وزیر کشور اعلام کرد

معرفی رسانه‌های سیاه‌نما و شایعه پراکن به قوه قضاییه!

رحمانی فضلی: اگر رسانه‌ها درجهت ناامیدی، سیاه‌نمایی و تحلیل‌های مبتنی بر آمار نادرست عمل کنند، ابتدا تذکر می گیرند، سپس به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در حاشیه بیست و یکمین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: جلسات ستاد هر هفته دوشنبه برگزار می شود و وظیفه این ستاد این است که همه اخبار و اطلاعات در حوزه اقتصادی از جمله نگرانی‌ها، سوالات و ابهامات مردم و مطالبات موجود و همچنین وضعیت بازار و واحد های تولیدی در حوزه های مختلف ابتدا در کمیته‌های این ستاد رصد و جمع بندی می شود، و مسئولان دستگاههای مختلف ضمن پاسخگویی به سوالات و ابهامات به دنبال راه حل ها و حل مشکلات بر می آیند.
وزیر کشور در تشریح مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه مصوبات جلسه قبل پیگیری شد. همچنین وضعیت افزایش قیمت ها در حوزه های مختلف مانند خودرو، اجاره بها، ارز و طلا مورد بررسی و بحث قرار گرفت.
او افزود: از دیگر موضوعات این جلسه، بررسی برخی نگرانی ها در حوزه های تولید بود که نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و همچنین اقتصاد و دارایی توضیحات را ارائه کردند و تصمیمات اتخاذ شد. که این برخی از این تصمیمات نیاز به تصویب در دولت دارد و در برخی دیگر سازمان تعزیرات باید به صورت جدی وارد شده و عمل کند.
رحمانی فضلی گفت: دستگاه های رسانه ای از جمله صدا و سیما، ارشاد، ائمه جمعه محترم و سایر دستگاههایی که در حوزه رسانه فعال هستند، این سیاست ها از منظر همین ستاد مطرح می کنند و یکپارچگی و وحدت در حوزه اطلاع رسانی و حوزه اقتصاد ایجاد شده است.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به حضور فعال قوه قضاییه در ستاد و اجرای مصوبات آن اشاره کرد و گفت: در مواردی که رسانه ها خارج از سیاست های مصوب، به خصوص در جهت ناامید کردن مردم، سیاه‌نمایی، ارائه اطلاعات آمار و غلط و یا تحلیل های مبتنی بر آمار نادرست عمل می کنند، ابتدا از طریق ستاد تذکر داده می شود و اگر بیش از ۲ بار تکرار شود یا مورد بی توجهی قرار گیرد، قوه قضاییه از متولیان امر دعوت کرده و از آنها می خواهد که حتما سیاست را رعایت کند.
وزیر کشور در ادامه به شرایط کنونی کشور و افزایش فشارها در بحث تحریم از سوی آمریکا و دشمنان اشاره و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با منطقی تر کردن اقدامات، مناسبات و روابط و ارائه درست کالاها در بازار به گونه‌ای حرکت کنیم تا آرامش نسبی در بازار ایجاد شود، همچنین باید اشکالات را نیز به دقت ببینیم و نسبت به رفع آنها عمل کنیم. او با اینکه فضای رسانه ای کشور به دقت و مستمراً رصد می شود، خاطرنشان کرد: نظرات مردم با نظرسنجی ها و جمع آوری اطلاعات به مسئولان منتقل می شود.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد: این ستاد با این اقدامات بتواند در آرامش بازار و پاسخ به مطالبات مردم و کمک به دستگاه‌های اجرایی گام های بهتری بردارد. وزیر کشور عنوان کرد: در شش ماه فعالیت این ستاد، در عرصه رسانه‌ای حرکت معقول‌تر، منطقی تر و کارشناسی تری را شاهد هستیم و در فضای مجازی هم این شرایط حاکم شده است. رحمانی فضلی ضمن قدردانی از فعالان و صاحبان رسانه، از آنها درخواست کرد تا در یک فضای منطقی و معقول و کارشناسی این روال را ادامه دهند تا شاهد برخی از اقداماتی که موجب یأس و ناامیدی در جامعه می گردد، نشویم.

Share