌ای شیرینی و شربت و چراغانی است؛ اما «با هیچ کس نشانی زان دل ستان ندیدم». ریسه‌ها را می‌بینیم و غصه می‌خوریم. هی سینی‌های شربت را می‌بینیم و حسرت می‌خوریم. تشنگی‌مان به درازا کشیده؛ اما هنوز نمی‌فهمیم این شربت‌ها عطشمان را رفع نمی‌کند و این شیرینی‌ها کام تلخمان را عسل نمی‌کند.

به امید روزی که شاهد این تیترها باشیم: منجی عالم بشریت، منتقم خون حسین و مجری عدالت، ظهور کرد. اللهم عجل لولیک الفرج!

به گزارش دیارمیرزا جشن منتظران ظهور در بندر آستارا به مناسبت نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)در حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) بندر آستارا برگزار ‌شد.

امام جمعه آستارا در این آیین عصر غیبت را دورانی بسیار دارای اهمیت دانست و گفت: انسان همواره باید برای شایستگی دیدار حضرت ولی عصر(عج) تلاش مضاعف کند.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا با اشاره به وظایف مومنان در زمینه ظهور حضرت گفت: خواندن دعای فرج برای ظهور کفایت نمی کند، مومن باید برای شادی دل حضرت ولی عصر (عج) کارهای دیگری را هم انجام بدهد.

حافظ نیا اولین کار را در دوران غیبت افزایش معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) دانست و گفت: اگر کسی پیامبر را نشناسد حجّت خدا را هم نخواهد شناخت، عدم شناخت امام زمان (عج) انسان را به ضلالت و گمراهی می کشاند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا لازمه معرفت به امام زمان (عج) را معرفت نفس عنوان کرد و گفت: کسی که خود را خوب نشناسد خدا و امام زمان (عج) را هم نخواهد شناخت، انسان برای رسیدن به کمال آفریده شده و همواره باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه آستارا ائمه را حجت الهی بر روی زمین دانست و افزود: عدم وجود حجت الهی باعث نابودی اهل زمین شده و امروز حجت الهی حضرت ولیعصر(عج) است.

استاد حوزه علمیه دومین وظیفه مومن در دوران غیبت را اصلاح انسان دانست و بیان کرد: منتظر امام زمان (عج) همواره به دنبال رشد معنوی است، کسب او حلال بوده و به دنبال احتکار، نزول و گران فروشی نیست.

 حافظ نیا سومین وظیفه مومن در دوران غیبت را دعای بسیار برای حضور، ظهور و آمدن امام زمان (عج) دانست و تصریح کرد: مومن باید همواره برای آمدن منجی دعا کند، چرا که با آمدنش مشکلات حل شده و وفور نعمت در میان مومنان خواهد بود، امام زمان (عج) به ما عزت می دهد اما دولت ها…! گفتند عزت را به پاسپورت هایتان برمی‌گردانیم، کاری می‌کنیم که به ۴۵ هزار تومان یارانه احتیاج نخواهید داشت و دیدید که چنین نشد، این بود عزتی که به ما می گفتید؟ مومنان باید برای فرج امام زمان (عج) کنند تا انشاالله با حضور ایشان جهان از مشکلات رهایی پیدا کند.

گفتنی است در این مراسم، ضمن برگزاری برنامه های متنوع و مولودی خوانی، اهدای جایزه به برگزیدگان قرعه کشی جشن از سوی امام جمعه و سایر مسئولان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

آستان مقدس امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است. امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند که در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیدند.

شهرستان ۹۱ هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share